Echtscheiding en erna Echtscheiding en erna

Echtscheiding en erna

Zoveel verdriet .... Mis mijn vrouw ....

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 14:39 Topicstarter

Uitgegeven geld

Ja uitgegeven geld is uitgegeven geld, maar ik kan ook tegen mijn vrouw zeggen TOT HIER EN NIET VERDER toch ?
Persoonlijk vind ik dat ze wel heel veel van me eist qua inboedel 11.000 euro en een2e hands auto 4000 euro bijleggen ( ik heb haar aangeboden de helft van onze huidige inboedel mee te geven maar dat weigert ze )
En dan ook nog alle scheidingskosten door mij laten betalen...
Vind je dat serieus waar eerlijk ?

Jojo

Jojo

24-07-2015 om 14:47

oke

Prima, we gaan gewoon verder.
Ik denk ook dat je dat moet zeggen Jaap, het is nu genoeg. Maar zonder ruzie, want je moet die verrotte scheiding nog door.
De inboedel is dat niet waard, je krijgt voor een inboedel de dagwaarde. Uiteraard heb ik geen idee wat je hebt staan thuis, maar uitgezonderd sieraden, auto en erfenis, is een inboedel niet snel 11000 euro waard.
Als je vrouw zoveel geld van je wilt zou ik meteen doorlinken aan de kosten voor advocaat, notaris enz. Want dat stinkt.
Laat de mediator maar met jullie tot een eindstand komen, waarbij je op een gezonde manier voor jezelf op mag komen. Neutraal, zakelijk en redelijk.
Schrijf het op, neem het mee en vraag overleg en inmenging van de mediator om tot een redelijke oplossing te komen waarbij jullie beiden (en niet alleen jij) water bij de wijn moeten doen.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 14:54 Topicstarter

Jojo

De mediator had al gezegd dat normaal gesproken beide partners de scheidingskosten betalen, maar mijn vrouw blijft maar roepen dat ze geen geld heeft en al haar spaargeld in ons huis heeft gestopt.
Dat laatste klopt ook wel, maar ik heb precies hetzelfde gedaan met veel geld van mijn erfenis.
Iedereen die IK ken zegt dat mijn vrouw echt teveel eist qua geld en scheidingskosten , maar ik durf er niet tegenin te gaan omdat ze dan misschien WEL ineens de helft van mijn erfenis kan opeisen, daarom voel ik me in een enorm dilemma zitten EN eigenlijk heeft ze me volledig klem gezet hierin.
Maar jullie zullen daar wel totaal anders over denken ?
Let wel, de ouders van mijn vrouw LEVEN gewoon nog dus zij kan OOK ooit een erfenis tegemoet zien !!!!

kiloo

kiloo

24-07-2015 om 16:05

ik zal wel heel vreemd zijn

maar om een goede vader te zijn zul je toch goed voor jezelf moeten zorgen. Een eerste vereiste daarin lijkt me een baan. Je kunt er straks niet zijn voor je dochters als je in de goot ligt, dan moeten zij er voor jou zijn.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 17:39 Topicstarter

Kiloo

Wie zegt dat ik geen baan meer heb zodirect ?
Ik raak echt niet in de goot, en al zeker niet voor mijn dochters hoor.

Mijn vrouw kiest voor zichzelf, ookal denken de meesten onder jullie er anders over, zij kiest ervoor om ons gezin van 4 kinderen in de steek te laten omdat zij een ander leven wil leiden, ze gaat haar gang maar... de kinderen weten ook hoe het zit en ik zal er ALTIJD voor zijn ! Ik laat mijn gezin NOOIT in de steek.

Deze maatschappij

Jaap, heeft iedereen die jou vertelde dat ze te veel eiste, je ook gewezen op. Het feit datin deze maatschappij waarin beide ouders nagenoeg evenveel werken, de zorgtaken ook gelijkmatig dienen te worden verdeeld.
Dergelijke zaken leest men in artikelen over de opvoeding, leest men op forum zoals viva.forum of hoort men in de actualiteitenprogramma's. Samen opvoeden is hot.
je roept dat je vrouw een eigen leven wilt. Ik denk eerder dat ze er niet meer alleen voor wilt staan zoals de maatschappij dat van ouders verwacht. Vandaar de opmars van deco-ouderschappen.

Amare

Amare

24-07-2015 om 19:19

Huh?

Je hebt toch maar 3 kinderen? Geen 4?

En eerst maak je je om je reistijd naar Amsterdam, en dan blijkt dat je daar helemaal niet meer geen hoeft ...

Niet liegen hoor Japie.

En vooruit, nog een keertje dan: DE ERFENIS IS NIET VAN JOU MAAR VAN JULLIE SAMEN.

