Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Acupunctuur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

22-07-2011 om 18:54

Fiorucci

wat er uit de NVA komt zullen we even afwachten; ik zou daar mijn geld niet op gaan inzetten.
En een discussie stoppen omdat de "vorm" je niet aanstaat.... Slap vind ik dat, heel slap.

Pelle

Mien en Fio: ik heb eindelijk het gevoel dat we ergens komen, ik hoop dat jullie nog eens rustig de laatste postings van Pluk doorlezen en niet meteen op de haverkist gaan zitten als bok.....

Er is een reden waarom ik me terugtrek als ik aangesproken word alsof ik een malloot ben omdat ik niet geheel afwijzend sta tov acupunctuur, dat gaat niet om de argumentatie, het gaat om de manier waarop..!

Verder vraag ik me af, Pluk, of je wetenschappelijke bronnen hebt die zeggen dat ammonia helpt, ik haalde dit voorbeeld aan om aan te geven dat we lang niet bij alles ons achter de oren krabben om ons af te vragen of iets wetenschappelijk is bewezen (tenminste, ik heb me nooit afgevraagd of azijn/ammonia bewezen helpt)..

Verder vind ik dat ik uitgebreid mijn argumenten heb beschreven, ik heb er eigenlijk niets aan toe te voegen.

Iemand die een andere mening heeft hoeft niet per definitie ondergeschoffeld te worden, dát vind ik weer wel, en de neiging van Pluk (vooral) om zijn arrogantie en beter weten ten toon te spreiden stuit mij tegen de borst, dit is mede een reden om niet meer inhoudelijk te reageren.

PS Pelle ik herinner mij jouw gipsen been en mijn vraag over antistolling, toen heb ik toch ook niet minachtend gedaan over het feit dat je dat niet kreeg?? Ik heb mijn verbazing uitgesproken.....en je niet belachelijk gemaakt..

Als je een ander belachelijk maakt nodig je niet uit tot een gelijkwaardige gedachtenwisseling.

Onno

Onno

22-07-2011 om 20:02

Een aap, een brandende fakkel en oerwoud.

Telkens als ik iets van Pluk lees krijg ik steeds maar dat beeld voor mijn ogen. Een aap die met een brandende fakkel door het oerwoud rent.
Zo zie je maar, je kunt net zoveel je nick veranderen Pluk maar je blijft toch dezelfde ongelikte beer.
Sjeeeeeee dat wordt nog een hele dierentuin.

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2011 om 20:03

Slap

Nee Pluk, slap is minachtend en denigrerend te reageren op iemand. Slap is in een discussie personen te veroordelen omdat ze anders aankijken tegen allerlei zaken. Slap is aankondigen iemand op een forum te blijven bestoken als ware het een kruistocht. Slap is lacherig doen over anderen in draadjes waarin die persoon niet eens voorkomt.Slap is iemand slap noemen omdat je op dat moment niks beters naar voren weet te brengen.

Fiorucci

Fiorucci

22-07-2011 om 20:05

Pelle

En al had je gekozen voor iets alternatiefs, nog geen reden om iemand belachelijk te maken, en daar draait het hier om. En lees eens goed, ik zeg nergens dat ik niet wil googlen. Als ik toch de tijd had, dan wist ik het wel. Maar mijn leven in real life gaat voor.
Misschien later, als ik niks om handen heb achter de geraniums.

Pelle

Ik gaf dat als voorbeeld dat ik ook een beetje lacherig had kunnen doen, uit de hoogte, denigrerend, dat de medici en jij beter hadden kunnen weten..

Ik heb het hier over de houding van Pluk en daarop mijn ´geen zin hebben´ door te gaan met deze gedachtenwisseling´ (ipv dat ik het idee heb op de kast te zitten)

als ik toentertijd lacherig en denigrerend tegen jou had gedaan over die antistolling, zou jij dan niet, ondanks je gipsen been, op de kast gesprongen zijn??

Ik heb het nu niet over alternatieve geneeskunst tegen de reguliere, ik heb het over de manier van communiceren en hoe dat niet uitnodigt (understatement) om verder van gedachten te wisselen.

en over elkaar gelijkwaardig behandelen ipv onderschoffelen..

