Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hangkous

Hangkous

04-01-2020 om 14:15

2020 Afvallen wie ook (deel 4)

Nieuw jaar, nieuwe start.
Een nieuwe draad om onze afval/lijn pogingen en vorderingen te bespreken en inzichten te delen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pirata

Pirata

17-10-2020 om 10:21

Manja

🍾🥂🍰!!!!!

zebra

zebra

17-10-2020 om 11:30

Manja

wat fijn dat je nu de 8 als voorste cijfer achter je hebt gelaten, ga zo door en je zult zeker je doel bereiken.

Manja

Fantastisch Manja, wat een enorm resultaat heb jij geboekt! Echt een inspiratie om het vol te houden!

Thuis sporten

Bij mijn sportschool hebben ze het maximum aantal mensen dat kan komen sporten omlaag gebracht. Door foutje in mijn planning had ik niet op tijd ingeschreven met als gevolg dat ik deze week maar 1 x naar de sportschool kon omdat het verder vol zat.

Vanochtend maar thuis gesport. De sportschool heeft allemaal filmpjes met lessen in de app. Tot mijn verbazing deed mijn man zelfs mee! Het was hilarisch want de les ging veel te snel en waren allemaal nieuwe oefeningen dus we konden het niet echt bijhouden en mijn zoontje speelde stoorzender door bijvoorbeeld op mijn rug te gaan liggen bij de push ups.

Maar het is meer dan niks en als ik het vaker doe leer ik vanzelf die oefeningen wel en zal het soepeler gaan.

zebra

zebra

24-10-2020 om 16:11

vond het fijn

toen de sportschool kort nadat ze weer open mochten van die tijdsblokken had waarvoor je je via een app moest aanmelden, toen was het lekker rustig en kon je achter elkaar alle toestellen doen. Het was in die periode lekker weer dus was het niet erg om in mijn sportkleding te komen en daar alleen mijn schoenen te verwisselen.
Nu zit ik er nog steeds mee dat ik me niet kan omkleden daar omdat de kleedkamers nu gesloten zijn dus sport ik momenteel niet, ik ga niet in mijn sportkleding fietsen, vind ik nu echt te koud. Zodra de kleedkamers weer open zijn, dan ga ik weer sporten.

Ik blijf wel op mijn voeding letten uiteraard en probeer wat meer water en thee te drinken in de middag. Het scheelt wel iets dat ik tijdens mijn werk veel loop en ik ga op de fiets naar het werk, al is dat maar een klein stukje.

zebra

zebra

24-10-2020 om 16:23

wil wel graag sporten

hoor want ik denk dat het wel goed is voor mijn rug, heb een hernia maar kan nu weer normaal functioneren, dit was een aantal maanden geleden wel anders, kon nog niet eens fatsoenlijk staan koken en tijdens het werk moest ik vaak even zitten.
Was dus wel erg blij toen de sportschool weer open kon en er weer binnen gesport kon worden. Na de zomer helaas een aantal erg drukke weken waarbij ik langere dagen werkte en dan minder energie had. Nu heb ik het weer wat rustiger maar nu helaas de kleedkamers buiten gebruik. Ik begrijp wel dat de sportscholen zich aan de regels moeten houden, die zijn landelijk maar ik baal er wel van.

Hangkous

Hangkous

24-10-2020 om 16:59

Trainingspak?

Als ik ga sporten kleed ik mij thuis om. Fitness "legging" aan en een bijpassend shirt. Dan doet ik mijn trainingspak er over aan een loop ik naar de sport. Daar doe ik in de zaal mijn trainingspak uit en wissel schoenen. Op de terugweg andersom.
Gaat prima.
Sport is hier nog geen 300 m vandaan, geen idee of het thuis omkleden de hele winter vol te houden is als je 15 minuten moet fietsen in een trainingspak. Die 300 m van mij is te weinig om het echt koud te krijgen.