Geloof ik niet

Je vrouw laat je dochters niet in de steek (of het er nu 3 of 4 zijn, maakt me niet uit), daar geloof ik helemaal niets van. Ook mijn ex, die voor zijn vriendin ons gezin verliet, liet zijn kinderen niet in de steek. Ook al kostte me dat zeker in de beginperiode heel veel moeite, ik heb meegewerkt aan een constructie waardoor de 4 kinderen niet de dupe werden.Ja, knarsetandend en met gekromde tenen, maar als ik zie hoe gelukkig ze zijn en hoe lekker ze in hun vel zitten dan weet ik dat ik in ieder geval één ding goed heb gedaan. Ondanks mijn afkeer van de dame waardoor mijn ex een andere afslag nam dan ik.

Face it. Ze wil weg. Niet leuk. Je hebt verdriet en bent boos. Begrijp ik. Kost tijd. Ook waar. Financiën zijn een heikel punt in vrijwel alle scheidingen. Ook die van mij.
Maar één ding heeft voor mij altijd voorop gestaan. Niemand komt tussen mijn ex en mijn kinderen. Er is er maar één persoon die mijn kinderen net zo goed kent als ik, en dat is mijn ex.

Ik denk dat de meeste van de deelnemers aan dit draadje (en de meelezers) een scheiding en bijbehorende rotperiode achter de rug hebben, die misschien wel net zo naar is als die van jou. Dus doe iets met al die goede tips en wijze woorden. Trek je eigen plan.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 23:30 Topicstarter

Amare

We hebben 3 dochters samen en mijn vrouw heeft uit haar vorige relatie ook een dochter : dus we hebben 4 meisjes thuis .
De erfenis is van MIJ alleen , wat jij als vrouw zijnde ook beweert, mijn vrouw heeft duidelijk aangegeven GEEN aanspraak op mijn erfenis te willen , dat is al uitgesproken naar de scheidings planner en word in ons echtscheidings convenant ook vastgelegd .
Verder moet ik voor mijn werk gemiddeld 3 keer naar Amsterdam en 2 keer thuiswerken
En is Amare eindelijk klaar met haar veroordelen van mij ? Graag

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 23:31 Topicstarter

Vrouwen forum

Maar wat had ik anders kunnen verwachten in een vrouwen forum ?

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 23:33 Topicstarter

Te toevallig

Het pure feit dat mijn vrouw al 2 jaar ongelukkig was en er aan dacht te scheiden , en gewoon simpelweg WACHT totdat er een erfenis is zodat ik haar inboedel , auto en scheidings kosten kan betalen is wel heeeeeeeeeel toevallig zeker ? Wake up and smell the coffee !

Succes verder Jaap

En sterkte ermee. Zeg ik als vrouw zijnde.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 23:39 Topicstarter

Scheidings planner

Belangrijkste is dat de meisjes nergens onder hoeven te leiden , dat is de belangrijkste reden dat mijn vrouw en ik door een deur moeten kunnen gaan en niet constant ruzie hebben .
Maar dat betekent niet dat ik me financieel hoef uit te laten kleden !!
Gelukkig heeft de scheidings planner daar ook al over gesproken tegen mijn vrouw dat ze eerlijker de lasten moet gaan verdelen .

Jojo

Jojo

24-07-2015 om 23:48

Jaap

Tikkie terug Jaap.

Je zegt: Maar wat had ik anders kunnen verwachten in een vrouwen forum ?

Er is 1 persoon wiens reacties jij niet prettig vindt. Dat mag en daar mag je zeker iets op terugzeggen. Maar om dan met zulke opmerkingen te gaan gooien gaat me te ver.
Uit je boosheid dan maar naar je vrouw, niet naar mensen hier, niet de vrouwen hier. Dit soort sneren ben ik echt niet van gediend. Niet van mijn (ex)man en zeker niet van anderen. Nooit de mensen die je helpen aanvallen, dan gaan ze weg.
Het ga je goed.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

24-07-2015 om 23:50 Topicstarter

Jojo

Je bedoelt Amare ?

Jojo

Jojo

24-07-2015 om 23:59

yup

Dat je die reacties niet leuk vindt kan ik nog inkomen, maar ook uit die reacties kun je halen wat je wilt en verder naast je neerleggen.
Maar dan zeggen dat je dit op een vrouwenforum had kunnen verwachten terwijl er hier alleen maar vrouwen je met advies bijstaan vind ik een vervelende sneer.

kiloo

kiloo

25-07-2015 om 01:27

en wat dan nog

als je vrouw gewacht heeft tot ze financieel beter zat? Zoals jij het verteld ben je geen makkelijke partner en vader geweest. Daar heeft zij ook niet voor gekozen. Zij wilde gewoon oud worden met je.
Als je huwelijk zo moeilijkt loopt en je trekt het niet meer, ja, dan zijn er vrouwen die in ieder geval ervoor zorgen dat ze financieel niet aan de grond raken. Helemaal kwalijk nemen kan ik haar dat niet.
En volgens mij heb je een groot probleem met vrouwen.