Gonzo18

Gonzo18

22-07-2011 om 21:11 Topicstarter

Pluk, wetenschappelijk bewijs

Dag pluk,
Tien minuten googlen levert het een en ander op. Zelf al eens gegoogled?
De tweede link over hoe 'goed' de onderzoeken zijn van de reguliere geneeswijzen. Maar fijn dat jouw vertrouwen erin zo huizenhoog is. En voor de derde link heb je veel tijd nodig. Vooral ook om dan zelf de wetenschappelijke artikelen erbij te zoeken.

http://www.sante.nl/psychologie/wetenschappelijk-bewijs-voor-werking-acupunctuur.php

http://www.iocob.nl/nieuws/nieuwe-hoogleraar-relativeert-ebm.html

http://www.iocob.nl/acupunctuur/2.html

Gonzo

Ik heb ooit eens een 'ervaring' met acupunctuur gehad.. ikzelf vind te kort om echt over een ervaring spreken. Het ging om chronische pijnen (rug) en een frozen shoulder. Ik had wel het idee dat het mij wat deed (minder pijn) maar ik vond -toen- niet genoeg. Ben uiteindelijk overgestapt op drukpunt-massage: minimale inmening in het lijf (alleen behandeling van bepaalde punten) met maximaal resultaat (voelde me na een behandeling als een elastiekje). Ik heb dat anderhalf jaar gedaan en kon verder zonder chronische pijn (waardoor ik weer kon slapen) en ben toen gaan revalideren. Ik begreep nooit wat de therapeut bedoelde als ze het over triggerpoints had, tot dat ze lichtjes haar vinger ergens op mn rug legde en ik door de grond ging van de pijn en bijna tegen het plafond stuiterde. Dat was 'm dus .

Er is niemand die bij voorbaat kan zeggen of acupunctuur dat brengt wat je hoopt dat het brengen zal. Ook bij medicatie is dat niet te voorspellen. Als en zolang jij er baat bij hebt, blijf het doen. Heb je ook eens geluk: je hoeft geen zoektocht te ondernemen om verlichting van je aandoening te vinden.

Placebo

"Hoe lossen ze het placebo-effect op bij acupunctuur en hoe werk je dubbel- dan wel enkelblind?"

Een goeie vraag maar voor de leek is dat een onmogelijke vraag om te beantwoorden, denk ik. Volgens mij is dat meer iets voor een deskundige?

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 10:22 Topicstarter

Pelle

Heb je de site wel goed doorgespit? Doe je snel Staat vol met klinisch onderzoek, dus goed lezen, dan vind je jouw antwoorden!

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 10:32 Topicstarter

Pelle

Vooruit, ik help je een beetje:

http://www.iocob.nl/acupunctuur/ernstig-zieke-patienten-gebaat-bij-acupunctuur.html

En:
http://www.iocob.nl/acupunctuur/acupunctuur-beter-dan-antidepressivum-bij-opvliegers.html

Als je van die laatste bijvoorbeeld meer zou willen weten moet je doorklikken op het onderzoek zelf en dan kom je op de webistes van de medische tijdschriften terecht zoals http://jco.ascopubs.org/content/28/4/634.long

Dus Pelle, als je echt wilt weten hoe het zit moet je er even tijd in steken. Succes!

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 11:27

Gonzo, 1

Ja, ik kan "googelen" (googlen?). Ik zal je links een voor een bekijken. je eerste:
http://www.sante.nl/psychologie/wetenschappelijk-bewijs-voor-werking-acupunctuur.php Zoals gebruikelijk dekt de kop de inhoud niet . Het artikel eindigt met: "Verder onderzoek moet uitwijzen of acupunctuur ook echt kan worden gezien als een effectieve behandeling voor lichamelijke pijn of bijvoorbeeld depressies."
Het betreffende artikel kan in abstract worden gelezen. Kijk ook voor een betere bespreking van dezelfde publicatie naar http://www.sciencedaily.com/releases/2010/02/100204101736.htm . Hier staan ook vergelijkbare onderzoeken vermeld. Je moet natuurlijk wel een beetje "doorgoogelen", en dan kom je via jouw artikel uit bij een recente publicatie: http://www.sciencedaily.com/releases/2011/03/110324104147.htm dat zegt:
"they conclude that numerous systematic reviews have generated little truly convincing evidence that acupuncture is effective in reducing pain, and serious adverse effects continue to be reported." En dat is de conclusie van een gezamenlijk onderzoek van "the Universities of Exeter & Plymouth (Exeter, UK) and the Korea Institute of Oriental Medicine (Daejeon, South Korea).
Kari1 heeft in gearchiveerde draadjes al eens eerder een overzicht gegeven van onderzoek naar de effectiviteit van acupunctuur in Pubmed etc. Zelfde conclusie: niet bewezen effectief. Zie http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&thread=163075&zoek=acupunctuur&forumsel=32&forum=32&post=2657332

