Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Afvallen: hoe stop ik met ‘weekendsnacken’?

Lotd schreef op 21-09-2025 om 01:04:

hier ook. Ik hoef zeker niet af te vallen maar ik baal enorm dat ik me in het weekend blijkbaar niet in kan houden! Ik ben ook opgevoed met weekend uit eten toastjes wijntjes ect. Ik hoor graag de gouden tip, ik eet soms gewoon teveel en ben dan misselijk. Maar doordeweeks gaat het prima.

Hoi Lot, heb je de podcast 'maak afvallen makkelijk' al eens geluisterd? Je hoeft niet alles eruit mee te nemen, maar met de eerste 10 heb je al een aardig idee van hoe je het (goed) kunt aanpakken. Wel bij aflevering 1 beginnen, omdat daarin de basis wordt uitgelegd.

Al gaat het op zich niet helpen als je jezelf overeet. Zorgen dat je niet zo'n trek hebt kan daarin een oplossing zijn, maar als je 'gewoon' met anderen mee-eet en daarbij niet stopt met eten, dan kan welk dieet of voedingswijze je daar niet bij helpen.

Maar op zich moet uit eten gaan en in het weekend een toastje eten en een wijntje drinken geen belemmering zijn om af te vallen.

Ysenda schreef op 21-09-2025 om 09:07:

[..]

Dat is al vaker voorgesteld en dat gebeurd niet. Onder andere omdat ze steeds een nieuwe nick gebruikt.

Maar we hebben het meestal wel snel door.

"En als het niet in huis is ga ik het gewoon buiten de deur halen/eten."

Kwestie van wilskracht dus. Je klinkt als een kind die zegt :'Als ik van mama geen snoepje mag ga ik het gewoon stiekem pakken!'.

Dus
Wordt eens volwassen. En dan eens bedenken wat je nu eigenlijk wilt gaan doen aan je figuur.

Pippeltje schreef op 21-09-2025 om 17:58:

"En als het niet in huis is ga ik het gewoon buiten de deur halen/eten."

Kwestie van wilskracht dus. Je klinkt als een kind die zegt :'Als ik van mama geen snoepje mag ga ik het gewoon stiekem pakken!'.

Dus
Wordt eens volwassen. En dan eens bedenken wat je nu eigenlijk wilt gaan doen aan je figuur.

Dit. Geldt ook voor de rest van je leven. Ik heb het idee dat je problemen ‘verzint’ om je échte probleem niet aan te hoeven gaan, namelijk zelfstandig worden.

Het is je al eerder gevraagd, in dit en andere draadjes: woon je nu inmiddels op jezelf? Heb je hulp van een POH of iets dergelijks? 

Jonagold schreef op 21-09-2025 om 18:33:

[..]

Dit. Geldt ook voor de rest van je leven. Ik heb het idee dat je problemen ‘verzint’ om je échte probleem niet aan te hoeven gaan, namelijk zelfstandig worden.

Het is je al eerder gevraagd, in dit en andere draadjes: woon je nu inmiddels op jezelf? Heb je hulp van een POH of iets dergelijks?

[..]

[..]

Dit je kan nergens zelf een beslissing over maken een hobby kiezen, muziek , tekenen, klei alles komt voorbij, een huis terwijl je er 2 ter beschikking hebt terwijl bijna  niemand aan een woonruimte kan komen. Wel of geen kinderen  ...  terwijl je nog thuis woont en je ouders fysiek mishandeld .... echt zoek hulp

Jesse_1 schreef op 21-09-2025 om 11:34:

[..]

Hoi Lot, heb je de podcast 'maak afvallen makkelijk' al eens geluisterd? Je hoeft niet alles eruit mee te nemen, maar met de eerste 10 heb je al een aardig idee van hoe je het (goed) kunt aanpakken. Wel bij aflevering 1 beginnen, omdat daarin de basis wordt uitgelegd.

Al gaat het op zich niet helpen als je jezelf overeet. Zorgen dat je niet zo'n trek hebt kan daarin een oplossing zijn, maar als je 'gewoon' met anderen mee-eet en daarbij niet stopt met eten, dan kan welk dieet of voedingswijze je daar niet bij helpen.

Maar op zich moet uit eten gaan en in het weekend een toastje eten en een wijntje drinken geen belemmering zijn om af te vallen.

ken de potcast niet ben benieuwd bedankt 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.