Echtscheiding en erna

Jaap-Brabant
18-07-2015 om 12:53
Zoveel verdriet .... Mis mijn vrouw ....
Hallo allemaal,
Ik ben vader van 3 prachtige dochters in de leeftijd van 6,8 en 10 jaar oud.
Tot mijn vreselijke verdriet heeft mijn vrouw me 6 weken geleden verteld dat ze ongelukkig is geworden in ons huwelijk ( we zijn nu 13,5 jaar samen waarvan 12 jaar getrouwd ) en dat ze wil scheiden van mij. Ze heeft verder aangegeven geen energie meer te zien in een relatie therapie of time out, haar gevoel zegt haar ze persee wil scheiden, en wel zo snel mogelijk om een start met haar nieuwe leven te maken.
Er waren de laatste maanden wel spanningen tussen ons , en volgens mijn vrouw was ze zelfs al 2 jaar en langer ongelukkig, maar probeerde ze keer op keer voor de kinderen en voor ons huwelijk om het vol te houden...
Ze heeft zelfs een jaar geleden gevraagd of ik toen open stond voor relatie therapie, en helaas heb ik daar toen op een botte manier op gereageerd door te zeggen dat ik mijzelf wel zou kunnen veranderen waardoor wij het weer goede zouden kunnen krijgen qua relatie... Dat was natuurlijk een deur dichtdoen voor mijn vrouw , waar ik nu heel veel spijt van heb.
Er is heel veel gebeurd in ons huwelijk.
Ons eerste kindje is op 23 december 2012 veels te vroeg geboren ( na 20 weken zwangerschap ) en tijdens de bevalling overleden.
Mijn jongste zus en de oudste zus van mijn vrouw werden in dezelfde periode ook zwanger en bij hen ging de zwangerschap WEL goed, dat was vooral voor mijn vrouw heel confronterend, en door een woordenwisseling tussen mijn vrouw en mijn zus is er een enorme kilte en afstand ontstaan tussen hen beiden, wat resulteerde in een periode van 6 jaar dat mijn vrouw geen contact meer wilde met mijn jongste zus, en ik overal tussenin stond.... Zeer pijnlijk.... Ik wilde en kon voor niemand partij trekken...
In 2005 werd onze 2e dochter geboren , alles ging godzijdank goed ( mijn vrouw heeft wel operaties tussendoor gehad om weer zwanger te kunnen worden trouwens ) , in 2007 werd onze 3e dochter geboren en in de zomer van 2008 werd onze laatste dochter gezond geboren.
Vanaf 2010/2011 begon ik de thuis situatie heel druk te vinden met 3 zeer drukke meisjes , waarvan de oudste een diagnose MCDD kreeg op jonge leeftijd ( borderline voor kinderen ) en de jongste een diagnose ADHD kreeg.
Ikzelf vond het in erg moeilijk om met alle drukke meisjes goed op te voeden ... Mijn vrouw had het ook zwaar maar kon er beter mee omgaan.
Tevens werd mijn moeder steeds zieker en zieker, ze had de ziekte PARKINSONS, ging steeds meer achteruit, kreeg 2 keer een TIA , heeft 3 keer een DELIER in het zieke huis gehad en pacemaker operatie ..... Ging steeds slechter en ik trok me dat vreselijk aan, heb daar heel veel verdriet van gehad , en uiteindelijk is mijn moeder toch plotseling overleden op 7 augustus 2014 , de verjaardagen onze jongste dochter ! Wij waren op vakantie in Frankrijk dus zijn we halsoverkop naar huis gekomen om mijn moeder te begraven....
Ik mis mijn moeder nog steeds heel erg, ze was 84 jaar oud...
Tevens had ik sinds 2012 problemen op mijn werk, aantal aanvaringen met management gehad en best veel stress ...
Al deze zaken bij elkaar leidde ertoe dat ik grendel lieve papa en echtgenoot meer was, ik had erg veel last van emotionele opvliegers, zat niet lekker in mijn vel en deed te boos tegen mijn lieve vrouw en dochters...
Uiteindelijk is dat teveel voor mijn vrouw geworden en daardoor heeft ze het besluit moeten nemen om weg te gaan uit ons huwelijk.
Sindsdien slaap ik verschrikkelijk slecht, eet heel weinig, heb enorme dips qua emoties en moet vrijwel elke dag veel huilen. Ik heb alles geprobeerd om mijn vrouw op andere gedachten te brengen , heb aangedrongen op ECHTE RELATIE THERAPIE of een TIME OUT van 2 maanden, maar mijn vrouw is onvermurwbaar , ze wil persee scheiden .
Gelukkig hebben we nog wel goed kunnen praten over een ouderschapsplan en echtscheidngs convenant..... We willen sowieso co ouderschap en hebben op papier al veel zaken opgeschreven wat we wel en niet willen...
MAAR , we leven niet meer in 1 huis, we hebben afgesproken dat degene die voor de meisjes zorgt thuis woont , en dat de ander bij familie of vrienden gaat logeren....
Ik reis nu vaak heen en weer tussen ons dorp in Brabant en Amsterdam ( waar mijn 2 zussen wonen en waar ik bij 1 logeer tijdens hun vakantie )
Ik mis onze meisjes VERSCHRIKKELIJK VEEL , maar ook mijn vrouw mis ik enorm !
Op een of andere manier is mijn vrouw enorm afstandelijk geworden, ik ken haar eigenlijk helemaal niet meer terug, ze is veranderd van een liefdevolle zorgzame vrouw/ partner in een afstandelijke en soms kille vrouw. Ik ken haar echt totaal niet meer terug. Ook mijn eigen familie en gemeenschappelijke vrienden in ons dorp zeggen dat ze mijn vrouw niet meer terugkennen en dat ze een norse , boze blik in haar ogen heeft.
Onze oudste dochter vertelde me zelfs dat MAMA ANDERS IS geworden maar ze kon niet uitleggen wat er dan anders aan haar was. Mijn vrouw communiceert vrijwel alleen nog maar over praktische zaken , maar wil absoluut niet meer over haar eigen emoties praten, ze heeft nog maar 1 doel en dat is zo snel mogelijk scheiden.
Ze geeft gezegd dat er GEEN ANDER in het spel is en dat ze echt als een soort elastiek geknapt is en daardoor uit ons huwelijk wil.
Ze heeft wel sinds 3 maanden een nieuwe vriendin, een gescheiden vrouw met 2 zoontjes van 3 en 4 jaar oud ) en mijn vrouw heeft al sinds 3 maanden intensieve FAMILIE therapie, met haar ouders en zussen ( problemen tussen mijn vrouw en haar oudste zus die al heel lang spelen )
Het LIJKT erop alsof mijn vrouw sterk beïnvloed is door OF de therapeut OF haar ouders OF haar gescheiden vriendin.
Maar wat de oorzaak ook is, ik ben mijn vrouw voorgoed kwijt, en ze doet echt vreselijk afstandelijk, alsof onze 13,5 jaar nooit bestaan hebben, zo confronterend.....
Dinsdag hebben we een gesprek met de scheidingsplanner, dan zie ik haar voor het eerst sinds 10 dagen weer en zie daar erg tegenop.
Ik zal op mijn 51e een nieuw leven moeten beginnen, onze 3 dochters om de week moeten missen en om de week alles alleen voor ze doen, okk nog blijven werken natuurlijk, in mijn eentje hypotheek lasten dragen...... En ik had oud willen worden met mijn vrouw...
IK MIS HAAR VRESELIJK en heb soms wanhopige buien dat ik het allemaal niet meer zie zitten qua toekomst..... Maar gelukkig heb ik superlieve dochtertjes die met beide benen op de grond houden...
Ik leef in een nachtmerrie waaruit ik niet meer wakker word .....