zebra

zebra

24-10-2020 om 17:49

ongeveer 10 minuten fietsen

vanaf huis en vanaf mijn werk nog wat verder, de sportschool ligt buiten het centrum.
Ik heb geen trainingspak, draag een sportbroek en een gewoon shirt en gymschoenen. Tot de coronacrisis ging ik gelijk na het werk sporten en had dan meestal een spijkerbroek, trui of shirt en jas aan en natuurlijk sokken en schoenen of laarsjes.
Bij een afstand van 300 meter zou ik het zeker ook geen probleem vinden om in mijn sportkleren erheen te gaan. In de zomermaanden was het ook geen probleem, dan ook in sportkleren erheen en vestje in mijn fietstas voor de terugweg.

zebra

zebra

24-10-2020 om 17:59

zal nog wel wat bedenken

en anders de komende tijd alleen maar sporten als het niet al te koud is en dan hopen dat de kleedkamers snel weer open kunnen gaan.

Oplossing...

Dan doe je toch een broek en jas over je sportkleding aan en trek je die bij de fietsenstalling uit. In je fietstas ermee en hop naar binnen.

Daar zou ik me nou niet door uit het veld laten slaan.

blik

blik

24-10-2020 om 23:48

Broek

Ik zou liever in een korte broek sporten (zo warm in zaal met handschoenen en mondkapje) maarja dat is me te koud op fiets. Dus ga ik in lange broek, gewoon een joggingbroek, warm zat. Een legging zal toch ook wel warm zijn? Jas over tshirt en klaar.
Het is wel zo dat ik het momenteel echt niet met plezier doe, dat niet.
Maarja, er is wel meer niet leuk nu. (mijn werk bijv)

zebra

zebra

25-10-2020 om 08:23

natuurlijk kan er veel

maar die kleding moet dan toch ook beneden in de sportzaal liggen, was in de zomer toch een stuk makkelijker. En als iedereen dan weer een hoop kleding in de zaal gaat leggen en dat daar weer gaat aantrekken na het sporten, dat lijkt me ook de bedoeling niet.
Denk dat ik ga kijken of ik nog ergens een dikkere sportbroek heb die warm genoeg is. En dan misschien inderdaad maar mijn vestje over mijn shirt en jas in fietstas, ik ga echt niet in mijn shirt naar buiten lopen na het sporten al zie ik hordes scholieren dat doen als ze terugkomen van de sporthal dicht bij mijn werk. Ben namelijk snel verkouden en daar zit ik nu zeker niet op te wachten in coronatijd.
Morgen voorspellen ze mooi weer, heb na de middag toch al een afspraak in die richting dus kan daarna gelijk sporten.

Zebra

Ik snap je goed hoor, het is ook gewoon veel gedoe. Bij het zwembad vind ik het ook zo onhandig. Daar moet je je zwemkleding onder je kleren aan en al je spullen mee naar het zwembad, je mag niets in de kleedkamer laten liggen. Afgelopen week had ik de handdoeken, kleren, schoenen, jassen en natte regenbroeken van mijn zoontje en van mij, echt een enorm gedoe.
Bij mijn sportschool was de kleedkamer nog open maar nu echt dicht. Ik ga ook maar een joggingbroek kopen voor over mijn sportbroek voor onderweg tegen de kou maar als het gaat regenen wordt dat ook niks.
Woonde ik maar tegenover de sportschool...

zebra

zebra

25-10-2020 om 15:06

combinatie

ik denk dat ik het voorlopig maar doe met een combinatie van 1 keer per week sportschool en de rest wat meer wandelen, al vind ik daar in mijn eentje weinig aan. Maar in elk geval dan toch meer beweging in mijn vrije tijd.

Manja

Manja

28-10-2020 om 01:43

Coronastressss

Man corona dochter corona. Ik in quarantaine 10 dagen binnen . Veel stress hierdoor en hup een kilo eraf. 78 nou, had hem liever gehouden. Dochter knapt al op. Man is behoorlijk ziek. Huis is te klein voor zoveel regels over afstand, douche wc eten drinken, 2 zieken en nog 3 gezonden in quarantaine ( mijn 2 andere kinderen en ik).

Pirata

Pirata

28-10-2020 om 08:10

Jeee

Jeeeee Manja, sterkte en beterschap voor de zieken!

zebra

zebra

28-10-2020 om 13:27

Manja

beterschap voor de zieken en voor de rest veel sterkte!

blik

blik

28-10-2020 om 13:29

Beterschap

Manja, hopelijk knappen ze snel goed op.

