Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur

Fleur

12-06-2011 om 11:46

Lijstje levend houden

Dames, hoe gaat het?

Ik moet zeggen dat het hier GOED gaat,geen snaaibuien en kan het tot nu toe goed volhouden, heb wel de neiging elke 10 minuten op de schaal te gaan staan, maar ook die neiging kan ik onderdrukken.Het enige wat niet goed lukt is water drinken, ik kom makkelijk aan de twee liter vocht,maar dan heb je het vooral over koffie,geen frisdrank ofze,maar ik kan me maar niet toezetten aan dat water, vind het zo vies.

Nou, hopelijk dan het met mijn medeafvallers ook goed gaat en laat wat horen,

groet Fleur

Relithe

Relithe

12-06-2011 om 23:20

Gaat niet goed...

Ik vind het moeilijk hoor een dieet, kan me er totaal niet aan houden, bah. En dan ben ik weer boos op mezelf, vooral in het weekend mag ik graag iets lekkers bakken..

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 01:25

Kinderfeestje

Vandaag noodgedwongen een kinderfeesje bijgewoond. Score: een half bakje friet (zoon lustte niet meer en ik kon me niet inhouden), een stuk slagroomtaart, half waterijsje. Dat schiet dus echt niet op zo!!

Adem in, adem uit, en opnieuw beginnen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

13-06-2011 om 15:18

Lekkers

Daarom heb ik dus langetermijn planning, waar in het weekend echt wel wat lekkers gegeten mag worden

Ik probeer meer tussendoortjes om te zetten in appels of wortels ofzo, minder vet te koken (we gebruikten echt veel boter enzo), magerder op brood te eten, en meer te bewegen. Jullie horen volgende maand of het een beetje werkt

Oh, en ik loop dus geen honger te lijden, want dat kan ik echt niet, dan ga ik zweten, bibberen en word ik heeeeel erg sacherijnig. Hebben jullie daar geen last van? En hoe doen jullie dat dieten nou precies?

Brianna F

Brianna F

13-06-2011 om 17:27

Geen lekkers

Na de vakantie was ik 1 kg aangekomen, die is er nu weer af, dus ik kan verder gaan waar ik gebleven was. Gelukkig heb ik geen lekkere trek tussendoor, dat heeft wel even geduurd het afkicken van al dat zoete.
Ik kook gewoon met boter, doe roomboter op brood e.d. Appels en wortels zijn juist bij mij een no go. Door weinig koolhydraten te eten heb ik geen honger tussendoor.
Ik vind het een ideaal dieet.

Valkyre

Valkyre

14-06-2011 om 00:26

Ik heb dat ook, als ik te weinig eet. Dan word ik chagrijnig, en zelfs agressief! Manlief ziet het tegenwoordig aankomen en maakt dan gauw een bakje rauwkost voor me klaar of drukt me een appel in de hand...

Ik eet vijf tot zes keer per dag (!) anders gaat mijn bloedsuikerspiegel teveel op en neer. En voor mij is het dus extra belangrijk om af te kicken van (vooral geraffineerde) suikers, want daarvan beland ik in een bloedsuikerachtbaan. Het moeilijkste moment is als ik moe ben - dan pep ik mezelf op met suiker ipv vroeger naar bed te gaan (domdomdom...).

Aan hongerlijden doe ik niet. Ik eet wel kleinere porties, en ook veel vezels, minder brood/pasta, en meer sla/rauwkost/warme groente en mager vlees/eieren/zuivel. Nou ja, gewoon gezond eten dus... Van de trainer op de sportschool heb ik de tip gekregen om tarwebrood zoveel mogelijk te vervangen door speltbrood of roggebrood, daar blijft je bloedsuiker stabieler van (dus minder honger).

Van twee boterhammen en een warme maaltijd blijf ik dus niet overeind - ik eet een stuk meer dan dat. En zo is die 18 kilo er dus afgegaan. En toen liet ik de teugels even iets te ver vieren.. En kwamen er weer 3 kilo bij. Nu ben ik naar een evenwicht aan het zoeken: hoeVEEL kan ik eten en toch niet aankomen (of zelfs nog ietsjes afvallen)? Hoeveel moet ik dan sporten? En dat blijkt dus de lastigste klus te zijn - niet terug te vallen in het oude patroon, maar ook niet zo streng te zijn dat ik het nooit de rest van mijn leven kan volhouden. Want zo is het wel: ik heb me er bij neergelegd dat dit een levenslange strijd is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Verder

Ik ga vandaag weer goed verder. Ben tov vorige week maar 4 ons kwijt, maar is niet verwonderlijk als ik terug kijk naar mijn eetpatroon.
Ik eet trouwens wel gewoon alles in de maaltijden, maar let wel op wat ik eet. Dus niet 3x per week een lekkere rookworst.
Ook probeer ik alert te zijn op te veel tussendoortjes.