Jaap-Brabant
23-07-2015 om 18:34
Bird nesting
En ik werk bij een werkgever die erg flexibel in werktijden is , en er zijn opties voor thuiswerken.
Vandaar dat het een werkbare optie voor mij is om een week voor de kids te zorgen en de andere week bij mijn vrouw. Vraag is alleen of ik nog lang mag blijven bij mijn werkgever aangezien het sowieso niet zo goed met het bedrijf EN dat ik nu al 6 weken met een emotionele buren out thuis zit !
Mijn vrouw heeft nu de meisjes opgehaald van de BSO en de oudste is boos op haar dat papa weer naar Amsterdam moest , daar krijg ik nu de schuld van en krijg te horen van mijn vrouw dat ik er voor zorg dat onze oudste verdrietig is omdat ik naar Amsterdam ben ok te logeren ?
Het wordt steeds gekker en gekker en ik krijg van steeds meer de schuld, echt niet te filmen hoor...
Mijn vrouw is een zeer zorgzame moeder maar nu ze wil scheiden mag vooral niemand weten dat papa verdrietig is en mag papa over niks praten , maar zo zijn we niet getrouwd ...

Jaap-Brabant
23-07-2015 om 18:40
Typefouten
En sorry voor de type fouten in mijn posts aangezien ik op een IPAD typ die soms bepaalde letters en woorden in elkaar frutselt die eigenlijk niet goed zijn qua spelling, ziet er beetje klungelig uit. Sorry daarvoor

engel
23-07-2015 om 19:02
verdriet
Jaap, Je kinderen mogen best je verdriet zien. Ze hebben daar enorme voelsprieten voor. Maar beperk het en bewaar je heftigste emoties als ze niet bij je in de buurt zijn. Je mag een kind hier niet mee belasten. Ze zullen er niets mee kunnen en kinderen zijn enorm loyaal naar beide ouders. Hoe boos of verdrietig ik ook was, ik heb dit nooit in het bijzijn van mijn zoon geventileerd. Ik ging vaak een blokje om of even strijken op zolder (nog nooit zoveel gestreken) Dan liet ik mijn tranen de vrije loop....Probeer verbaal ook zuiver te blijven anders komt dat ooit als een boemerang weer terug. Als mijn zoon vragen ging stellen gaf ik op (kindniveau) antwoord of ik zei dat dat niet zijn zaak was. Nogmaals kinderen voelen en zien al genoeg. Zelfs non verbaal. Probeer wel een open houding te creeeren door er voor ze te zijn.

