Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pirata

Pirata

13-10-2020 om 22:00

Maar Zamioculcas

Dat kan dan toch niet kloppen? Wat zei de trainer?

blik

blik

13-10-2020 om 22:11

Zamio

Wat vreemd idd, is het wel betrouwbaar?
Wat goed dat je zoveel afgevallen bent!

Pirata

De trainer is super positief dus die zei dit is hoe het is en we gaan er aan werken. Gelukkig zei hij niet jeeeeemig wat is dit slecht
Maar niets over dat het niet zou kloppen

blik

blik

13-10-2020 om 22:15

Pirata

Hoezo brie?
Kaas heeft een slechte naam mbt afvallen, maar in 'mijn' dieet mag ik prima kaas. Ik denk dat het gezond is!

Pirata

Pirata

13-10-2020 om 22:18

Brie

Van mij mag je natuurlijk brie, maar het is best wel veel vetter dan andere kazen. Viel me alleen op (en ik moet mijn mond houden na mijn koekjes).

Blik

Dank je wel voor je compliment! Ik ben ook daarover best tevreden. Ik zie in de spiegel heel duidelijk verschil met 12 werken geleden gelukkig.

blik

blik

13-10-2020 om 22:36

Maar hoe meten ze dat?

eigenlijk precies? Ik neem aan dat ze niet echt naar je buikvet kunnen kijken, of meten ze gewoon je buikomtrek?
Maar je bent iig super bezig, komt goed!

Pirata, ik mijd vooral (slechte) suikers en regelmatig ook koolhydraten. Ik bezuinig niet op gezonde vetten of eiwitten. Ik weet dat vet in kaas nog steeds gezien wordt als ongezond vet maar dat is steeds meer omstreden.

Te weinig vet is ook niet gezond en zonder de brie zou ik weinig hebben gehad vandaag: alleen wat in kefir, gekookt eitje, een beetje in de broodjes en wat yoghurt.
Kaas heeft wel ook veel zout maar dat eet ik verder ook erg weinig.

Blik

Het is een apparaat waar je op moet staan met blote voeten en met sensoren in je handen en dan meet het je samenstelling op zeg maar. Vet, water, bot en spier. Met stroompjes denk ik, ik voelde er niks van.

blik

blik

13-10-2020 om 22:48

Zamio

Een snelle blik op Google leert me dat die methodes toch maar zeer matig betrouwbaar zijn...
Leuk om je vorderingen mee bij te houden, maar ik zou het toch echt met een grote korrel zout nemen. (Zeker als daar zo'n raar resultaat uit naar voren komt!)
Veel betrouwbaarder is het om bijv je buikomtrek te meten. Buikvet is het gevaarlijkst voor je gezondheid.

Blik

Dank je, ik zal het wat meer relativeren. Het was ook even schrikken waardoor het harder aan kwam. En de corona depressie helpt ook niet mee, ik begrijp de maatregelen maar vind het zwaar.

Over 12 weken meten we weer een dan kunnen we ook zien of die uitslag dan ergens op slaat. Als ik dan wel weer ben afgevallen moet dat percentage ook omlaag gaan lijkt mij.

Ondertussen moet mijn horloge 3 gaatjes (1 cm) strakker dan toen ik het kocht in juli. En dat terwijl ik altijd al smalle polsen heb. Mijn riem zit ook een gaatje strakker en in mijn gezicht is het verschil heel erg duidelijk. Dus er gebeurt een hoop.

Vandaag maar een lekkere wandeling maken door het bos. Goed voor de beweging én het humeur!

blik

In amandelmeel zitten 612 calorieën per 100 gram, in bloem 364. Vast wel gezond, dat amandelmeel qua voedingsstoffen, maar voor afvallen niet echt een handig alternatief.

skik

Angela67

Angela67

14-10-2020 om 08:38

vetpercentage meten

in sportschool waar ik train doen ze het ook. Ik houd mezelf maar voor dat het wellicht wel goed genoeg is om als vergelijking te dienen met een vorige keer. Maar verder ben ik er sceptisch over. Ik had er al eens wat over opgezocht, nu vond ik deze:
https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/vetpercentage-meten
gr Angela

blik

blik

14-10-2020 om 12:14

skik

Ik kijk nooit naar calorieen, eerder naar voedingswaarde. Wat goed is voor gezondheid is dat meestal ook voor de lijn.
Bovendien is het met IF voor mij juist wel handig hoogcalorisch te eten, anders krijg ik in de korte tijd dat ik eet echt te weinig calorieën binnen.

