Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maarlen

Maarlen

31-05-2011 om 18:59

Ik voel er wel wat voor

Ik voel er wel wat voor om een nieuw draadje te starten, met een cluppie met een schone lei beginnen. Ben zelf al een paar keer met Weight Watchers goed afgevallen, helaas na de laatste twee zwangerschappen telkens alles er weer bij + bonus. De cursus volgen is me iets te ver weg en teveel gedoe (+duur) dus ben van plan om WW Online eens uit te proberen. Mogelijk in combinatie met dit steun-draadje een succesvolle combi? Ik heb wel een steuntje nodig denk ik zo want ook ik wil eigenlijk (minstens) 30 kg kwijt (is me eerder gelukt dus niet onoverkomelijk al klinkt het wel als heel veel!). Ben 35 jaar en moeder van 2 jongens van 8 en 6 en een meisje van 4.

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 19:42

Hoi maarleen

Ik ben dus Fleur, 39 jaar en moeder van een tweeling van 5, ik had het andere draadje al gezien,maar ik wilde er eentje starten voor mensen die echt veel willen afvallen, zoals gezegd afgelopen maandag (giteren dus) begonnen en ik ben niet eens in het bezit van een weegschaal, die ga ik morgen halen en misschien kunnen,afgezien van bemoedigende berichtjes in ieder geval1x per week de resultaten posten?Ik heb ook even bij WW online gekeken , maar dat is dus niks voor mij,tellen en afwegen van puntjes, ik ben begonnen door alle uiker te verbannen,en natuurlijk de chocoo en koekies en chippie,verder de avondmaaltijd zoals de rest van de famillie alleen iets meer dan de helft van wat ik normaal at en verder,water.......water en nog eens water,ik hoop dat we met dit initiatief meer mensen kunnen aanzetten om een zo goed mogelijk ressultaat te bereiken, groetjes Fleur

Ik vind het ook een goed idee

Ik moet ook vrij veel afvallen, kilo of 20 zou voor mij mooi zijn. Dan nog weeg ik volgens de maatstaven te veel, maar ik wil ook graag leuk leven
Ik ben dus Sanneke*, 34 jaar, 2 kinderen, zoontje van 6,5 en dochter van net 3. Ik ben heel goed in beginnen met afvallen, maar ik ben heeeeeeel slecht in doorzetten! Herkenbaar?

Brianna F

Brianna F

01-06-2011 om 09:35

Ik doe mee

Ik ben al op eigen houtje zo'n maand of 3 bezig en 8 kilo kwijt. Nog 10 te gaan. Ik ben Brianna, moeder van drie dochters en wil aan het eind van dit jaar op streefgewicht zijn.

Maarlen

Maarlen

01-06-2011 om 10:52

Ok, we gaan ervoor. Sanneke, Fleur, Brianna en ..., het wordt niet 'weer eens een poging', maar: 'we gaan het nu gewoon DOEN!'. Gooi alle frustraties, moeilijke (en mooie) momenten in de groep en kom maar op met die tips tegen snaai-aanvallen Wanneer beginnen jullie / zijn jullie begonnen en hoe pakken jullie het aan?

Brianna F

Brianna F

01-06-2011 om 11:40

Snoepen

Ik ben 14 maart begonnen, nee niet begonnen, gestopt: met snoepen en dat scheelde 8 kg.
Dat zegt misschien wel wat over mijn snoepgewoontes
Nu sta ik stil, dus ben ik voor mezelf aan het uitzoeken bij welk dieet/levensstijl ik me het lekkerst voel en wat ook levenslang vol te houden is. Ik heb een tijdje low carb gedaan, op zich goed vol te houden, geen honger, maar al die eieren komen me nu wel de neus uit. En geen fruit mogen is natuurlijk ook niet optimaal met al dat lekkere fruit nu in de zomer. Ik wil wel doorgaan met zo weinig mogelijk toegevoegde suikers, maar fruit en groentes laat ik niet meer staan. Ik ben bang dat ik erbij moet gaan bewegen, wil ik weer gaan afvallen en daar zit 'm nu de kneep: ik haat sporten! heeft iemand daar een oplossing voor?

Floortje

Floortje

01-06-2011 om 11:57

Met een stuk cake achter de kiezen

Ik heb even getwijfeld, maar met het lege bordje nog voor me, zeg ik toch IK DOE MEE.

Ook hier eerst maar eens proberen om alle snoep te verbannen. Nou ja, zoveel mogelijk dan. En als ik dat dan lees van Brianna, geweldig man !

