Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

LonelySoul42

LonelySoul42

15-04-2017 om 18:37

Welke rechten heb je als man bij een scheiding ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Triva

Triva

06-05-2017 om 10:02

Fransman

' je gaat scheiden omdat je van elkaar af wilt zijn, niet omdat je nog jaren aan elkaar vast wilt zitten. Het klinkt misschien voor sommige een beetje als een cliché. Maar de man moet zich kapot werken na een scheiding terwijl de vrouw gewoon lekker kan blijven shoppen. Maar in sommige gevallen gebeurt dit helaas toch echt, en dan zielig doen.'

Als je gewoon een vrouw had uitgekozen met een goede baan had jij nu kunnen shoppen.

Serieus: je bent de verkeerde vrouw getrouwd, dat is niet onze schuld.

Triva

Heb jij een goede baan dan ?

Je mist het punt

Ik ben geschoold in 6 talen, maar je mist het punt dat je zelf inbracht over chauvinisme.

Tsjor

Ach

Trivia, hij wil met je trouwen!

Tsjor

Trouwen ?

Hahaha alleen als ze een goede baan heeft ( plaisanterie )

Overigens

blijven er nog 5994 talen over, waarin ik niet geschoold ben, ik ken mijn beperkingen.

Tsjor

Tsjor

Wat goed van je , ik zou wel chinees willen leren en vraag me niet waarom

Tsjor

Spreekje Chinees ?

Hanne.

Hanne.

06-05-2017 om 13:35

sommigen

"Ik wil er zeker geen discussie van maken genoeg mannen zijn hiervan getuig, en omdat er al genoeg verhalen zijn hoe de vrouw de dupe wordt van een scheiding, je gaat scheiden omdat je van elkaar af wilt zijn, niet omdat je nog jaren aan elkaar vast wilt zitten. Het klinkt misschien voor sommige een beetje als een cliché. Maar de man moet zich kapot werken na een scheiding terwijl de vrouw gewoon lekker kan blijven shoppen. Maar in sommige gevallen gebeurt dit helaas toch echt, en dan zielig doen."

In sommige gevallen inderdaad. Dus lang niet altijd. Gemiddeld zeker niet aldus de statistieken.

En je gaat misschien scheiden omdat je van elkaar af wil, maar helaas heb je bij je trouwen een contract ondertekend wat je aan elkaar bindt. Daar kom je -net als bij ieder ander contract- niet zomaar onderuit.

Dus als je het anders wilt moet je het bij het afsluiten van het contract goed regelen. Niet bij het gerbreken. Dan ben je te laat.

Hanne

Klopt idd maar Ik heb niks getekend ik was gewoon verliefd en dan is geld niet zo belangrijk en trouwens nu nog steeds niet, op is op en toch blijven genieten van het leven

Priem

Priem

06-05-2017 om 14:13

en daarbij

gaat het niet eens om de partneralimentatie waar je bijna weer de helft van terugkrijgt, maar het gaat met name om de verplichting die je hebt richting je kinderen.
Even tipje: je kunt jezelf die % teruggave van de partneralimentatie ook maandelijks laten terugbetalen door de belasting.
Zit je er weer ruimer bij.

Merci

Ja klopt, het gebeurd maandelijks

Tsjor

Ik weet nog steeds niet of je chinees spreekt

Nee

Ik weet niet waarom het je interesseert, maar chinees (of een van de vele varianten daarop) is een van de 5994 talen die ik niet spreek of schrijf. Spreken schijnt overigens makkelijker te zijn dan schrijven. Als je dan toch wil beginnen, dan zou ik daarmee beginnen met www.50languages.com. Kun je ook downloaden op je mobiel via app-store.
Succes!

tsjor

Tsjor

Handig dankjewel welke talen spreek jij dan allemaal, ik weet dat je er 6 spreekt

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-05-2017 om 14:01

FransMan

Tsor zegt niet dat ze zes talen spreekt. Ze zegt dat ze er zes geleerd heeft. Daar zou ook passieve kennis van talen bij kunnen zitten, oftewel dat je ze kunt lezen/vertalen, maar niet zozeer spreken. Het zou best kunnen hoor dat ze er wel zes actief beheerst. Maar dat is niet op te maken uit wat ze schreef.

Maar ik vind je ook wel erg nieuwsgierig en aandringerig hoor. Je zou ook kunnen denken: als ze de details had willen delen had ze dat al lang gedaan.

Aagje

tante Sidonia

tante Sidonia

07-05-2017 om 14:06

precies

en om even terug te komen op het onderwerp...als man heb je geen recht om zo nieuwsgierig te zijn!

wat lief

Willen jullie ook aandacht ?

tante Sidonia

tante Sidonia

07-05-2017 om 17:43

fransje

Ga nu maar weer buiten spelen he?

Tante

Ken ik jou ?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-05-2017 om 17:54

Dames dames

Het is nog geen voedertijd hè

Ginny

Klinkt goed wanneer is het dan ?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

07-05-2017 om 19:50

Niet hier

En niet nu Frans

Ginny

Tel me were ?

excuses

Ik wil jullie bedanken voor jullie advies en excuses als ik soms onaardig deed en wens iedereen veel succes.

Adieu.

Fransman

(Nederlandse versie volgt)...
J'ai un peu honte, en lisant tes diatribes, d'avoir la même nationalité que toi. Certes, il y a des cons partout. Certes, il est possible que ton ex-femme soit une s...pe et que tu sois frustré depuis des années. Mais tes arguments ne me donnent pas l'impression d'avoir à faire à quelqu'un de très mûr. Grandis! Travailles! Quel exemple vas-tu donner à tes enfants, tendre la main et attendre que l'état providence te donne des sous?
Quant à avoir droit à un logement social, à moins d'habiter une petite ville de province, tu risques de l'attendre pendant des années..
Je répète: grandis mon pote, grandis! Et si tu veux donner des cours de langue commence par faire attention à ton orthographe et à ton usage de la grammaire. Bons bisous de Haarlem! ta compatriote Sinilind

NL: ik voel een beetje schaamte wanneer ik je rantings lees, dat we dezelfde nationaliteit delen. Jazeker, men vindt overal l....Jazeker, het is ook goed mogelijk dat je ex-vrouw een keiharde bitch is en dat je al jaren gefrustreerd bent. Maar je argumenten geven me niet echt de indruk dat je op een volwassen manier reageert. Grow up! Werk! Wat voor voorbeeld ga je aan je kinderen geven, je hand ophoudend. Wachten dat de staat het vult? En wat het recht op een sociale huurwoning betreft, tenzij je ergens in de provincie woont, ga je waasxhijlijk jaren wachten.
Ik herhaal: word volwassen! En als je echt taalles wil geven, begin ermee door te letten op je spelling en grammaticagebruik hier op het forum. Dikke kus uit Haarlem, je landgenoot, Sinilind
.

D'ailleurs

"Travaille!" moet zonder s... gebiedende wijs...

Forumbeheer

Ik zie nu pas de reactie over niet in andere taal schrijven. Ik heb wel voor een volledige vertaling gezorgd he
Sini

Li

Li

09-05-2017 om 11:41

Sinilind

Mooi! Daar kan niemand een probleem mee hebben, toch!

FranMan

FranMan

10-05-2017 om 12:14

sinikind

Je reponds que pour te dire si tu veux un diner a deux et m explique tous ca, je peux samedi prochain.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.