Neemt niet weg dat een brownie oid zo gemaakt is dat je er snel te veel van eet, in principe eet ik dit soort dingen nu dan ook niet, was echt een uitzondering.
Maar amandelmeel gebruik ik wel bij het koken, niets mis mee, bloem mijd ik wel.

Angela

Bedankt voor die link! Ik ga dan maar uit van die afwijking van 35%, dan heb ik misschien eigenlijk wel te weinig vet 😁🤪

blik

blik

14-10-2020 om 12:54

Zamio

Natuurlijk gebeurt er een hoop, je bent echt een enorme gezondheidswinst aan het behalen! Je gaat van bijna obees nu richting een gezond gewicht, een grote verandering.
Geniet ervan, vergeet die stomme vetmeting!
Ik kwam ook van BMI 29, zo fijn als het naar beneden gaat.

zebra

zebra

14-10-2020 om 14:59

ook bij mij op de sportschool

gaat het wegen zoals Zamioculcas beschrijft.
Ik ga straks mijn sporttas inpakken en dan morgen gelijk na het werk erheen. Wel wat lastig is dat de kleedkamers nu niet gebruikt mogen worden dus ik moet eigenlijk mijn sportbroek al gelijk aantrekken, lijkt me wel wat koud op de fiets want ik draag meestal een spijkerbroek als ik ga werken (erg vroeg de deur uit).

zebra

zebra

14-10-2020 om 15:01

kan natuurlijk wel

in mijn spijkerbroek naar het werk maar als ik me dan weer omkleed om naar huis te gaan, dan die sportbroek en mijn shirt aantrekken met daaroverheen mijn jas want mijn shirt met korte mouwen fietsen is ook geen optie nu. Jammer dat er zo weinig rekening wordt gehouden met mensen die niet met de auto komen sporten, al begrijp ik de maatregelen dan wel.

blik

blik

14-10-2020 om 16:18

Het is echt wel zoeken nu.
Fysio fitness is met handschoenen en mondkapje, ontzettend warm. Het liefst zou ik in korte broek gaan maar dat is me op de fiets te koud nu.
Maar ben wel blij dat het mag, nog.

Zebra

Misschien te simpel gedacht maar kun je je niet op het toilet omkleden op de sportschool?
Ik ga altijd voor het werk sporten dus ik ben blij dat ik nu ook weer wat meer moet thuiswerken, zonder douchen en omkleden wordt geen feest op kantoor 😂

Blik,
Nogmaals dank voor je aardige berichten! Sporten met een mondkapje op lijkt me niet te doen. Wij moeten op kantoor op de trappen een mondkapje op dat vind ik al zo benauwd.

blik

blik

14-10-2020 om 22:38

Brrr

Ik ben al geen fan van openbare toiletten, omkleden zou ik er niet snel doen, ik ben er liefst zo weinig en kort mogelijk.

Nu mag mondkapje nog op kin, eenmaal aan apparaat. Ik hoop dat dat blijft want ik zag al een hoop mensen toch sporten met mondkapje op. Dan ga ik afhaken, vind ik niet te doen. Het is nu al een gedoe, kapje op, af, op, apparaten steeds schoonmaken, afstand houden enz. Maar vooral de handschoenen zijn echt enorm warm.