Fonneke

Fonneke

14-06-2011 om 11:26

Hier

Hier gaat het tot nu toe best wel goed. Ik laat bijna alle tussendoortjes staan en drink veel water en thee.
Echt honger lijden doe ik ook niet. Maar als ik een uurtje voor het eten een beetje hongerig wordt neem ik nu niets meer, maar probeer het nog een uurtje vol te houden. Ik was gewend om dan toch even een koekje of zo te pakken.
Vanavond heb ik een borrel en donderdag weer. En daarna een familieweekend. Ik wil wel een beetje verstandig drinken, maar alleen water gaat niet lukken (en wil ik ook eigenlijk niet).

Floortje

Floortje

14-06-2011 om 16:59

Vandaag echt begonnen

Met een weekend vol feestjes achter de rug ben ik vandaag dus echt begonnen. Ik wil af van die verschrikkelijke snaaizin en dan vooral in zoetigheid. Ik ben echt een snoepkont. En dan niet een beetje, éen koekje of één snoepje, nee, veel!

Dus dan maar niks, eentje worden er tien en dan schiet het nooit op.

Ik kan wel even wat tips gebruiken of positieve verhalen dat je na een dag of twee of drie zonder suiker écht al minder trek er in hebt. Ik lus nu eigenlijk wel alles op het moment, maar ik ga zo koken, dus dit hou ik wel vol. Nu de lange avond nog.

Groet,
Floortje

Nou vooruit, ik doe ook mee (en vraagje dukan)

Sins ik gestopt ben met roken zo'n 4 maanden geleden, ben ik ook een kilo of 4 aangekomen. En die gaan er maar niet af! Sport en heel erg bewust eten. Geen zoetigheid, vet spul, nagenoeg geen koolhydraten en veel groente (helaas even geen salades i.v.m. EHEC hier in de buurt). Ondanks dat, kom ik een paar gram per week aan. Soms even niets, maar het gaat zeker niet naar beneneden. Ik was net 63,9 kg en ik wil er zeker 6 af. Ik hoop dat mijn stofwisseling er geen jaren over doet om zich tot de "normale" verbrandingsmodus te herstellen. Dukan lijkt we wel interessant, maar is het nodig om de speciale producten te gebruiken?

Veel succes allemaal, we krijgen ze er wel af!

Fély

Brianna F

Brianna F

14-06-2011 om 22:49

Allemaal 1 pot nat

Dukan, South beach, Atkins, Yvonne Lemmens, low carb, Dr. Frank. Echt grote verschillen zitten er niet in deze diëten. Je mag bij allemaal geen brood, pasta, aardappels en suikers. Maar je kunt ook te weinig vet eten, dan val je ook niet af, je lichaam heeft brandstof nodig.

Ik doe ook mee!

Ja goed idee !
Ik moet afvallen van de dokter ! ben een weekje bezig er is al iets af... Weeg nu 104.4 en ben 1.72 lang.

dc

dc

15-06-2011 om 08:39

En chani?

Wat is jouw methode?

Floortje

Floortje

15-06-2011 om 12:00

Zennnnnnnnnnnnnnn

En positief denken. En niet opgeven. En niet troosten met eten. En En En.

Gisteravond laat verlangde ik zó naar zoet, ben dus *schaam * gewoon gaan zoeken en tataaaaa, vond een reep chocola en *schaam* heb 'm helemaal opgegeten.

Nu dus vandaag níet denken dat ik 't verprutst heb of dat 't niks meer uitmaakt. Neen, gewoon verdergaan. Heb dus net een banaan gegeten en probeer maar positief te denken.

Even een vraag voor de Dukan-volgers of weet ik hoe 't heet, als je geen brood enzo eet, wat eet je dan bijvoorbeeld als ontbijt? Yoghurt ofzo? Ik moet even wat ideeën hebben.

Succes allemaal weer en vooral dooooorgaan !

Floortje

Fleur

Fleur

15-06-2011 om 12:31

Weer een beetje eraf

Fleur 8/6 113.6 112.8

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1

Valkyre 10/6 77.00

BriannaF 10/6 71.6

Mammarijke 10/6 76.00

Eerste doel is maar eens onder de 110, nu twee weken bezig en 3.1 kilo kwijt,yihaaaaaaa

Brianna F

Brianna F

15-06-2011 om 16:12

Ontbijt

Kwark, yoghurt, eieren met spek (nee dank je, maar mag wel) koolhydraatarme boterham met kaas (verkrijgbaar bij Jumbo)

Brianna F

Brianna F

15-06-2011 om 16:17

Voor zoete trek

Trouwens, als ik zin heb in zoet dan neem ik chocolademousse. Gelijke delen mascarpone en geklopte slagroom met zoetstof en cacao naar behoefte erdoor mixen. past in een low carb dieet.

Meelezer

Meelezer

16-06-2011 om 12:22

Single lady

ik snap dat afvallen vreselijk moeilijk is, als je al je hele leven een bepaald eet/snoep/snaai-patroon gevolgd hebt. Maar je zult dat totaal moeten omgooien, en dat voor de rest van je leven. "Een beetje bezig zijn met afvallen" zal niet werken ben ik bang. En een ander eetpatroon in combinatie met snaaien (en dan toch afvallen), ik denk dat dat onmogenlijk is.
De truuk van eiwit/vet-rijk(koolhydraat-arm) eten is dat het prima verzadigd. Maar het geeft absoluut geen "zoet"-bevrediging. Daar zul je toch los van moeten komen. Werkt sabbelen op een "zoetje" niet?

