Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoon wil vriend moeder niet meer zien


Het is natuurlijk helemaal niet zo dat de jongens zelf mogen kiezen. Ze mogen alleen kiezen wat vader acceptabel vindt, anders komt er gedoe. Kiezen om het incident met jouw vriend achter zich te laten is bijvoorbeeld- denk ik- niet echt een optie.

Inderdaad. Net als er geen vrije keuze is tussen een weekend bij mama of een uitje met papa. Als ze zijn uitje niet kiezen is hij vast weer zielig en dragen de kinderen de gevolgen, met gezeur en schuldgevoel.

Temet schreef op 27-03-2023 om 19:56:

Het is natuurlijk helemaal niet zo dat de jongens zelf mogen kiezen. Ze mogen alleen kiezen wat vader acceptabel vindt, anders komt er gedoe. Kiezen om het incident met jouw vriend achter zich te laten is bijvoorbeeld- denk ik- niet echt een optie.

Enorm triest en een moeilijk probleem. Want als vader die jongens zo onder druk zet om hun moeder te veroordelen, breng je ze flink in de problemen als je ze een andere kant probeert te laten zien. Als wordt bepaald dat vader ze weer naar moeder moet laten gaan, kan de druk zelfs nog verder verhevigen. Ik hoop echt dat de betrokken hulpverleners hier een vinger achter kunnen krijgen. Pijnlijk dat vader niet inziet dat hij zijn kinderen zwaar aan het beschadigen is. 

Johannaatje

Johannaatje

29-03-2023 om 13:44 Topicstarter

Temet schreef op 27-03-2023 om 19:56:

Het is natuurlijk helemaal niet zo dat de jongens zelf mogen kiezen. Ze mogen alleen kiezen wat vader acceptabel vindt, anders komt er gedoe. Kiezen om het incident met jouw vriend achter zich te laten is bijvoorbeeld- denk ik- niet echt een optie.

Klopt helemaal. Jongste zoon is er vanmiddag weer even maar helaas gaat het steeds minder goed. Het is net een pappegaaitje en allemaal weer verwijten dat ik vriend eruit moet zetten dat ze dan vaker komen enz enz enz. Oma gaat mee met het gesprek met de gemeente want oma ligt elke nacht wakker omdat ze het zo erg vindt voor de jongens en nog meer volwassen zaken die ik weer terughoor van zoontje. Oudste zoon zit alleen thuis bij zijn vader met een vriendje. Terwijl dit gewoon mijn middag is. Maar ja zelf kiezen he. 

Johannaatje

Johannaatje

29-03-2023 om 13:47 Topicstarter

Omnik schreef op 28-03-2023 om 11:36:

[..]

Enorm triest en een moeilijk probleem. Want als vader die jongens zo onder druk zet om hun moeder te veroordelen, breng je ze flink in de problemen als je ze een andere kant probeert te laten zien. Als wordt bepaald dat vader ze weer naar moeder moet laten gaan, kan de druk zelfs nog verder verhevigen. Ik hoop echt dat de betrokken hulpverleners hier een vinger achter kunnen krijgen. Pijnlijk dat vader niet inziet dat hij zijn kinderen zwaar aan het beschadigen is.

Precies hier zijn we bang voor. Vader heeft zo'n bizarre invloed  1 op 1 hoor ik alles terug via de jongens. Ze kunnen dan wel weer terug komen en dan?? Dan is vaders invloed nog steeds hetzelfde. Vanochtend kreeg ik een bericht  van de jeugdconsulent, hij wil mij een update geven, vanmiddag hebben we een  bel afspraak. 

Johannaatje schreef op 29-03-2023 om 13:47:

[..]

Precies hier zijn we bang voor. Vader heeft zo'n bizarre invloed 1 op 1 hoor ik alles terug via de jongens. Ze kunnen dan wel weer terug komen en dan?? Dan is vaders invloed nog steeds hetzelfde. Vanochtend kreeg ik een bericht van de jeugdconsulent, hij wil mij een update geven, vanmiddag hebben we een bel afspraak.

Ik hoop dat er iets uit dat gesprek komt waar je moed uit kunt putten.

Johannaatje

Johannaatje

29-03-2023 om 13:50 Topicstarter

IMI-x2 schreef op 27-03-2023 om 20:03:

Inderdaad. Net als er geen vrije keuze is tussen een weekend bij mama of een uitje met papa. Als ze zijn uitje niet kiezen is hij vast weer zielig en dragen de kinderen de gevolgen, met gezeur en schuldgevoel.

Ja echt bizar jongste zoon mist mijn vriend heel erg en had nog weleens stiekem contact. Nu is hij helemaal anti en moet hij de deur uit. "Papa zei ook dat hij het niet normaal vindt dat hij nooit heeft gezegd dat hij goed voor ons zou zorgen. Serieus? Dat is toch logisch en als je daar iets van vindt kom dan bij mij maar stop met kwaadspreken tegen de jongens" 

Johannaatje

Johannaatje

29-03-2023 om 13:55 Topicstarter

Omnik schreef op 29-03-2023 om 13:49:

[..]