Blik

Oh bij mijn sportschool zijn de wc's zo schoon. Niet te vergelijken met een openbaar toilet!
Fijn dat je mondkapje af mag als je op de apparaten bezig bent! Ik zou hem dan liever wel helemaal af doen dan op je kin, anders is de bescherming ook weg door het opproppen van het mondkapje.

zebra

zebra

15-10-2020 om 12:50

misschien wel een optie

om me om te kleden in het toilet maar ik weet niet of het toilet beneden ruim genoeg is, die in de kleedkamers mogen niet meer gebruikt worden namelijk.
Denk dat ik beter op mijn vrije dag ga sporten op den duur, vanaf huis naar de sportschool is korter dan vanaf het werk erheen.

blik

blik

15-10-2020 om 13:43

Hier ook wel schoon

maar er hoeft maar net 1 viezerik net voor je te zijn geweest..
Jaja, een beetje smetvrees is me niet vreemd.
Ik weet trouwens niet in welke mate corona besmettelijk is via poep.
Jammer iig vd kleedkamers want dat is hoe dan ook, zeker nu, hygiënischer dan een toilet.
Hier is het ook een gedoe nu om schoenen te wisselen, er is wel een stoel maar die is vlak bij apparaten en als die bezet zijn dan zit dat nu niet lekker. Ik zie steeds meer mensen dan geen schoenen wisselen, ook niet zo fris.

Sportschool

Bij mijn sportschool is de kleedkamer toch open voor omkleden.... ik zal maar niet zeggen waar. Maar is toch wel heel fijn, ook al is het maar schoenen wisselen en je jas in een kluisje doen

zebra

zebra

16-10-2020 om 11:55

ja, ook je jas

moet je toch kwijt kunnen, dat was in de zomermaanden wel een stuk handiger, dan kon er wel in sporttenue naar de sportschool gefietst worden. En je zit met schoenen, die moeten wel gewisseld worden want ik ga niet sporten met mijn enkellaarsjes aan.

Manja

Manja

17-10-2020 om 09:15

Voor wie mijn succesverhaal nog wil aanhoren😉

Eindelijk onder de 80! 79,7 vanmorgen. Van okt tot juli ging het steeds gestaag naar beneden. Van 114 tot ongeveer 82. Daarna bleef ik tijden hangen. Heeeeel langzaam gaat er nog iets af. Vakantie ietsje erbij, vanaf sept weer heel serieus het mega gezonde eetpatroon opgepakt en ik smachtte echt naar een gewicht dat begon met een 7. Vandaag dus eindelijk. Ben als een kind zo blij. Praat maar een beetje tegen jullie aan uit enthousiasme. Nog steeds is mijn niet onder de 25, dat is mijn doel met kerst. Jullie zijn hier nog niet van me af!

Tine Winkel

Tine Winkel

17-10-2020 om 09:18

Manja

super! Ik snap dat je hier heel blij mee bent. Ga je dit nou ook vieren ? bv. met een stukje taart of een glaasje wijn - of is dat een heel foute vraag...

Yay Manja!

Zeker een succesverhaal, goed gedaan van je!

skik

Manja

Manja

17-10-2020 om 09:49

Tine!

Tine, geen foute vraag! Ga vanavond een lekker glaasje rode wijn nemen. En de kinderen zijn thuis (corona heeft ook voordelen) dus we maken er een gezellige borrelavond met hapjes met spelletjes van.

Hangkous

Hangkous

17-10-2020 om 10:10

Manja goed gedaan!

Gefeliciteerd!

Jouw prestatie doet mij beseffen dart mijn geploeter om onder de 63 te blijven (bij een lengte van 1.65 m) eigenlijk niks voorstelt. Met 2 werken streng zijn voor mezelf heb ik er 200 g af en zit ik weer aan de goede kant van 63 ik wil weer terug naar 62.5. Dat woog ik voor corona.
Mijn sport is van normaal 3x per week terug naar maar 1x per week en dat is gewoon te weinig. Al doe ik thuis wel oefeningen om sterk te blijven maar voor de conditie schiet dat niet op.
Ik haal wel alle boodschapper op de fiets, heen kan ik dan aardig tempo maken met een lege fiets, terug is een ander verhaal. Met 20 kilo in de fietstassen en een mand voorop met "de lichte" spulletjes ben ik af en toe wat te instabiel om tempo te kunnen maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.