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 11:30

Gonzo 2

http://www.iocob.nl/nieuws/nieuwe-hoogleraar-relativeert-ebm.html
Hier ben ik vlug klaar mee . Ik ben het in grote lijnen eens met dit artikel.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 11:38

Gonzo-3

jouw derde link: http://www.iocob.nl/acupunctuur/2.html
Is helaas te uitgebreid. Een grote opsomming van reclame-praatjes. (de hele site is reclame voor alternatief, zoals je weet )
Ik heb een voorstel: kies zelf het meest aansprekende reclame-praatje op deze pagina, en ik beloof je dat ik dat ga doorprikken! Deal?

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 11:51 Topicstarter

Voor jou geldt hetzelfde pluk...

... wel een beetje moeite doen dus even goed doorklikken op die site.
Een vorobeeld, hetzelfde als die voor Pelle:
http://www.iocob.nl/acupunctuur/acupunctuur-beter-dan-antidepressivum-bij-opvliegers.html Als je van die laatste bijvoorbeeld meer zou willen weten moet je doorklikken op het onderzoek zelf en dan kom je op de webistes van de medische tijdschriften terecht zoals http://jco.ascopubs.org/content/28/4/634.long

Zoals gezegd, een goede onderzoeker die beweert dat alle zwanen wit zijn, blijft zoeken naar die ene zwarte. Dus Pluk, jij mag je mening heel hard en op een verveende manier blijven verkondigen mits je goed je best doet die zwarte zwaan te vinden, in deze dus dat onderzoek dat bewijst dat acupunctuur ergens wel is bewezen. Heel hard zoeken en niet een uurtje dus. Succes!

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 11:57

Gonzo

ik ga je link wel volgen, maar je redenering is absurd. Het is het gekende probleem: bewijs maar eens dat er geen kabouters bestaan! Dit is een beetje vergelijkbaar: zoeken naar dat ene onderzoek wat laat zien dat acupunctuur werkt. En al die andere serieuze onderzoeken die laten zien dat het NIET werkt negeren?
Maar ik ga je link volgen.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:05

(ot) antidpressiva

antidepressiva zijn "verdacht". In veel gevallen zijn ze volledig onwerkzaam, maar hebben wel vervelende bijwerkingen. Te begrijpen dat (placebo-)acupunctuur daar minstens zo goed scoort! Dat was ook de in de tijd van het begin van de homeopathie! Toen was de "reguliere" behandeling met aderlaten/purgeren/giftige-"medicijnen" veel gevaarlijker dan het placebo van de homeopathie.

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:08 Topicstarter

Oei pluk! kennis bijspijkeren!

Jij durft! Die redenering is niet van mij maar van de beoremde Karl Popper. Iedere student aan een universiteit moet zijn werk lezen en begrijpen (en krijgt het voorbeeld van de witte zwanen en een zwarte zwaann) want het is namelijk de wijze waar kennis vergaren en bewijzen in de wetenschap op gebaseerd is. Ik begrijp dat jij geen wetenschappelijke achtergrond hebt? Dan zou ik maar eens wat kennis bijspijkeren en iets lagere toon op de fluit gaan blazen...
Hier een start met meneer Popper met veel doorklik mogelijkheden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:10

Gonzo, even snel

uit het resultaat: "These changes were similar in both groups, indicating that acupuncture was as effective as venlafaxine" (en op termijn zelfs beter )
je kunt het ook lezen als: beide middelen waren even ineffectief. Wat hier bij dit onderzoek "vergeten" is: de controle-groep die een placebo krijgt. DAN heb je een referentie-punt.