Ik hoop dat er iets uit dat gesprek komt waar je moed uit kunt putten.

Bedankt doet me goed.
Zit er nu wel ff doorheen door alle die beschuldigen en leugens weer. Mijn lieve kleine ventje van 9 jaar helemaal beinvloedt, echt zielig. 
Fijn dat ik iig goed op de hoogte wordt gehouden. Ben benieuwd
.

Los van het afdwingen van goede regeling rondom huis en bezoekregeling zou ik toch latten nu ook overwegen. 
Omdat je er volgens mij gewoon niet uit gaat komen met je jongens. 
Je ex zou ik hierin negeren en daar echt zo weinig mogelijk contact meer mee hebben. 
Maar je zoons zetten zich steeds dieper vast in hun gedachtengangen. 
Ik zou daar proberen uit te komen en ze eenmalig uitleggen dat je het absoluut niet met ze eens bent maar dat je er alles aan wil doen om hen weer een veilig en welkom gevoel te geven en als dat betekent tijdelijk latten dat dat een optie is. 
En verder niet teveel met ze inhoudelijk praten, dat doet vader al genoeg. Afleiden, een knuffel, stoeipartij en iets leuks gaan doen samen. 

Het nadeel van scheiden is natuurlijk ook wel dat kinderen een soort van keuze voelen te hebben, ze kunnen altijd nog naar de andere ouder als ze hun zin niet krijgen.
Je kunt je principieel opstellen in deze dat dat geen gezonde ontwikkeling is en dat je er niet in mee moet gaan, maar ik vrees dat dat in dit geval uiteindelijk toch alleen verliezers geeft. 
Ik heb met mijn eigen vader ook weleens een situatie meegemaakt waarbij ik zeker, als ik de keuze had gehad, deze trucendoos had opengegooid. 

Pinokkio schreef op 30-03-2023 om 15:21:

Het nadeel van scheiden is natuurlijk ook wel dat kinderen een soort van keuze voelen te hebben, ze kunnen altijd nog naar de andere ouder als ze hun zin niet krijgen.
Je kunt je principieel opstellen in deze dat dat geen gezonde ontwikkeling is en dat je er niet in mee moet gaan, maar ik vrees dat dat in dit geval uiteindelijk toch alleen verliezers geeft.
Ik heb met mijn eigen vader ook weleens een situatie meegemaakt waarbij ik zeker, als ik de keuze had gehad, deze trucendoos had opengegooid.

Pinokkio schreef op 30-03-2023 om 15:17:

Los van het afdwingen van goede regeling rondom huis en bezoekregeling zou ik toch latten nu ook overwegen.
Omdat je er volgens mij gewoon niet uit gaat komen met je jongens.
Je ex zou ik hierin negeren en daar echt zo weinig mogelijk contact meer mee hebben.
Maar je zoons zetten zich steeds dieper vast in hun gedachtengangen.
Ik zou daar proberen uit te komen en ze eenmalig uitleggen dat je het absoluut niet met ze eens bent maar dat je er alles aan wil doen om hen weer een veilig en welkom gevoel te geven en als dat betekent tijdelijk latten dat dat een optie is.
En verder niet teveel met ze inhoudelijk praten, dat doet vader al genoeg. Afleiden, een knuffel, stoeipartij en iets leuks gaan doen samen.

Het gevaarlijke van weer te gaan latten vind ik, in deze situatie, dat er totaal geen garanties zijn dat het de band tussen moeder en kinderen positief zal verbeteren en zij dus wél weer bij moeder gaan komen. Het zou anders geweest zijn als het een premature relatie betrof, maar dat is niet het geval. Duidelijk is wel dat vader een machtsstrijd voert over de rug van de kinderen, dat gaat echt niet ophouden bij dansen naar zijn pijpen. Hij gaat dan wel weer iets anders vinden en waar trek je je grens?


Ik heb, aantal jaar geleden, iets soortgelijks meegemaakt (ik was TO’s vriend in dit geval) en was het zijn ex-vrouw die haar ex geen geluk gunde over de rug van hun kind, dus weet waarover ik het heb. Zij kennen geen grenzen helaas en zullen blijven doorgaan het leven van ex te blijven vergallen, zelfs als ze daarvoor hun kind(eren) moeten inzetten. Heel erg verdrietig en je hebt er op dit moment niets aan TO, maar ooit gaan de kinderen dit zelf inzien, maar is de beschadiging helaas een feit.

Ondanks dat blijf ik je adviseren eea mbt de hypotheek toch voor jezelf te gaan afhandelen/regelen, geef hem zo min mogelijk macht, want de hoogste en pijnlijkste macht is al door hem ingezet en dat zijn je kinderen. 

