Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen

Hallo,

al een tijdje ben ik eigenlijk behoorlijk klaar met mijn gewicht. Maar afvallen is zo ontzettend moeilijk!
na twee kinderen te hebben gekregen merk ik dat het nu echt tijd is om te beginnen vooral omdat het erg frustrerend is als er weer een shirtje niet past!
maar het alleen doen is moeilijk dus mijn vraag eigenlijk is.. zijn er andere die dit ook willen zodat we elkaar kunnen motiveren, gewicht kunnen delen, voortgang kunnen delen enz!

groetjes!

Doet er nog iemand mee hier? 
Ik hoop het, ben zelf nog niet waar ik wil wezen en ben erg benieuwd hoe het anderen vergaat. 
Ik ben hier eindelijk gestopt met snoepen, nog niet heel lang dus durf niet te vroeg te juichen maar op dit moment begint de ‘grote trek’ eindelijk wat te verdwijnen. Ik eet zga alleen gezond en ook aardig gebalanceerd. Iig meer groente en fruit nu. 
Ook wb bewegen ben ik tevreden. Op 1 dag na is het me gelukt mijn minimum (stappen) te halen en hoewel ik echt wel meer beweeg  zijn mijn klachten niet enorm toegenomen dus ik ben voorzichtig optimistisch. 
Ik beweeg ook wel een stuk bewuster (om mijn klachten heen zeg maar) maar toch is het hoopvol want helemaal om mijn klachten heen bewegen lukt natuurlijk nooit. 
Het hangt ook wel samen met mijn overgangsklachten, denk ik. Enerzijds denk ik dat mijn fysieke klachten minimaal deels te maken hebben met overgang (al rept geen arts of therapeut daarover) en mijn klachten hebben ook een groot verband met mijn nachtrust en die was de laatste jaren erg verstoord vnl door overgang. 
Op dit moment slaap ik vaak weer wat beter en dat scheelt flink met alles. 
Geen idee overigens of dit al invloed heeft op mijn gewicht (batterij weegschaal moet vervangen, komt er niet van) 
maar ik voel me wel echt beter nu. 
Dat laatste is natuurlijk onbetaalbaar. 

Ik deed niet perse mee met afvallen, maar ex vriend merkte de laatste keer wel op dat ik ondanks alles wel voor mezelf moet blijven zorgen. Hij zag duidelijk dat ik in korte tijd gewicht kwijt ben geraakt. Ik zelf merk het inmiddels ook en niet op een positieve manier. 
Heb van mezelf al geen grote cupmaat, maar was er wel trots op. Ondanks dat ik drie kinderen heb gevoed, waren ze echt wel mooi.
Vandaag werd ik gewoon verdrietig toen ik ze zag.. Zelfs in een A cup bikini is het weinig meer. Dat was echt wel een wake up call. Leuk hoor die slankere taille, maar niet ten koste van mijn borsten. 

Nu dus voorzichtig aan maar weer proberen aan te komen en wat oefeningen te doen zodat het niet direct om mijn middel gaat zitten. 

Als iemand nog tips heeft? 
Heb er best een flinke tik op mijn zelf vertrouwen van gekregen 😢

Ja Bijltje, ik heb ook altijd het gevoel dat ik moet kiezen tussen taille (en buik) en (vooral) borsten. Bij mij blijft nog wel wat over aan borsten als mijn buik flink slinkt maar het is niet meer…heuh….stevig. 
Balen ja. 
Misschien is het anders als je vooral op gezonde manier bijkomt? Dus met extra  gezonde vetten en eiwitten en niet met suikers, zouten etc. (En natuurlijk genoeg groente en fruit) 
En misschien helpt echt super strak sporten. 
Geen idee vooralsnog, ik ben nog vooral bezig mijn eetpatroon steeds wat gezonder te maken en mijn beweging langsaam op te voeren, wie weet kan ik straks weer echt wat sporten. 

Pinokkio schreef op 12-07-2022 om 02:07:

Ja Bijltje, ik heb ook altijd het gevoel dat ik moet kiezen tussen taille (en buik) en (vooral) borsten. Bij mij blijft nog wel wat over aan borsten als mijn buik flink slinkt maar het is niet meer…heuh….stevig.
Balen ja.
Misschien is het anders als je vooral op gezonde manier bijkomt? Dus met extra gezonde vetten en eiwitten en niet met suikers, zouten etc. (En natuurlijk genoeg groente en fruit)
En misschien helpt echt super strak sporten.
Geen idee vooralsnog, ik ben nog vooral bezig mijn eetpatroon steeds wat gezonder te maken en mijn beweging langsaam op te voeren, wie weet kan ik straks weer echt wat sporten.

Ik heb normaal een grote A of kleine B, en daar was ik best tevreden mee. 

Maar nu is het zelfs met een A cup bh of bikini huilen met de pet op.

Gisteren direct begonnen met mijn eetpatroon aan te passen. Afgelopen weken echt slecht voor mezelf gezorgd. Ontbijten deed ik al niet, maar sloeg ook regelmatig de lunch over en als ik de kinderen niet had dan wilde ik weleens gewoon een eitje bakken of liet iets bezorgen. 

Door enorme drukte op werk best wat stress gehad en dan ook nog de relatie geeindigd. Dus dan gaat het helemaal rap.

Nu maar weer trouw mijn ontbijt je pakken, lunch en goede avond maaltijd. Heb de kinderen ook hier de komende 3 weken, dus is een goede stock achter de deur. Heb voor de ochtend lekker donker brood met kaas of pindakaas. Tussendoor een handje noten en wat volle Kwak. En savonds gewoon lekker veel groenten en een stukje vlees.

Ik probeer dan wel een beetje extra buikspier oefeningen te doen en een beetje te sporten. Zodat ik niet ineens bij de buik aankom en dan nog steeds naar m'n borsten kan fluiten. 

Het scheelt dat ik echt helemaal niet snoep, dat vind ik gewoon niet lekker. Pak liever fruit of wat rauw kost. Hartwig snoepen doe ik soms wel hoor, maar geen chips ofzo. Dat pak ik zelden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.