Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Moeder

Moeder

18-09-2018 om 12:31

verhuizen na breuk relatie

Kaplablokje

Kaplablokje

19-09-2018 om 13:23

@Papa1982

Ik proef hier weliswaar weinig enthousiasme voor de plannen van de moeder, maar afbranden zie ik ook niet, of nauwelijks.

Sas

Sas

19-09-2018 om 17:08

Ik zou deze uitspraak eens lezen

https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/uitspraak-rechtszaak

Mijn tip: Maak/houd een omgangsregeling die recht doet aan het kind en geef beide ouders de kans om ouder te zijn. Dat betekent co-ouderschap als er geen zwaarwegende redenen zijn om dat niet te doen.
Dat jij altijd voor jullie kind hebt gezorgd, is geen zwaarwegende reden.
Dat kind jouw nieuwe vriend leuk vindt, is ook geen zwaarwegende reden.
Er is nu co-ouderschap en dat zou ik niet wijzigen.

Uit de praktijk...

Een voorbeeld uit de praktijk...

Moeder gaat van Vader af en hebben co-ouderschap in dezelfde gemeente. Gaat een paar jaar (!) prima. Moeder had vrij snel nieuwe vriend en een nieuw kindje er bij. Moeder wil verhuizen naar andere plaats op 30 minuten rijden en dus de regeling stopzetten en omzetten naar een weekend-relatie, de kinderen naar de school doen in de nieuwe woonplaats van Moeder. De vader spant een rechtzaak aan en wint! De kinderen moeten hun basisschool afmaken op hun oude school en zijn dus doordeweeks bij hem en in het weekend bij haar. Het belang van de kinderen zat, volgens de rechter, bij een stabiele schooltijd in hun vertrouwde omgeving. Moeder mocht verhuizen maar zou dan genoegen moeten nemen met een weekendrelatie. Moeder is toch verhuisd. Alledrie de kinderen verweten hun moeder dat ze was verhuisd, van vriend naar vriend hobbelde en bleven ook qua middelbare school in de stad van Vader en zagen haar met name in de weekenden en vakanties.

aanvulling

Dit is dus echt gebeurd. Dus je kunt zomaar aan het kortste eind trekken als vader er werk van maakt... Jij mag gerust verhuizen, maar het hoeft niet te betekenen dat je kind dan met jou mee gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.