Flanagan
23-07-2015 om 20:26
Tuinhuis
Jaap, als je vrouw gedacht had zo vlak na het tuinhuis van je te willen scheiden terwijl dat hok jullie €25.000 zou kosten, zou zij toch ook niet hebben ingestemd met iets dat haar benadeelt?
Het lijkt mij dat haar keuze pas daarna is gevallen , al dan niet na een gesprek met familie of vrienden.
Ik ben wel blij voor je dat je werk ruimte biedt voor flexibiliteit. Hopelijk blijft dat zo.

kiloo
23-07-2015 om 22:27
ga weer
werken. Ik neem aan dat je het je niet kunt veroorloven zonder te zitten. En het gewone leven weer oppakken kan je goed doen.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 01:00
Flanagan
Flanagan,
Mijn vrouw heeft aangegeven al 2 jaar met het idee rond te lopen om een einde aan ons huwelijk te maken, maar ze wacht tot 4 weken nadat we 60.000 euro uitgeven ( aan auto en tuin / blokhut ) voor ze het zegt ?
Had stukken handiger geweest als ze VOOR al die uitgaven gezegd zou hebben JAAP, voordat je allerlei uitgaven doet moet ik je vertellen dat ik niet meer gelukkig ben en misschien wel uit elkaar wil gaan.
Dan had ik nog een KEUZE gehad ! Nu gaven we allemaal geld uit van de erfenis van mijn moeder terwijl mijn vrouw allang wist dat ze sterk twijfelde aan ons huwelijk.
De vrouwen op deze site zullen nu allemaal wel roepen JAAP DIE ERFENIS WAS OOK VAN JE VROUW , of GAAT HET ALLEEN MAAR OM GELD ?
En wellicht zijn er een paar mannen op de site ( waarschijnlijk zwaar in de minderheid hier ) die zullen begrijpen wat ik bedoel.
Een vrouw loopt 2 jaar lang met een vaag gevoel rond dat ze uit het huwelijk wil stappen, een man zegt simpelweg meteen IK STOP. Dat is het verschil vaak tussen mannen en vrouwen in scheidingen...

Flanagan
24-07-2015 om 09:35
Jaap,
Een zorgzame moeder kan ook niet simpelweg meteen uit een huwelijk stappen, uit bezorgdheid voor de kinderen. De angst dat het met de kinderen helemaal fout loopt omdat de vader niet gewend is naast zijn lange werkdagen ook voor drie drukke kinderen te moeten zorgen, kan een reden zijn om het uit te stellen tot de zomervakantie.
De gedachte om te willen scheiden is ook een vaag begrip. In de dagen dat de zorg voor het gezin je leegzuigt, komen die gevoelens naar boven maar op de dagen dat de twee ouders met de kinderen een goede tijd hebben, bloeit er weer hoop en stel je een drastische beslissing uit. En ja, dat kan met name de zorgzame moeder heel lang volhouden.
In je posts wordt je meer en meer bozer op je vrouw.. Als je steeds minder begrip hebt voor de beslissing van je vrouw, zullen de afhandelingen bij de mediator ook steeds moeizamer verlopen. Als de reacties op een forum je juist bozer maken omdat die reacties je niet zint, leg je Ipad dan een tijdje opzij.
Ps de mannen die simpelweg zeggen 'ik stop' , zijn vaak de mannen die een ander hebben.-

engel
24-07-2015 om 10:13
mee eens
Mee eens Flanagan ook al sta ik aan dezelfde kant als Jaap. Een stuk wat ik ook niet helemaal begrijp. En ook al is het niet jou/mijn manier, je kan niet in het hoofd van een ander kijken. Wat het (ik stop) van mannen betreft klopt ook wel. Mijn ex zei; Wie ben ik, wat wil ik nog, daar wil ik ruimte voor. Achteraf had hij al een tijdje een ander. Ik snapte er ook niets van. Huis verbouwen, nog meer leuke plannen bedenken, super leuke vakantie, alles leek tot een dag voor zijn BOM nog o.k. Toch gebeurt het en kunnen bepaalde mensen dat.....

