Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aankomen met sporten?

ik heb nu 3 keer 2 uur flink gefitnesst en ik doe elke avond thuis ook nog een rondje buik/billen/benen en ik merk indd dat de boel weer wat strakker wordt, mijn spijkerbroek zit een tikje losser.

Maar ik ben dus een kilo aangekomen in plaats van afgevallen ! Klopt het nou echt dat je aankomt als je weer gaat sporten omdat spieren meer wegen dan vet of is dat weer zo'n loos praatje ? En wanneer ga ik dan wel afvallen ? Ik blijf komende maanden nog wel doorgaan met fitnessen.

Daarnaast hou ik vocht vast, ik heb net via de huisarts bloed laten prikken om te kijken waar dat van komt.

Zo demotiverend. Ik zat al bijna te denken aan een sigaret aangezien ik zeker weet dat ik kilo's verlies als ik weer ga paffen (doe ik niet hoor).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

14-01-2010 om 10:45

Klopt

Is geen loos praatje dat spieren een stuk zwaarder zijn dan vet dus als je echt veel sport je een strakker lijf krijgt en niet afvalt maar zelfs aankomt is goed mogelijk. Of dat al met 6 uur fitness kan: geen idee.
Ik fitness nu een jaar en ben op hetzelfde gewicht gebleven, maar ik heb wel een kledingmaat minder nodig en mijn vetpercentage (wordt bij de sportschool gemeten) is in die periode ook 3% verminderd. Dus die 3% vet moet dan wel omgezet zijn in spierweefsel en dus neemt je omvang af.

Jesse_1

Jesse_1

14-01-2010 om 19:10

Wat maakt het uit?

Zolang je merkt dat je broeken losser zitten en je lijf weer strakker wordt, maakt het toch niet uit dat de weegschaal wat meer aangeeft? Hou je juist vast aan de centimeters en je vetpercentage, dat is belangrijker dan de kilo's op zich.
Misschien wel een interessante site:
http://www.goede-voeding.nl/calorieen.htm (gaat niet alleen over voeding!!)
Succes, Jesse

Manda Rijn

Manda Rijn

15-01-2010 om 16:29 Topicstarter

Tja maar wat ik dan wel raar vind

Pelle, normaal hou ik voor de menstr. vocht vast, maar momenteel ook de week erna. Ik loop dus nu de helft van de maand met pijnlijke vingers en voeten !

De huisarts vond het ook wel vervelend en wou wel een plaspil voorschrijven maar daar is mijn bloeddruk te laag voor, dat vond ze dus onverstandig.

En mijn fitnessinstructeur zijn dat als je gaat sporten je ook meer vocht vasthoudt in de spieren. Verder dacht hij ook dat ik niet een kilo aangekomen kan zijn van het sporten (spieren) maar dat het dan wel vocht zal zijn.

Ik ben dus niets verder gekomen en heb dus nog steeds een kilo te veel aan vocht in mijn vingers en voeten en dat is zo irritant. Misschien toch nog een keer naar de huisarts ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.