Als dit naar Gezellug gaat, moet het wel even duidelijk zijn welke draad dit dan wordt, want ik kijk bijna nooit bij Gezellug.

Zo, de eerste stap is gezet. WE (!) gaan het doen !

Brianna

Wat goed van je, helemaal gestopt met snoepen?! Hoe doe je dat? Ik zou niet weten hoe ik mijn dagen door moest komen zonder, tja... ben ook niet voor niks 20 kilo te zwaar he? Ik loop nu alweer een jaar bij een diëtiste, val steeds wat af, kom dan weer wat aan en al met al zijn er nu in een jaar tijd 5 kilo af. Ik ben er echt niet tevreden mee, ik zat op een gegeven moment op 9 kilo! En toen... liet ik het weer wat los en kon ik door blessures niet meer zo goed bewegen en ging ik daardoor uit frustratie eten enz enz enz
BLEGH!

Fleur

Fleur

01-06-2011 om 12:10

Nou,

Dit moet toch gaan lukken?
Ik vroeg me alleen af of we de daadwerkelijke startkilootjes moeten vermelden en dan bv eens per week door geven hoe vreselijk veel we zijn afgevallen

dc

dc

01-06-2011 om 12:23

Ik ook

Ik ben nu na 3e kind (zoon 5, zoon 3 en dochter 6 weken) nu echt zo'n 20 kilo te zwaar en daar wil ik in 2jr vanaf. Hoop dat langetermijndenkers ook welkom zijn.

dieten kan ik niet (ik heb anorexia en bulimia gehad, en ben liever te zwaar dan die kant weer op te gaan), dus ik ga voor de gezonde levensstijl. Ik ben begonnen met overal naar toe te lopen voor zover mogelijk, koop geen "echte boter" meer, koop nu magere yoghurt in plaats van volle, blijf van de chocola af, probeer 's avonds niet meer te eten (maar moeilijk met borstvoeding, soms heb ik gewoon echt honger) en ben me aan het orienteren op hardlopen.

Fleur

Fleur

01-06-2011 om 13:54

Het is geen wedstrijdje

We hopen elkaar te kunnen steunen en stimuleren,we gaan ook niet crashen,en als je er twee jaar over wilt doen,is toch goed,is er iemand die het lijstje bij wil gaan houden?
Anders wil ik dat wel doen,en we moeten ook een begindatum prikken,hoor van jullie

Brianna F

Brianna F

01-06-2011 om 13:54

Sanneke

De eerste 2 weken ga je op pure wilskracht, de 1e 2 weken ben je ook het meest gemotiveerd. Dan zakt je motivatie ietwat in, maar is de ergste suikerverslaving ook zo'n beetje over en is het makkelijker om vol te houden.
Vooral mijn schoonmoeder heeft onbedoeld flink geholpen. Die belde elke week om te vragen of we nog steeds aan het lijnen waren? Anders rekende ze op ons met vlaai e.d.
Zij heeft een dieet nooit langer dan een week volgehouden en is maar aan het klagen over haar overgewicht, terwijl ze een flink bord friet naar binnen werkt.
Mijn standvastigheid groeit met de week onder het mom van: ik zal je eens wat laten zien.

Fleur

Fleur

01-06-2011 om 18:54

Komt íe dan

Fleur 39 jr 115.9 kilo -doel- -100 8 juni 2011 ???

Fien

Fien

01-06-2011 om 19:10

Ik doe mee

Ben paar jaar geleden 12 kilo afgevallen - die zijn er weer bij + meer. Ik wil er nu 18 af.
Fien 51 jr, 98 kilo - doel 80

Ik doe ook mee

Wil er minstens 20 kilo af voor volgend jaar zomer.
Ingmyr 43 jaar,102.3 kilo - doel 80

Er ligt hier al een paar dagen het telefoonnummer van een gewichts consulente voor me maar ik heb nog niet de moed gehad om te bellen.
En ik heb mij voor genomen om idd het chippie eten te laten voor wat het is en een wijntje bij het eten door de week over te slaan.

kom op meiden met elkaar gaan we het halen.

Fonneke

Fonneke

01-06-2011 om 19:54

Ik ook

Ik ben Fonneke, 42 jaar en 100,4 kilo zwaar. En ook ik wil graag naar die 80 kilo toe.
Het zou wel fijn zijn om volgend zomer in elk geval in de buurt van die 80 te komen.
Ik ben de laatste tijd al meer aan het bewegen, fietsen, wandelen en zwemmen. Daar ben ik nog maar nauwelijks lichter van geworden, maar het voelt allemaal wel wat strakker.