Jojo
24-07-2015 om 10:30
logica
Ik begrijp de logica niet helemaal.
Als je vrouw al wist te zullen scheiden, had ze meer gehad aan een verdeling van contanten.
Ik denk dus eerder dat het geld er niets mee te maken heeft (ze geeft ook aan geen aanspraak te doen op de erfenis) en ze gevoed is en uiteindelijk de knoop heeft doorgehakt. Ik denk dat je vrouw dat pas op het laatst gedaan heeft en daarvoor het echt nog niet wist.
Tenzij ze de waarde van het huis wilde verhogen bij verkoop, maar dan laat je geen blokhut plaatsen met de waarde van een kwart van een appartement en schaf je ook geen auto aan. (even tussendoor, pure nieuwsgierigheid naar de combinatie van het woord blokhut en 25000 euro, ik heb gisteren gezocht op een blokhut, maar volgens mij is het meer een soort vakantiewoning geworden als ik het zo bekijk, anders had het je in een luxe uitvoering nog geen 5000 euro hoeven kosten denk ik)
Het is vaak zo dat mensen het nog eens proberen op niet al te goedkope of handige manier.
Nog eens verhuizen, een nieuwe start zal ons redden.
Nog een kind proberen te krijgen, dan komen we dichter bij elkaar.
Een dure wereldreis maken, daar komen we sterker uit.
Zo kun je het misschien ook zien. Ze dacht er over na, gunde jou je auto, de kinderen de blokhut en liet het op zn beloop...wie weet ging het goed(komen) en wie weet niet. En iets in haarzelf of iemand heeft haar het zetje gegeven dat ze nodig had.
Ik denk eerlijk gezegd dat er over geld niet is nagedacht.
Beetje niet slim, met een blokhut koop je niets en kun je niet sparen en een auto is meteen na wegrijden uit de garage al veel minder waard. Maar dat is gebeurd.
Je kunt er nog jaren over piekeren, maar je krijgt er niks voor terug. Alhoewel, als jij in het huis blijft wonen kunnen je dochters nog steeds gebruik maken van de blokhut.
Dus nee, niet handig, maar ik denk ook niet bewust.
Het is fijn dat je baas flexibel is, dat je uren flexibel zijn, maar kijk uit dat je er niet teveel gebruik van maakt. En dan bedoel ik dat je thuisblijft zolang de zomervakantie duurt omdat het nu eenmaal makkelijker uitkomt zo.
Mijn ex heeft op zijn werk aan zijn baas verteld wat de situatie was en gevraagd of hij mocht spelen met uren. Dat mocht, zolang de doelen maar werden bereikt. Hij heeft zich niet ziekgemeld, ook omdat hij niet ziek was natuurlijk, wel verdrietig. Zijn concentratie was minder, uithoudingsvermogen was minder, dus soms werkte hij een halve dat op kantoor, dan thuis enz.
Zelf werkte ik parttime en heb niet verzuimd. Wel heb ik het verteld en gezegd dat ik mijn best zou doen en als het niet ging dat ik dat zou aangeven. Als je baas het weet, geef hem dan af en toe een update misschien.
Zo houd je flexibele bazen omdat ze je inzet zien. Want nu zonder inkomen komen te zitten is het laatste dat je kunt gebruiken. Sterkte maar weer!

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 10:45
Boosheid moet slijten
Flanagan , en engel.
Jullie zullen wel gelijk hebben hoor, dat mijn gevoelens soms teveel doorslaan naar boosheid en verbittering.
Aan de ene kant begrijp ik mijn vrouw, ze wil graag verder met haar leven , ze wil vrijheid om zelf te bepalen hoe ze haar verdere leven indeelt qua nieuw huisje, co ouderschap etc etc....
En aan de andere kant worstel ik enorm met mijn eigen emoties en gevoelens.
Het feit dat mijn vrouw elke communicatie weigert indien het over emoties gaat valt mij heel zwaar, ik ben een gevoelsmens en kan moeilijk alleen over praktische zaken spreken, dat is voor mij te afstandelijk.....ookal is dat misschien beter momenteel om de emotionele gevoelens opzij te zetten tussen mijn vrouw en mij.
Ik worstel ook heel erg ermee dat we JARENLANG het niet makkelijk hebben gehad financieel, we moesten elke dubbeltje omdraaien om het hoofs boven water te houden met een gezin met 4 dochters .
Toen mijn moeder overleed op 7 augustus 2014 ( tevens de verjaardag van onze jongste dochter ) stortte een wereld voor mij in, ik heb geen ouders meer ging door mij heen.... Een heel vreemd gevoel....
Mijn moeder heeft een groot huis nagelaten voor mijn 2 zussen en mijzelf , onze erfenis . Daar had mijn moeder haar hele leven kei en kei hard voor gewerkt .
Nadat mijn zussen ik ons ouderlijke huis leeg geruimd hadden na de emotionele begrafenis hebben we ons ouderlijke huis verkocht en daar een mooi bedrag voor gekregen die we in 3en verdeeld hebben.
Ik heb met mijn vrouw overlegd wat wij met mijn gedeelte van de erfenis zouden kunnen doen, haar eerste suggestie was om een groter huis te kopen maar dat vond ik uiteindelijk zonde van het geld omdat dan de hele erfenis op zou raken in 1 keer.
Uiteindelijk besloten we om een nieuwe auto voor ons gezin te kopen, een mooie zomervakantie te boeken in Frankrijk voor 2015 en ons huis te verbouwen , we hebben de computer kamer helemaal verbouwd tot slaapkamer voor onze dochter van 8 die daar heel blij mee was de lieverd.
Daarna hebben we mooie nieuwe vloeren en kledingkasten gekocht voor de slaapkamers van onze andere dochters. We hebben de voor en achtertuin helemaal grondig laten moderniseren en een prachtige blokhut laten maken voor de meisjes zodat zij daar naar hartelust konden spelen en knutselen.
Het ziet er prachtig uit allemaal en de meisjes zijn er dolblij mee.
Tijdens al deze verbouwingen heeft mijn vrouw geen enkele keer gezegd dat ze heel erg twijfelde over ons huwelijk....... En juist daarom ben ik zo intens verdrietig geworden dat mijn vrouw zomaar ineens , 4 weken na de laatste verbouwing thuis, tegen mij zei dat ze wilde SCHEIDEN .
Jullie mogen gerust weten dat mijn wereld echt helemaal ingestort is sindsdien en dat ik pok echt alle facetten van verdriet mee maak.
Behalve het immense verdiet dat mijn vrouw bij me weg wil , en het liefst zo snel mogelijk , heb ik ook heel veel moeite ermee dat we na al die jaren van financiële problemen het ineens een stuk makkelijker kregen door mijn erfenis.... En dat dat gevoel totaal verdwenen is omdat mijn vrouw nu allemaal geld nodig heeft van mij voor haar nieuwe inboedel, een andere auto , ik alle scheidingskosten moet betalen van haar omdat ze geen reserves heeft en ik mijn erfenis met de dag kleiner zie worden...... Onze grote appel voor de dorst voor de meisjes en onszelf gaat meer en meer op aan de financiële eisen van mijn vrouw....
Begrijpen jullie dan echt niet ( ook de vrouwen onder ons ) hoe vreselijk pijnlijk en confronterend dit allemaal niet is voor mij ?
Natuurlijk is het voor mijn vrouw ook vreselijk moeilijk en zie ik haar ook worstelen... Maar wat er in haar gedachtes leeft weet ik niet omdat ze dat niet meer wil delen met mij...
Ik ben echt niet alleen maar boos hoor, ik ben vooral heel erg verdrietig en ontdaan en zie de toekomst soms heel erg somber tegemoet ....