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:12 Topicstarter

Snelle les popper voor pluk

Popper en falsificatie
Ook Popper heeft kritiek geleverd op het hypothetisch-deductieve model. Zijn kritiek is gericht op het begrip confirmatie. Volgens het hypothetisch-deductieve model is een theorie bevestigd als zijn voorspellingen uitkomen. Maar Popper merkt terecht op dat je nooit de waarheid van een theorie kan bewijzen door herhaaldelijke bevestiging. Hij beroept zich op het inductieprobleem van Hume. Het probleem luidt als volgt.

Het herhaaldelijk optreden van verschijnsel B na verschijnsel A geeft geen logische rechtvaardiging voor de veronderstelling dat A de oorzaak is van B. In andere woorden, mocht B een keer niet op A volgen, dan is dat niet in logische tegenspraak met alle keren dat B wel op A volgde. Het causale verband is zelf niet observeerbaar. Kortom: de overtuiging dat B toch op A zal volgen, dat er een causaal verband tussen beiden bestaat, is gebaseerd op psychologisch vertrouwen, niet op logica.

Het inductieprobleem is ook van toepassing op het hypothetisch-deductieve model. Neem de hypothese dat alle zwanen wit zijn. Daaruit volgt de empirische voorspelling dat als je een zwaan ziet, deze wit zal zijn. Stel je ziet vervolgens een witte zwaan dan is dit volgens het hypothetisch-deductieve model een bevestiging van de theorie. Maar hoe veel zwanen je ook ziet, zolang je niet alle zwanen gezien hebt, is niet uitgesloten dat er ook zwarte zwanen zijn. Bestaat er dan geen wetenschappelijke zekerheid? Poppers oplossing is dat hoewel een enkele meting een hypothese nooit definitief kan bewijzen, deze wel een hypothese definitief kan ontkrachten. De observatie van een enkele zwarte zwaan is voldoende om de hypothese 'alle zwanen zijn wit' te ontkrachten. Dit heet ook wel falsificatie. Volgens Popper is falsificatie de enige weg naar zekere kennis.

In plaats van theorieën te formuleren die bijna met alle waarnemingen te verenigen zijn, moet de wetenschap volgens Popper naar theorieën zoeken die buitengewoon 'onwaarschijnlijke' voorspellingen doen. Theorieën moeten op een zo kwetsbaar mogelijke manier geformuleerd worden. Ze moeten open of kwetsbaar zijn voor empirische weerleggingen. Theorieën die niet falsificeerbaar zijn, zijn volgens Popper niet wetenschappelijk. Als een theorie in principe wel falsificeerbaar is, maar herhaaldelijke pogingen tot falsificatie weet te doorstaan dan is de theorie 'bekrachtigd' (in Engels 'corroborated'), ter onderscheiding van het sterkere 'bevestigd.'

Dus Pluk, wees een waardig wetenschapper en ga eens research doen ipv half te lezen en van alles bleren!

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:15 Topicstarter

Gewoon blijven doorzoeken pluk

Ga op die 'reclame' site maar eens steeds doorklikken naar de wetenschappelijke sites en verdiep je er serieus in.
Blijf mezelf herhalen lijkt het wel. maar o ja, dat doe jij ook steeds, dus dat heb jij blijkbaar nodig

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:19 Topicstarter

Over venlafaxine

Ze waren beide net zo effectief. En geen controlegroep. Tsja, mensen met die problemen geen therapie geven, dat kan dus niet, dus krijgen die mensen een AD zoals venlafaxine. In dit onderzoek hebben ze gekeken of acupunctuur net zo effectief zou zijn, en jawel. Alleen de bijwerkingen van acupunctuur zijn: o ja, die zijn er niet.
En de bijwerkingen van Venlafaxine:
Behalve het gewenste effect kan dit medicijn bijwerkingen geven. Bijwerkingen treden niet bij iedereen op, maar alleen bij personen die daar gevoelig voor zijn.

De meeste bijwerkingen zijn in de eerste week het meest uitgesproken en nemen daarna af of verdwijnen zelfs. Ze gaan weer over als u met het medicijn stopt.