Afvallen

Grijs verleden ben ik in een jaar 5 kilo afgevallen op aanraden van de huisarts vanwege rugklachten.
Te snel teveel afvallen motiveert wel maar zet je lichaam aan om efficienter te hamsteren dus dat is een valkuil.
Lekkere dingen weglaten is ook al zo'n valkuil. Eten moet naast gezond ook wel plezierig en gezellig blijven.
Ik deed het zo. Er zijn nou eenmaal dingen die ik minder lekker vind dan andere dingen. Als ze erg ongezond waren dan sprak ik met mezelf af dat ik wel mocht maar op een vast moment in de week en dan zoveel als ik maar in 1x opkon. Dat lijkt heftig maar gaat snel vervelen hoor, vooral als je op een gegeven moment niet meer gewend bent om te bunkeren.
Die dingen waar ik niet om gaf liet ik gewoon staan. Voor mij waren dat gebakjes, die elke week een paar keer aangeboden werden op de afdeling waar ik toen werkte. Ook vlees hoefde niet, had toch al vegetarische neigingen. Ik nam soms wel jus of mayonaise bij de aardappelen.
Verder maakte ik steeds betere keuzes. Ketchup op de patat bijvoorbeeld in plaats van mayonais. Ook nam ik altijd iets van lekker fruit mee voor onderweg en sesamkoekjes in honing. Destijds bewoog ik al meer dan voldoende dus dat was het punt niet.
Die 5 kilo's zijn er nooit meer aangekomen omdat ik daarmee wel mijn eetpatroon heb veranderd.
Dus in plaats van wegen kun je jezelf beter prijzen als het lukt om betere keuzes te maken, daar heb je in het begin veel momenten voor of een creatief idee om anders te gaan eten. Dat zijn veel positievere meetpunten dan de weegschaal.
Maar ja, dit paste dus bij mij.

Fleur

Fleur

01-06-2011 om 21:28

Ik waardeer je bijdrage

en je hebt ook gelijk als je zegt dat er een knop om moet,maar 5 kilo in een jaar?,ik hoop dat het me toch iets sneller gaat lukken dan 2018

Brianna F

Brianna F

01-06-2011 om 22:29

Komt tie

51 jaar, 163 cm kort en 72 kg, was eerst 80 en ik wil naar 60 kg.

Afspraak is gemaakt

ik heb gisteravond de consulente gemaild en zij heeft me net gebeld en voor aanstaande maandag hebben we een kennis makings afspraak. pff ben blij dat ik deze stap al heb gezet.
Vanmorgen toch even op de weegschaal gestaan en ik ben lichter dan ik dacht haha ik weeg 101.8.

Nou meiden succes en we gaan elkaar helpen.
maar 5 kilo in een jaar is mij ook te weinig hoor

En ik ook

Ik wil ook graag weer afvallen. Was vorig jaar 94 kg. Toen afgevallen tot 67 kg. Dit was te licht. 70 kg is mooier om te zien. Maar nu weeg ik helaas 75,1. Dus er moet 5,1 kg af.Wil namelijk niet terug naar mijn gewicht waarop ik vorig jaar startte. Bij mij is er 10 kg bijgekomen door medicatie, maar ja, ik ben degene die eet.
Bij mij zit het probleem niet zo in de maaltijden, die zijn wel in balans. Maar in het (vooral stiekum) eten van tussendoortjes en extraatjes.
Ik wil het liefst voor mijn vakantie (23 juli) de helft kwijt zijn (2,5 kg).

Relithe

Relithe

05-06-2011 om 19:18

Ik wil ook graag meedoen!

Ik kan ook wel een aantal kilo's kwijt.
Weet niet precies hoe zwaar ik ben maar dat zal rond de 90 zijn, ik wil naar 75 en ik ben 1.74 lang.
Hebben jullie al een draadje in 'gezellig'?