Jojo
24-07-2015 om 10:59
Jawel
"Begrijpen jullie dan echt niet ( ook de vrouwen onder ons ) hoe vreselijk pijnlijk en confronterend dit allemaal niet is voor mij ?"
Ehm Jaap, wake up, er zijn hier bijna allemaal vrouwen en we zijn gescheiden, dus wat zou je denken of we het begrijpen en waarom we zo ons best doen je door die eerste rotperiode heen te slepen en tijd te nemen om op een voor ons/mij volslagen vreemde?
Je zegt dat je een gevoelsmens bent, maar ik heb het al een paar keer genoemd, en zal het heel duidelijk zeggen nu: je verzuipt in je zelfmedelijden en dat is destructief voor je herstel.
Ik begrijp het, ik snap het, maar je moet zorgen dat dat niet gebeuren zal.
Je praat bijvoorbeeld in superlatieven. En al is het zoals je je voelt, het klinkt voor een buitenstaander als overdrijven.
Dat geeft niet, dat hoor je vaak bij mensen die verdrietig, down of depressief zijn.
Maar het zorgt dat anderen zich van je af kunnen draaien. Dat het nutteloos voelt om te helpen.
Woorden als: vreselijk, immens, ongelofelijk, enorm, heel erg, gebruiken mensen om te benádrukken hoe erg het wel niet is en dat niets het kan overtreffen. Maar geloof me, je (en ik ook niet) bent de enige niet en je zou niet wensen dat het werd overtroffen.
Je zit dus momenteel veel te veel in je gevoel, waarin alles groter wordt, erger wordt en moeilijker te hanteren enz.
Daarom begon ik over werken.
Je zit in een emotionele dip, dat is logisch, maar werken dwingt tot afleiden en minder piekeren en bewegen en actief zijn tot minder sombere gevoelens.
Ga desnoods 3 ochtenden werken. Je bed uitkomen, een doel hebben en vooral weinig tijd om te piekeren.

Jojo
24-07-2015 om 11:01
correctie
tweede alinea: "we zijn gescheiden"......tja, we zijn natuurlijk niet allemaal gescheiden maar een redelijk aantal toch wel.