Nee, ik zou dus niet gaan latten. De vriend heeft juist zijn eigen huis verkocht om bij TS en haar kinderen te gaan wonen, jaren geleden al. Dat is een hoge prijs. 
Daarbij horen de kinderen en zeker de ex niet zoveel macht te hebben dat ze kunnen bepalen met wie TS wel en niet mag samenwonen. Dan is nog steeds het probleem van de oneigenlijke keuzes niet opgelost. Want een weekend bij mama en naar de verjaardag van oma kan nog steeds niet concurreren met naar de efteling gaan of zo. En als ze van mama naar school moeten en van papa mogen ze thuis blijven om te gamen of een uitje te gaan doen, dan zijn ze nog steeds liever daar. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat TS in alles naar de pijpen van ex moet blijven dansen en dat het nooit goed genoeg is.
Ongeacht of TS haar vriend wel of niet de deur uit zet; vader overschrijdt grenzen door de kinderen weg te houden bij moeder en ze op te stoken tegen haar en partner.

RoodVruchtje schreef op 30-03-2023 om 16:02:

[..]

[..]

Het gevaarlijke van weer te gaan latten vind ik, in deze situatie, dat er totaal geen garanties zijn dat het de band tussen moeder en kinderen positief zal verbeteren en zij dus wél weer bij moeder gaan komen. Het zou anders geweest zijn als het een premature relatie betrof, maar dat is niet het geval. Duidelijk is wel dat vader een machtsstrijd voert over de rug van de kinderen, dat gaat echt niet ophouden bij dansen naar zijn pijpen. Hij gaat dan wel weer iets anders vinden en waar trek je de grens? 

Ja, dat risico zie ik echt wel, en ik schat het ook hoog in. 
Maar ik schat het risico dat het, zoals het nu gaat, niet goed gaat komen nog hoger in. 
Die prijs zou mij te hoog zijn. 
Ik denk dat je de mindset vd kinderen voorlopig niet veranderd krijgt, al zet je er een elftal hulpverleners op en dwing  je vanalles af bij rechter.
Verder kun je zelf nog wel vanalles doen om je te verzetten tegen die terreur van ex, maar deze strijd krijg je niet meer gewonnen. Daar is eerst rust voor nodig. 
Latten kan vast ook makkelijker als ts haar eerlijke deel vd woning krijgt. 

 

Johannaatje

Johannaatje

30-03-2023 om 22:19 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 30-03-2023 om 16:02:

[..]

[..]

Het gevaarlijke van weer te gaan latten vind ik, in deze situatie, dat er totaal geen garanties zijn dat het de band tussen moeder en kinderen positief zal verbeteren en zij dus wél weer bij moeder gaan komen. Het zou anders geweest zijn als het een premature relatie betrof, maar dat is niet het geval. Duidelijk is wel dat vader een machtsstrijd voert over de rug van de kinderen, dat gaat echt niet ophouden bij dansen naar zijn pijpen. Hij gaat dan wel weer iets anders vinden en waar trek je je grens?


Ik heb, aantal jaar geleden, iets soortgelijks meegemaakt (ik was TO’s vriend in dit geval) en was het zijn ex-vrouw die haar ex geen geluk gunde over de rug van hun kind, dus weet waarover ik het heb. Zij kennen geen grenzen helaas en zullen blijven doorgaan het leven van ex te blijven vergallen, zelfs als ze daarvoor hun kind(eren) moeten inzetten. Heel erg verdrietig en je hebt er op dit moment niets aan TO, maar ooit gaan de kinderen dit zelf inzien, maar is de beschadiging helaas een feit.

Ondanks dat blijf ik je adviseren eea mbt de hypotheek toch voor jezelf te gaan afhandelen/regelen, geef hem zo min mogelijk macht, want de hoogste en pijnlijkste macht is al door hem ingezet en dat zijn je kinderen.

Precies wat jij zegt!! Ik heb alles al opgezegd mijn goede baan na 21 jaar, nog steeds in een huurhuis en niet terug kunnen verhuizen en dan moet ik nu ook gaan latten. Zeker gaat dat niet gebeuren. Dan bekennen we ook indirect schuld. Zeker niet. Ik dans al 7 jaar naar meneer zijn pijpen en als hij mij niet kan raken dan zet hij de kinderen in. Bedankt voor je reactie. 

Johannaatje

Johannaatje

30-03-2023 om 22:19 Topicstarter

Johannaatje schreef op 30-03-2023 om 22:19:

[..]

Precies wat jij zegt!! Ik heb alles al opgezegd mijn goede baan na 21 jaar, nog steeds in een huurhuis en niet terug kunnen verhuizen en dan moet ik nu ook gaan latten. Zeker gaat dat niet gebeuren. Dan bekennen we ook indirect schuld. Zeker niet. Ik dans al 7 jaar naar meneer zijn pijpen en als hij mij niet kan raken dan zet hij de kinderen in. En wat is dan weer het volgende? Bedankt voor je reactie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.