Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Wat zou ik hier nog aan kunnen doen?

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

04-06-2025 om 12:41 Topicstarter

Nee, geen brieven. Rechter heeft de zaak beslist en er is een betalingsregeling afgesproken. Daarnaast kan deze zaak pas na 20 jaar verjaren maar goed ze hebben er een gerechtsdeurwaarder opgezet en dan blijft het open.

Echt beroerd Dwaze Opa. Er is geen kruid tegen gewassen als iemand zo slecht met geld omgaat en zo'n gebrek aan verantwoordelijkheid heeft. Eerst moet je van die deurwaarder af. Je kunt haar hooguit een  bericht sturen dat ze jou nu bedrag x schuldig is en dat je wil weten hoe ze dat gaat betalen. Gaat ze niet op reageren, maar mocht ze later ooit in betere doen zijn dan kun je er nog een keer over beginnen. Het is treiteren, maar veel meer mogelijkheden heb je niet volgens mij. 

Dwaze-Opa

Dwaze-Opa

05-06-2025 om 21:18 Topicstarter

tsjor schreef op 05-06-2025 om 20:28:

Echt beroerd Dwaze Opa. Er is geen kruid tegen gewassen als iemand zo slecht met geld omgaat en zo'n gebrek aan verantwoordelijkheid heeft. Eerst moet je van die deurwaarder af. Je kunt haar hooguit een bericht sturen dat ze jou nu bedrag x schuldig is en dat je wil weten hoe ze dat gaat betalen. Gaat ze niet op reageren, maar mocht ze later ooit in betere doen zijn dan kun je er nog een keer over beginnen. Het is treiteren, maar veel meer mogelijkheden heb je niet volgens mij.

Bericht is al gestuurd. Het meeste moeite waar ik nu mee heb. Dat mijn zoon na zijn werk even na mijn toe kwam om te vertellen dat zijn moeder een andere auto heeft aangeschaft. Ja, dan denk ik lekker makkelijk op een ander je financiële shit afschuiven en zelf een nieuwe auto kopen. Maar zo wat ik een beetje begrepen heb is dat het allemaal wettelijk mag als je een wsnp traject heb doorgelopen. Maar goed nu heb ik er de balen er van maar als het achter de rug ben ik het ook weer vergeten.

Dit verhaal klinkt me wel heel bekend in de oren van het Radar forum. Als ik het me goed herinner gaat het om een boete die ontstaan is toen er vergeten is om de koop van een huis binnen de bedenktermijn terug te draaien. Een schuld die niet nieuw is, maar waarvan Dwaze Opa dacht maar de helft hoeft te betalen (en het principe van hoofdelijk aansprakelijk anders interpreteerde).

Soms is de situatie gewoon k** maar heb je het te doen met wat er is. Een goede psycholoog zoeken lijkt me in dit geval het enige wat iets op gaat leveren. Je kan dit niet bevechten, maar alleen een plekje geven en leren accepteren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.