Fleur Mas

Fleur Mas

05-06-2011 om 19:23

Draadje is hier gestart

Hoi,
We zijn hier afgelopen week een nieuw draadje gestart en hoewel er best wel mensen mee willen doen is het mij ook niet helemaal duidelijk hoe we het gaan aanpakken, ik heb me afgelopen woensdag gewogen en geef gewoon aankomende woensdag even het resultaat door, in de hoop dat de anderen dat ook doen, hier gaat het eigenlijk best goed, heb geen cravings naar suiker,cola,koekkies en snoep en het valt me tot nu toe geweldig mee hoe makkelijk ik het kan laten staan,het enige nadeel is dat ik zwaar aan de hoestsiroop zit,volgens mij best wel veel suiker,maar dat is effe niet anders, groetjes

Moeite

Hier heb ik wat wisselende resultaten. Overdag gaat het goed, maar dan ga ik 's avonds alsnog de mist in. Niet dat ik me klem eet aan snoep, maar toch wel te veel.
Ik vind mezelf echt heel zwak, dat ik niet kan volhouden. Wellicht dat een echt dieet beter voor mij werkt, dan mag je echt niet anders. Maar ja, dat mag nu ook niet.
Wordt morgenavond ongesteld, dus mijn gewicht is ws. zwaarder morgen door vocht vasthouden. Dat geeft niet, want ik zet wel door.

dc

dc

06-06-2011 om 12:57

Mamarijke

Wat bij mij helpt is echt vroeg naar bed gaan met een boek. Ik snoep veel meer als ik voor de tv zit of in de huiskamer ben, dan dat ik in bed lig. Vaak gaan mensen ook snoepen om moeheid te onderdrukken.

En als je geen zin hebt om naar bed te gaan, kun je sporten proberen. Dan heb je daarna ook vaak geen trek meer.

Valkyre

Valkyre

06-06-2011 om 13:17

De lange adem

Mag ik ook meedoen?
Valkyre, 1.73m, 78 kg. Bij mij gaat het niet zozeer om het afvallen, alswel om het gewicht eraf te houden. Ik ben na het stoppen met de borstvoeding van zoonlief (nu net 4) in 2,5 jaar tijd met horten en stoten 18 kilo afgevallen. Toen woog ik 74,9 kg (ben 1.73m lang), wat voor mij zeer acceptabel is (streven is 70 tot 75 kg). Helaas ben ik het laatste half jaar weer 3 kilo aangekomen (teveel snoepen, vooral 's avonds). Dus die tip van dc, daar kan ik wel wat mee. Ik snoep vooral als ik moe ben, of uit frustratie/eenzaamheid/fysieke pijn, noem maar op. Ik heb wel geleerd dat ik een alternatief moet zijn - bijvoorbeeld met mijn man praten, of mijn wandel-/afvalvriendin bellen om elkaar moed in te spreken (zij moet nog zo'n 20 kg).

Wat me ook heeft geholpen, is het afvalboek van (de verder vre-se-lij-ke) Dr Phil, Seven Keys to Permanent Weight Loss (of zoiets). Zeer gedegen onderzoek en duidelijke informatie. En ook het bijhouden van een eetdagboek (niet alleen wat, maar ook waarom je eet/snoept). Ik zie er wel tegenop weer te beginnen, maar ik ben niet blij met de teruggekeerde zwemband, dus...

Ik denk trouwens dat je beter wat langzamer kunt afvallen en minder streng kunt zijn dan snel afvallen met een dieet dat je niet je leven lang kunt volhouden. Want daar gaat het uiteindelijk om: een balans vinden tussen gezond en gezellig, zodat je je er niet zielig bij voelt. Want dan houd je het niet vol (sprak zij uit ervaring...).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

06-06-2011 om 13:18

Oeps

Dat ER een alternatief moet zijn (niet: IK).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

06-06-2011 om 13:20

Net gewogen..

76,5 kg! Veel groene thee gedronken, dus veel geplast... En druk gehad. Oh ja, het liefst wil ik terug naar 70 kg. Maar of dat haalbaar is...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jaaaaa

Ik ben nu een maand geleden begonnen en ik wil 40 kg afvallen. Ik weet het dat is een hoop en misschien wel helemaal niet haalbaar, maar ik wil het wel. Tot nu toe gaat het redelijk. Ik ben wel al 7 kg afgevallen, dus dat is goed, maar ik heb nu een dip.
Fijn dat ik niet de enige ben. Dus support is welkom ook hier

Oooh kilo

Ik ben dus Tessa, moeder van een schitterende adoptiezoon, dus geen zwangerschaps, maar adoptiekilos. Ben begonnen op 2 mei op 122,4 kilo ( nu 115,4) en wil naar ongeveer 80 kilo toe. Ik heb geen streefdatum, maar wil dit wel op een veilige manier doen. En blijvend, want anders blijf ik aan de gang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.