De meest voorkomende bijwerkingen zijn maagdarmklachten, hoofdpijn, seksuele stoornissen, sufheid, slapeloosheid, vreemde dromen, nervositeit, droge mond, wazig zien, gewichtsverandering, duizeligheid, flauwvallen, trillen, gapen, bibberen en hart-vaatklachten.

Soms

•Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, verstopping, verminderde eetlust, diarree en braken. Dit gaat meestal binnen enkele dagen over als u gewend bent geraakt aan het medicijn. U heeft minder last van deze bijwerkingen als u het medicijn met wat voedsel inneemt. Ook kunt u de arts vragen een dosering voor te schrijven waarmee u langzamer opbouwt.
Heeft u ooit een maag- of darmzweer gehad of een andere ernstige maag- of darmaandoening, zoals een maag- of darmbloeding? U heeft dan meer kans op bijwerkingen op maag en darmen. Overleg met uw arts. Mogelijk schrijft uw arts behalve dit medicijn ook een maagbeschermend medicijn voor.
•Hoofdpijn en zweten. Dit treedt vooral op aan het begin van de behandeling en wordt vanzelf minder. Raadpleeg uw arts als u hier last van blijft houden.
•Tijdelijke seksuele stoornissen, zoals minder zin in vrijen, moeilijke erectie en een vertraagde zaadlozing. Deze bijwerkingen gaan over als u met het medicijn stopt. Neem contact op met uw arts als u hier last van heeft.
Zelden

•Sufheid, slaperigheid en een verminderd reactievermogen. Dit is vooral lastig bij activiteiten waarbij uw oplettendheid erg nodig is, zoals autorijden, het beklimmen van een ladder of het bewaken van een proces op het werk. Onderneem geen risicovolle activiteiten als u last heeft van deze bijwerkingen.
•Slapeloosheid, vreemde dromen en nervositeit. Heeft u hier last van, en gebruikt u het een keer per dag? Neem het dan altijd 's ochtends in.
•Droge mond. Hierdoor kunnen zich eerder gaatjes in uw gebit ontwikkelen. Poets en flos daarom extra goed als u merkt dat u last heeft van een droge mond. Laat eventueel de tandarts vaker controleren.
•Wazig zien. Raadpleeg uw arts als u hier last van blijft houden.
•Gewichtsverandering. Vraag uw huisarts om een verwijzing naar een diëtist als de gewichtsverandering te groot en ongewenst is.
•Duizeligheid en flauwvallen, door een lagere bloeddruk. Als u zich duizelig voelt, sta dan niet te snel op uit bed of van een stoel. U kunt het beste even gaan liggen en de benen wat hoger leggen, bijvoorbeeld op een kussen. Raadpleeg uw arts als u hier last van blijft houden.
•Trillen of gapen.
•Hartklachten, zoals een hoge bloeddruk of een verlaagde bloeddruk, hartkloppingen en een versnelde hartslag. Raadpleeg uw arts als u hier veel last van heeft. Zeer zelden hartritmestoornissen. Dit merkt u aan plotselinge duizeligheid of kortdurend buiten bewustzijn raken. Dit komt vooral voor bij mensen met een bepaalde hartritmestoornis, namelijk het aangeboren verlengde QT-interval. Gebruik dit medicijn NIET als u deze hartritmestoornis heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kan uw arts u een ander medicijn voorschrijven.
Zeer zelden