Manja

Manja

29-10-2020 om 09:51

Update

Dochter is weer beter maar moet tot vrijdag in quarantaine. Man is nu de 4e dag en eigenlijk ook al zo goed als beter. Maar moet dus nog tot maandag in quarantaine.
Ik ben nog steeds fit, maar moet als gezond persoon met zieke huisgenoot 10 dagen in quarantaine. Tellend vanaf laatste contact binnen 1,5 m met een zieke. Dat betekent in mijn geval nog tot volgende week vrijdag!! Ik slaap nu op de bank, maar tot afgelopen weekend bij mijn man boven.
De andere twee kinderen kunnen als ze gezond blijven aanstaande zondag uit quarantaine.
Ben ondanks de quarantaine toch goed blijven eten en wandel met de hond. Maar wat een gedoe zeg. En dan zijn ze hier niet eens erg ziek geweest.

Pirata

Pirata

29-10-2020 om 18:02

Hier

Hier is iedereen nog gezond, afkloppen maar...

Mijn gewicht heeft een nieuw dieptepunt bereikt, 68,2 kg. Maar het gaat nu langzaam ipv vliegensvlug. Waarschijnlijk tors ik 8 a 10 kilo nutteloze kilo's aan belachelijk vergrote ingewanden met me mee, als ik die er van af trek ben ik dus hyperslank! 💃

blik

blik

29-10-2020 om 21:51

Yeaj Pirata

Hier moeten batterijen vervangen van weegschaal, dubbel voor me. Enerzijds lekker rustig, anderzijds mis ik wegen als wezenlijk onderdeel voor mij om in focus/flow te komen.
Ben wel bezig maar niet helemaal 100 %.
Is een toestand die me wel bevalt, maar inmiddels weet ik ook dat het gevaarlijk is
Van hieruit gaat het vaak sluipenderwijze weer mis bij me en voor ik het weet zitten er weer 5 kg bij.

Manja, je kunt toch ook laten testen, neem aan dat je uit quarantaine mag als je negatief bent?

Manja

Manja

29-10-2020 om 23:05

Blik

Nee! Je mag niet uit quatantaine als je negatief bent je hebt 10 dagen kans dat je besmetting tot uiting komt na (intensief) contact met een coronapatient. Das de incubatietijd. Dit juist het probleem. Als het vandaag negatief is kan het morgen positief zijn. Daarom moet je hoe dan ook de 10 dagen uit zitten. Tot half augustus was het zelfs 14 dagen. Dus dat scheelt al

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

30-10-2020 om 09:45

1000 Berichten

Beste forumdeelnemers,

Jullie naderen de 1000 berichten en dan moet de draad gesloten worden. Uiteraard kunnen jullie altijd een nieuwe draad starten.
Met vriendelijke groet,

Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online

Manja

Manja

31-10-2020 om 15:06

Positief

Nou ik ben ook corona positief en nog een kind ook. Hoef alleen maar heeeeeel minimaal te hoesten.

Pirata

Pirata

31-10-2020 om 15:11

Jeeeee

Wat rot, Manja. Hopelijk blijven de erge klachten weg.

Manja

Oh Manja wat vervelend zeg, voor jullie allemaal! Hopelijk knapt iedereen snel op en blijven verdere besmettingen jullie en je omgeving bespaard.

Ik ben deze week ook getest vanwege zware verkoudheid maar gelukkig negatief. Ondertussen is wel een juf van mijn zoontje positief getest dus toch afwachten maar. Wij blijven voorlopig maar bij iedereen uit de buurt.

Emmawee

Emmawee

01-11-2020 om 15:19

Beterschap Manja! & nieuwe draad

Oh wat een gedoe allemaal, zelfs met milde klachten, moet je zo enorm veel maatregelen nemen. Zeker met meerdere besmettingen in een gezin. Hopelijk blijft het allemaal mild en ben je er snel helemaal vanaf.

Ik ga even tegemoet komen aan het verzoek van Heidi Sour en start een nieuwe draad met de titel:
Afvallen en / of gezondere gewoonten in '20 / '21

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.