kiloo
24-07-2015 om 11:08
wat wil je?
Ja, het is allemaal ongelofelijk k*@@₩¥$§₹៛ฯ
De toekomst ziet er misschien ook somber voor je uit, dat gevoel krijg ik ook bij je postings. Je moet het nu zelf gaan doen alemaal! Alleen jij kunt keihard gaan knokken voor je eigen toekomst, laat je niet kennen!
Begin met werken want je hele plaatje gaat instorten als je zo doorgaat. Je bent emotioneler dan veel mensen. Er zal steeds minder begrip zijn voor het feit dat je werk zo lang verzuimt door een scheiding. Ik zou daar als werkgever ook niet blij mee zijn.
Je hebt er veel moeite mee te dealen met life events. Je moeder verliezen, scheiden, het zijn pijnlijke maar gewone dingen in het leven. Het is jouw probleem dat je daar moeilijk mee overweg kunt. Geen punt, maar verwacht niet van omgeving dat ze opdraaien voor jouw probleem.
Ik ben ook over emotioneel, dus snap je best. Wat ik deed, bijv bij de relatie breuk, was keihard gillen en schreeuwen op weg naar mijn werk en dan zette ik op mijn werk de knop weer om, vluchtte hoogstens af en toe naar toilet en heb incidenteel uitgejankt bij een collega. Maar ik ben wel blijven werken. Ik heb ook niets meer verwacht van ex, uit is uit. Wel heb ik andere fijne contacten gehad die me vaak onverwacht enorm steunden.
Je moet dealen met je overgevoeligheid. En verder met je leven. Zoek afleiding, geniet momenten, probeer je gedachten over je ex relatie los te laten en voor een paar maanden uit te stellen. Je bent nu zo emotioneel dat er geen zinnige gedachte uit zal komen.

engel
24-07-2015 om 11:16
afstandelijk
Ik begrijp je heel goed Jaap. Echt! Wat je emoties betreft waar je vrouw niet voor openstaat begrijp ik ook. Het is jaren je vertrouwde maatje geweest. Iemand waar je mee kon praten en bij kon uithuilen. Dat valt ineens weg en dat is heel erg raar. Juist NU heb je haar zo nodig maar zo werkt het niet (meer) Zij blokkeert nu alles en dat is nodig om afstand te creeeren. Ik denk dat jou verdriet haar echt wel raakt maar als ze hierin meegaat denk ze misschien dat jij weer hoop krijgt oid. Zij heeft de knoop doorgehakt en wil gewoon door. Voor de achterblijver is dat onbegrijpelijk en hard. Toen zag ik het ook niet zo maar nu wel....
Wen maar aan deze kille en afstandelijke houding. Uiteindelijk ben je zo wel sneller LOS van elkaar

Jojo
24-07-2015 om 11:58
De houding vind ik op zich niet kil in de negatieve zin van het woord, maar op afstand om duidelijkheid te scheppen.
De echte reden zul je misschien nooit achterhalen, maar het heeft geen zin om waarom te blijven gillen in je hoofd en jezelf gek te maken.
Ik vond en vind het nog steeds frustrerend dat ik naast 1 overduidelijke reden, nooit het waarom van die reden heb gehoord.
Inmiddels weet ik dat dat waarschijnlijk niet meer komt. Daarmee begrijp ik je frustratie hierin zeker, maar je moet jezelf niet gek maken, de enige die je daarmee hebt ben je zelf en de kinderen. Het ontneemt je kracht.
Als jullie de scheiding goed, neutraal doorlopen, heb je kans dat de emotionele starheid van haar langzaam weer zal normaliseren. Misschien juist omdat ze je zo goed kent weet ze dat ze je geen vinger moet geven ivm die bekende hand. Dat een vinger geven jou hoop geeft die er niet is.
Wees zacht, wees vergevingsgezind, omdat je daarmee een signaal naar je kinderen afgeeft dat heel belangrijk is voor de wijze waarop ze de scheiding kunnen ervaren.
Dat is voor jou extra moeilijk omdat de scheiding eenzijdig is; ik snap het heel goed. Maar het is zo'n belangrijk punt voor je meisjes.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 12:52
Kiloo
Tuurlijk is mijn werkgever niet blij dat ik nu een aantal weken in de ziektewet zit vanwege een emotionele burn out, maar hij heeft nog minder aan een werknemer die allemaal fouten maakt in zijn werk juist vanwege zijn emotionele toestand. Een scheiding doormaken , en dat weten de meesten van jullie heel goed, is erg intens.
En als jullie de tegenwoordigheid van geest en doorzettingsvermogen hebben om ondanks al jullie verdriet te hebben kunnen doorwerken is dat fantastisch dat jullie dat hebben kunnen doen.
Ik kan dat dus vooralsnog niet , en of jullie dat nu zelfmedelijden vinden of niet, ik ben wie ik ben en ik voel mijn eigen verdriet op mijn manier.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 12:56
Jojo en engel
Jojo en engel, bedankt voor jullie begrip.
Ik begrijp heel goed dat mijn vrouw afstand voor zichzelf creëert , en geen vinger wil geven ivm de bekende hand of mij geen valse hoop te willen geven...
Het feit dat ze verwacht dat ik alle scheidingskosten moet betalen doet me gewoon extra veel pijn , en ondanks dat de scheidingsplanner tegen ons vertelde dat normaal gesproken de partners BEIDEN een deel van de scheidingskosten voor hun rekening nemen blijft mijn vrouw bij haar standpunt dat zij NIKS kan betalen ( terwijl haar ouders wel garant willen staan voor een nieuwe te kopen woning door mijn vrouw ) dus dat blijf ik toch wel een hekel punt vinden die de , toch al zeer emotionele scheiding , wel een stuk moeilijker en oneerlijker wordt voor mij.