•Moeilijk kunnen stilzitten en rusteloosheid. Vooral mensen met de ziekte van Parkinson kunnen hier meer last van krijgen. Raapleeg uw arts als dit gebeurt, mogelijk moet de dosering van venlafaxine verlaagd worden.
•Moeilijk kunnen plassen. Dit is vooral van belang als u al moeite met plassen heeft door een vergrote prostaat. Neem contact op met uw arts als u dit merkt. Mogelijk is een ander medicijn geschikter voor u.
•Vaak moeten plassen en moeite om de urine op te houden (urine-incontinentie).
•Haaruitval. Raadpleeg uw arts als u hier veel last van heeft.
•Hallucinaties (dingen zien en horen die er niet werkelijk zijn). Raadpleeg dan uw arts.
•Sneller en langer bloeden bij een verwonding. Dit merkt u ook aan blauwe plekken en bloedneuzen. Raadpleeg uw arts als u daar veel last van heeft. Dit medicijn kan problemen geven bij bloedingen. Meld daarom uw arts dat u dit medicijn gebruikt wanneer u een operatie moet ondergaan.
•Mensen met epilepsie hebben kans op een toename van het aantal aanvallen. Overleg hierover met uw arts.
•Leveraandoeningen. U kunt dit merken aan een gevoelige, opgezwollen buik of een gele verkleuring van het oogwit of van de huid. Waarschuw bij deze klachten uw arts.
•Stemmingsverandering, toename van depressieve gedachten, vijandige gevoelens naar zichzelf of anderen. Dit kan zich uiten in agressie, zelfverwonding of gedachten aan zelfmoord. Neem contact met uw arts op als depressieve gevoelens juist toenemen of verergeren. Jongeren onder de 18 jaar hebben meer kans op deze bijwerkingen. Artsen schrijven dit medicijn daarom meestal niet aan hen voor.
•Huiduitslag, jeuk en galbulten. Raadpleeg in dat geval uw arts. Mogelijk is er sprake van een allergische reactie op het medicijn en moet u met het medicijn stoppen. In zeldzame gevallen ontstaat er bij allergie koorts, opgezwollen lippen, tong of gezicht of overgevoeligheid voor zonlicht. Stop dan meteen het gebruik en raadpleeg uw arts. Bij allergie mag u dit medicijn in de toekomst niet meer gebruiken. Geef daarom aan de apotheker door dat u overgevoelig bent voor venlafaxine. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit medicijn niet opnieuw krijgt.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:21

Gonzo, popper

Ja, goed stuk van Popper. En wat voor conclusie trek jij daaruit? Wat draagt dit bij tot de "status" van de acupunctuur. Gooi jij alle research die laat zien dat acupuncuur onwerkzaam/gelijk-aan-placebo is in de prullemand? Ik denk dat jij Popper helemaal niet snapt.
Jouw theorie luidt: Acupunctuur werkt. Heel veel gedegen onderzoeken laten zien dat acupunctuur NIET werkt. Hiermee is, helemaal volgens de regels van Popper, de theorie gefalsificeerd. Case closed!

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:23

Gonzo, over venlafaxine

ik was het al met je eens; anti-depressiva zijn verdacht, en hebben schadelijke bijwerkingen. Acupunctuur werkt daar prima als een placebo.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:25

Acupunctuur ter behandeling van depressies

zie http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21672495
Conclusie: placebo.
Zoek onder de zoeksleutel "acupuncture AND depression" en je vindt heel veel onderzoeken die hetzelfde melden.

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:33 Topicstarter

Nee pluk, ben jouw grote mond zat

Nee hoor, ik heb veel gelezen van popper, dus ik snap het wel. Het enige wat ik probeer aan te tonen is dat jouw 'mening' en manier waarop je die ventileert en de manier waarop je discussieert ten eerste niet wetenschappelijk is. Dat je wel wat gelezen hebt en dus wel een klok gehoord hebt maar niet weet waar de klepel hangt.En dat jij het nodig vindt mijn draadje te bevuilen met jouw vreselijke wijze waarop je je mening wilt verkomdigen terwijl ik vraag om ervaringen en niet om jouw wetenschap.

En jij weet niks van mij! Ik ben helemaal niet overtuigd dat acupunctuur werkt. Ik heb alleen maar te maken met een ziekte die bij mij dit voorjaar is gediagnosticeerd, die progressief is, waar ze weinig tegen kunnen doen als alleen een beetje symoptoombestrijding en ik ook het advies van de internis kreeg, kijk eens bij een naturuarts. Ik dat nu aan het doen ben en in een mij onbekende wereld ben gestapt. En ik ben niet stom, dus ik ken de discussies over bewijsbaarheid; ik kan lezen en op internet zoeken, dus daar kom ik wel uit.
Maar ik lees er dus over en ik dacht twee maanden terug, hé laat ik hier eens vragen naar ervaringen. En daar kreeg ik jou over mee heen. Terwijl ik jouw mening niet wil, want ik ken die discussie wel, dus bevuil je mijn draadje dat uiteindelijk door forumbeheer is opgeruimd. Nu twee maanden later was ik weer geweest en heeft hij acupunctuur bij me gedaan en sindsdien heb ik warme handen. Ik heb weer wat gelezen en op internet gekeken, en dacht ik vraag hier eens naar ervaringen. En daar hebben we jou weer. En ik hoef JOUW mening niet, want who the &^%$ is Pluk? Iemand die zich verveelt blijkbaar en draadjes hierop screent. Zoals gezegd, ik hoef jouw mening niet als ik vraag om ERVARINGEN en ik wilde dar forumbeheer jouw meningen in mijn draadje waarin ik vraag om ervaringen snel zou verwijderen. Want ik denk dat er heel veelmensen best hun ervaringen willen delen (een paar deden het, dank jullie wel!)maar door jouw postings denken laat maar.