Jaap-Brabant

Jaap-Brabant

25-07-2015 om 03:00 Topicstarter

Dank

Dank voor jullie vriendelijke woorden

Moederalleen

Moederalleen

25-07-2015 om 10:30

Het word nu allemaal een beetje uit het verband getrokken allemaal.
Het is lastig scheiden met kinderen het doet pijn voor beide ouders.
Maar het belangrijkste zijn de kinderen.

Mijn dochter is blij bij beide tot nu toe....
Ze is vrolijk en gezellig.
Je kan de gedachte van een kind niet lezen...
Je gevoel volgen en doen wat het beste is...

De kinderen

'maar... de kinderen weten ook hoe het zit en ik zal er ALTIJD voor zijn ! Ik laat mijn gezin NOOIT in de steek.'
Ik vraag me dan toch bezorgd af wat je bedoelt met 'de kinderen weten ook hoe het zit'. Met dat 'ook' bedoel je dan dat ze jouw boze verhaal 'weten', dus de versie: jullie moeder laat jullie in de steek? Dat lijkt mij toch wel heel erg. Ik hoop niet dat je ze dat verteld hebt, want dat is a. niet waar en b. heel erg beschadigend voor de kinderen.

Verder schrijf je: 'Ik laat mijn gezin NOOIT in de steek.'. Nee, maar je gaat nu ook pas leren wat het betekent om zelf voor je kinderen te moeten zorgen.

Tsjor

Erfenis

Wat betreft de erfenis: de wet is anders. Je bent (bewust en met volle verstand) in gemeenschap van goederen getrouwd en dan valt een erfenis van een van de partners onder die gemeenschap van goederen.
Emotionele redeneringen over hoe lang je moeder jou gekend heeft etc. zijn niet relevant. Als je moeder jouw partner had willen uitsluiten had ze dat in haar testament moeten laten vastleggen. Ik weet niet of je zussen getrouwd zijn en hoe zij met de erfenis omgaan, maar misschien kun je ze dat eens vragen.
Het is dus gewoon zeer welwillend en aardig van je vrouw, dat ze hiervan afstand doet. Ze wil op elke wijze blijkbaar laten merken dat het haar niet om die erfenis te doen is. Ze snapt blijkbaar hoe gevoelig dat ligt voor jou. In feit schenkt ze je de helft. Zeg maar het tuinhuisje en de auto.

Tsjor

Geld

'Persoonlijk vind ik dat ze wel heel veel van me eist qua inboedel 11.000 euro en een2e hands auto 4000 euro bijleggen ( ik heb haar aangeboden de helft van onze huidige inboedel mee te geven maar dat weigert ze ) En dan ook nog alle scheidingskosten door mij laten betalen... Vind je dat serieus waar eerlijk ?'

Ze mag weigeren om inboedel mee te namen, maar dan krijgt ze de helft van de dagwaarde. De auto heeft ze je in feite geschonken. Zoals de mediator al heeft gezegd: de echtscheidingskosten zijn voor ieders rekening. Zeker als jij de scheiding niet wil is het zuur om jou alleen voor de kosten op te laten draaien.

Waar ik je niet over hoor is de waarde van de woning. Je hebt nu twee taxaties laten doen en er zou sprake zijn van een restschuld. De helft van die rechtschuld komt voor haar rekening. Haar spaargeld zit in de waarde van het huis, daardoor is de restschuld iets kleiner. Dus ze krijgt op die wijze nog de helft van haar spaargeld terug. Idem dito voor de waarde van het tuinhuisje en alle verbouwingen. Als het mooi geworden is zal het de waarde van de woning hebben verhoogd en zal de restschuld daardoor iets minder zijn. Ze krijgt op die manier dus ook nog iets terug van de erfenis. Maar er blijft blijkbaar wel een restschuld over en die zal toch ook voor haar rekening zijn. 'Ik heb geen geld' is inderdaad een probleem, maar dat zal ze zelf moeten oplossen, aangezien jullie gaan scheiden.

Misschien kun je haar 'eisen' en de waarde van de restschuld wel tegen elkaar wegstrepen. Dat betaal je ogenschijnlijk wel de scheidingskosten, maar in feite zorg je er dan ook voor, dat je niet hoeft te betalen voor de inboedel en 'gun' je haar ook de nieuwe inboedel en tweedehands auto. Niet doordat ze geld krijgt, maar doordat ze geen schulden meer heeft.

Tsjor

Jaap

Hallo iedereen ik zou graag willen weten hoe het gaat met Jaap-Brabant.

Gr.
FransMan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.