Lotje64
24-07-2015 om 12:59
werken
Dat van dat werken kan ik je zeker aanraden. Zelfs op de ochtend volgend op de avond dat mijn ex mij vertelde dat het over en uit is, vanwege iemand anders, ben ik 'gewoon' naar mijn werk gegaan. In al die tijd heb ik me maar 1 dag ziekgemeld, vanwege een doorwaakte nacht. Dat is geen verdienste, maar het gaf mij zeker afleiding. En dwong mij om in een bepaald gareel te blijven. Ik heb het na een aantal weken wel gemeld bij mijn baas en kreeg alle ruimte voor gesprekken met psycholoog, advocaat en soms ook overleg met mijn ex (op tijden dat de 4 kinderen naar school waren). Dat van die afleiding is zo belangrijk en het gaf mijn zwaar aangetaste gevoel voor eigenwaarde een boost. Op mijn werk werd ik wel gewaardeerd...
Ook met mijn ex afgesproken dat ik op mijn werk en werkmail geen berichtjes van hem wil over het hele 'gedoe'. Dat gaf mij de kans om me te concentreren op mijn werk. Natuurlijk lastige momenten gehad, maar even een ommetje maken of wat dan ook, en dan met frisse moed weer verder. Zegt ze...ik zie me nog zitten. Maar al met al ging het wel.
Er worden in dit draadje hele zinnige dingen gezegd, ik wilde maar dat ik die wijze woorden had gekregen toen ik 'down en out' in de hoek lag. Ik had zelf op dat moment weinig (zeg maar geen) gescheiden vrienden en vriendinnen en kreeg veel goedbedoelde steun, maar niet wat ik hierboven lees. Doe er je voordeel mee! Niemand wil jou je recht op verdriet onthouden, ook al 'die vrouwen in dit draadje' niet. Weet dat er betere tijden komen, alhoewel andere tijden.
Probeer je boosheid een uitweg te geven. Ik ging bijvoorbeeld squashen met een vriend. En iedere klap met het racket had ik 2 personen voor ogen...nog nooit zoveel gewonnen!
Nogmaals Jaap, sterkte, probeer jezelf een beetje te herpakken, ook (voorl eigenlijk) voor je meisjes!

kiloo
24-07-2015 om 13:00
zal best Jaap
Maar als je hierdoor je baan verliest ben je echt nog verder van huis, kun je je in deze situatie echt niet permiteren. Dat is vrij zelfdestructief. Je kunt toch met je werkgever wel tot afspraken komen, kijken of er verantwoordelijkheden even af kunnen, minder uren werken, therapeutisch werken, andere werkzaamheden tijdelijk desnoods. Verbaasd me trouwens dat je niet al in de problemen zit, mijn werkgever had me deze ruimte nooit gegeven.
Daarbij lijkt me deze ruimte voor jou ook helemaal niet goed. Je krijgt zo veel te veel de kans te verzuipen in je emoties, te blijven hangen, jezelf gek te maken.

Lotje64
24-07-2015 om 13:02
oneerlijk
Ik zie nu je laatste post. Ik zeg altijd tegen mijn kinderen als ze iets niet eerlijk vinden: wen er maar aan, het leven is oneerlijk.
Ha, weer een fijn cliché!

Moederalleen
24-07-2015 om 13:15
Ik begrijp zeker hoe je je vertelt.
En zeker als je je erfenis in het huis ne gezin hebt gestopt en me zegt ineens toedeloe
Dat von dik zelf ook erg vreemd....
Bij ons was dat ook lkkr een nieuw huis, was financieel ook krap... Maar we hadden eindelijk een huis ipv appartement. Mooie tuin mooie toekomst dacht ik...
Poef dag droom
Achteraf kijkend klopte er al veel niet en weet je ook wel dat het goed is zo tenminste bij moj

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 13:16
Werk
Kiloo,
Ik heb al nieuwe afspraken gemaakt met de arbo arts, na mijn geplande vakantie met de meisjes ga ik weer re-integreren en beginnen met werken ( begin september )
MAAR , al voor de scheiding was er sprake van een geschil tussen mijn werkgever en mij, er werd zelfs gevraagd of ik open stond voor een eventuele AANBIEDING om eerde weg te gaan ( 24 maand salarissen ), ook mijn vrouw wist daar al maanden van dat ik op zoek was naar een uitweg bij werk en eventueel nieuw werk.
Door de scheiding is alles , maar dan ook werkelijk ALLES op losse schroeven komen te staan !
Om ons huidige huis te kunnen overnemen heb ik een VASTE BAAN nodig , dus nu KAN ik niet eens meer weg een andere baan zoeken.....
Komt dan nog bij dat mijn erfenis / spaarpotje danig leeg wordt gemaakt door alle bijkomende scheidings kosten en inboedel en autootje vrouw , dan komt er wel HEEL VEEL TEGELIJK op je af.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 13:18
Moederalleen
Moederalleen,
Je bent volgens mij de allereerste hier ( ben je een man of een vrouw ? ) die enigszins begrijpt hoe het voelt als je een groot gedeelte van de erfenis in het huis en gezin investeert ( meer dan 60.000 euro in een paar maanden ) en als je net klaar bent met alle verbouwingen om dan te horen DOEI JAAP, IK HEB GEEN ZIN MEER.

kiloo
24-07-2015 om 13:27
koesteren
Behalve heel veel pech heb je ook veel geluk. Een werkgever die je heel veel ruimte geeft. Mijn werkgever zou al gesteigerd hebben op dag 2. Geld dat je ruimte geeft, dat heeft ook echt niet iedereen!
Prachtige kinderen. Kijk niet alleen naar wat je niet hebt, maar waardeer ook wat je wel hebt en pak je kansen!