Dus Pluk, denk vooral niet dat jij weet hoe ik denk over acupunctuur en alternatieve geneeswijze, want ik heb mijn mening hier nog niet verkondigt omdat ik nog lang niet klaar ben met mijn zoeken hier.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:42

Gonzo, popper

dan snap ik nog steeds niet wat je wilt duidelijk maken met Popper. Waar ga ik tegen zijn "regels" in?

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:51 Topicstarter

Dag pluk

Dag Pluk, ik wil deze discussie met jou niet voeren, zonde van mijn tijd. Ik heb wat dingetjes gepost en de manier waarop jij reageerde geeft mij aan dat Pluk ingegraven zit in haar eigen mening en niet openstaat om serieus research-werk te verichten. Ik ben jou zat, en vraag jou nogmaals, stop met posten in mijn draadjes over ERVARINGEN en start een fijn draadje over wetenschappelijke bewijzen. Want, en dit heb ik eerder gezegd, het zal me een rotzorg zijn of iets wetenschappelijks is bewezen.; mij helpt het nu. Daarom Pluk, ik gun jou mijn ziekte of een andere ziekte waar ze niks mee kunnen. En dan eens kijken wat jij doet. Ja, dat begin ik je echt te gunnen.
En nu niet gaan posten dat ik op een verkeerde manier discussier... want ik zocht geen discussie en wil geen discussie. Het enige wat ik wilde was ERVARINGEN (doe het nog maar eens in hoofdletters, wie weet zinkt het ooit in) en zat zeker niet op de mening van who the *&^% is Pluk te wachten. Waarschijnlijk niemand want daarom maak je je hier zo te gelde...
Dit was mijn laatste post en wat mij betreft Forumbeheer, gooi dit draadje gewoon weg. Niet eens archief-waardig.

Pluk53

Pluk53

23-07-2011 om 12:54

Gonzo, en nog iets

"Terwijl ik jouw mening niet wil"
Heb je liever enkel positieve reacties? Als ik verwijs naar reserch-resultaten, dan is dat toch ook "ervaring". Als je een beetje wetenschappelijk onderlegd bent, dan moet je het toch met me eens zijn, dat een individuele ervaring helemaal NIETS zegt over de (on)werkzaamheid van een behandeling/middel. Als krijg je hier 10 succes-verhalen, wat voor conclusie ga je daaruit trekken, wat heeft dat voor betekenis voor jou persoonlijk?

Gonzo18

Gonzo18

23-07-2011 om 12:59 Topicstarter

Zo vastgegraven zit jij

Ervaringen kunnen ook negatief zijn zoals iemand hier poste dat drukpuntenmassage meer soelaas bood.

En even mijn vraag in herinnering brengend?
" En nu dub ik of ik een uitgebreide accupunctuursessie zal doen. Wie heeft dat wel eens gedaan? Hoe gaat dat? Ik voelde wel steeds dat draaien op de punt, beetje naar, hoe is dat als er veel naalden in je gezet worden? En had je er baat bij?"

Ik wilde dus weten of meer mensen pijn voelen bij dat draaien en gewoon hoe zo'n sessie in zijn werk gaat zodat ik me daar meer bij kan vorostellen. Las jij hier de vraag: Ik wil wetenschappelijk bewijs dat het werkt/niet werkt? Nee dus. Dus wegwezen uit dit draadje!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.