Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zorgen over de kinderen


moederziel

moederziel

15-01-2018 om 13:14 Topicstarter

Tsjor

Het pleit voor je dat je er zo positief naar kijkt. Oudste kind (waarom ga je eigenlijk uit van een dochter? Ik heb nooit geschreven of ik zonen of dochters heb en zal dat ook niet alsnog doen hier heeft op dit moment helemaal geen behoefte aan wederkerigheid of belangstelling voor vader. Oudste wil gewoon iets van een vader terug. Geen omkering van interesse hier, maar momenteel vooral een sterke afname van interesse van de kant van oudste.

Ik vind je veronderstelling wel opvallend, 'dat het opgebouwde gezinsleven voor hem [vader/ex] wellicht te zwaar was geworden'. Waarop baseer je dat? Open vraag.

Om met het laatste te beginnen

Je gaf aan dat je ex vooral 'vrijheid' wilde. Dat gecombineerd met de vele problemen die er waren/zijn opperde ik de suggestie, dat het allemaal wellicht teveel voor hem is geworden.
Ik begrijp dit niet: ' .... heeft op dit moment helemaal geen behoefte aan wederkerigheid of belangstelling voor vader. Oudste wil gewoon iets van een vader terug.' Een vader zonder wederkerigheid? Of bedoel je dat je oudste nog niet zover is dat hij niet ge-interesseerd is in de ander (zijn vader). Bij jongens is dat wat lastiger.
Ik hoop wel dat jullie (neutraal bedoeld) niet te lang blijven hangen in het verlangen naar een verleden, dat er niet meer is. Met elke nieuwe dag ligt het verleden achter je en is de toekomst begonnen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.