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 13:33
Kiloo
Er zal nooit op mijn grafsteen komen te staan : JAAP , JE WAS EEN UITSTEKENDE WERKNEMER
Er kan wel komen te staan : LIEVE PAPA, JE WAS ER ALTIJD VOOR ONS , WE MISSEN JE
Om maar even duidelijk te maken waar het leven ECHT om draait.

engel
24-07-2015 om 13:38
werk
Wat werk betreft denk ik wel dat het scheelt wat je doet. Of je nou achter een kassa zit of op een IC werkt met mensen (niet neg. bedoelt) Ik ben na de BOM een week out geweest. Compleet van m'n padje en wist niet dat je zoveel tranen kon huilen. Ik werk met speciale kinderen in het onderwijs en we staan met z'n tweeen voor de klas. Als ik een slechte of mindere dag had zei ik dat meteen en verdween ik wat op de achtergrond. Ook heb ik wat extra taken naast mijn groep even in de koelkast gezet en ging ik soms na schooltijd wat eerder weg. Heb ook wel vaak even met collega's even in een kamertje zitten praten of huilen. Dat luchtte op en dan kon ik weer even verder. Van de kinderen kreeg ik ook wel weer een soort energie. Natuurlijk stond ik op de over levings stand maar het gaf me wel ritme en structuur die ik de chaos compleet kwijt was. Het liefst had ik me weken opgesloten. Verstopt onder een dik dekbed maar dat helpt je niet.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 14:07
Vrouwen - mannen verhouding
Is het echt zo dat op deze site 95% vrouw is en 5% man ????

Jojo
24-07-2015 om 14:07
kijk
Nu zeg je dat Moederalleen de allereerste is die een beetje begrijpt hoe het is met het geld en de daarop vallende bom.
Dat vind ik niet helemaal eerlijk.
Er wordt hier veel tijd in je gestoken om je te helpen op de been te blijven. De emotionele kant van een scheiding die voor de omgeving en rest van de wereld vaak onderschat en onderbelicht wordt, wordt hier breed uitgemeten voor jou.
Al 177 berichten om je te steunen en op te peppen, dat kunnen er hier niet veel zeggen. Bij mij in mijn omgeving is iedereen hard weggerend, jij hebt hier in elk geval nog steun. Ik steek mijn tijd in je omdat ik het met je te doen heb, zelf een scheiding heb ervaren, ondanks dat ik zelf nog lang niet geheeld ben. Misschien kinderachtig van mij, maar ik voelde me echt een beetje beledigd.
Ik praat met je mee om je verdriet te erkennen, ik praat tegen je om je op te peppen, ik probeer kleine zachte zetjes te geven om je vooruit te helpen en deel ervaringen om je te troosten.
Ik weet dat je het waardeert, maar om te zeggen dat zij de enige is die het begrijpt terwijl we er al zoveel woorden over hebben gezegd schoot even verkeerd.
Het IS gewoon niet handig geweest om
1. in 1 keer zoveel geld uit te geven en
2. van haar om na 4 weken de bom neer te gooien.
3. om signalen niet te hebben opgepikt (als gevoelige man).
Maar dat is verleden tijd. Je doet er niets meer aan, daarmee moet je jezelf niet gek maken, verspilde energie die je hard nodig hebt om op de been te blijven en de eerste periode van shock te overleven.
Steek je tijd in helen, niet in het recente verleden. Gisteren kun je niet ongedaan maken, vandaag roei je met de riemen die je hebt en op morgen heb je nog invloed. Uitgegeven geld is uitgegeven geld. Zet m op.

Jojo
24-07-2015 om 14:10
percentage
Het percentage weet ik niet, maar het blijkt dat veel meer vrouwen behoefte aan advies, discussie, overleg, antwoorden hebben dan mannen op een forum. Tenzij je op een motorforum gaat kijken, daar zal het omgekeerd liggen.
Voel je in elk geval welkom in het kippenhok.

Jaap-Brabant
24-07-2015 om 14:37
Joho
Was niet mijn bedoeling om je te beledigen hoor joj, sorry daarvoor.
Vergeet niet dat ik pas 6 weken geleden gehoord heb gekregen dat mijn vrouw wilde scheiden en sindsdien me als een bezetene pusht om door te pakken met de scheiding....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.