Fonneke

Fonneke

16-06-2011 om 13:36

Het begin is er

Fleur 8/6 113.6 112.8

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1 99.3

Valkyre 10/6 77.00

BriannaF 10/6 71.6

Mammarijke 10/6 76.00

Acht ons eraf. Daar ben ik heel tevreden mee. De komende week wordt moeilijker. Dit weekend hebben we familieweekend. Maar ik ga toch proberen volgende week onder de 99 kilo te komen.

Fleur Mas

Fleur Mas

16-06-2011 om 15:00

Applaus

Je bent van de 3 cijfers af en je hebt er nog maar twee!
8ons=8ons en het is er lekker af,goed gedaan,blijf gemotiveerd ,komt het helemaal goed,
groet Fleur

Valkyre

Valkyre

16-06-2011 om 16:22

Tja

Als je geen koolhydraten eet, maar wel slagroom en mascarpone (supervet!), dan gaat dat natuurlijk niet werken he... En kunstmatige zoetstoffen houden je lichaam voor de gek, waardoor je nog meer trek krijgt in zoet. Kun je beter ergens honing of rietsuiker door gooien.

En wie denkt in termen van "een dieet volgen" komt bedrogen uit. Wil je echt afvallen EN het gewicht eraf houden, dan moet voor de rest van je leven een goed eetpatroon aanleren. En voor de rest van je leven geen brood, aardappelen en pasta, wie houdt dat nou vol?

Je kunt best koolhydraten eten, als het maar complexe koolhydraten zijn (roggebrood, volkoren brood, speltbrood, zilvervliesrijst, etc) en niet teveel.

Ik wil jullie echt aanraden het boek van dr Phil te lezen - daarin staat een hoop wetenschappelijk onderzoek verzameld. En verder:
- eet gevarieerd
- niet teveel
- hoofdzakelijk plantaardig.

Vooral dat "niet teveel" is nog lastig voor mij. 1 volkorenbroodje bij m'n salade, niet twee. Zes worteltjes, niet de hele bos - ik hoef niet ongezond te eten om me toch nog vol te proppen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

16-06-2011 om 16:25

Fonneke

Gaat goed, 8 ons is prima, je moet niet te snel willen gaan, wat je langzaam maar gestaag afvalt komt er ook niet zo snel meer aan.

Brianna F

Brianna F

16-06-2011 om 16:33

Mascarpone

Natuurlijk is dat supervet, maar dat is juist de clou, je hebt het vet nodig om je vet te verbranden en ik moet zeggen, je moet het gewoon proberen om te geloven: ik ben al 9 kg kwijt op die manier.
En ik smeer ook roomboter op brood, gebruik volle kwark en mayonaise.
Zodra ik op mijn streefgewicht ben mag ik weer wat koolhydraten toevoegen, maar gelukkig houd ik niet zo van brood, aardappelen en pasta.
je kunt ook gaan KOKken, dan mag je 1 KH moment per dag, dus lunchen met brood, of avondeten met aardappels of pasta

Moedeloos

Ik eet geen koolhydraten, geen suiker, wel vlees, zuivel en veel groente. En ik sport, en ik drink water en thee. En toch kom ik langzaam maar gestaag aan. En word ook dikker. Zwanger ben ik niet want dat is anatomisch onmogelijk. Ik zou er bijna weer van gaan roken!!!

Bleh!

dc

dc

16-06-2011 om 19:34

Fely

En als je jezelf nu eens met een meetlint meet? Heb je het idee dat je dikker wordt?

Geen meetlint nodig

Dat ik nog maar 2 broeken dicht kan ritsen waarin ik ook nog kan ademen zegt genoeg

Maarlen

Maarlen

16-06-2011 om 20:43

Het begin is er

Ik schrijf niet vaak maar lees wel degelijk mee en ben vorige week donderdag begonnen met Weight Watchers (online). En met succes: 2 kg eraf! (33 to go). Ik heb geen honger geleden, ben zelfs een keer bij Ikea wezen ontbijten met de kids en had afgelopen zaterdag twee verjaardagen waarbij ik zelfs 2 keer taart heb genomen. Dat is het mooie van WW, dat je zelf kan en mag bepalen wat je neemt en wat je laat staan (2 keer taart per dag betekende voor mij wel dat ik dan ook een boterhammetje minder neem en veel fruit tussendoor. Tot nu toe bevalt het goed, ik vul 's avonds trouw mijn eetdagboek in en ben eigenlijk nog niet in de verleiding gekomen om ernstig van mijn plan af te wijken. Ik weeg mezelf overigens maar 1 keer per week omdat ik niet gedemotiveerd wil raken als er bij tussendoor wegen niks af is. Bovendien heb ik een analoge weegschaal, dus die weegt niet supernauwkeurig na de komma zeg maar.
Veel succes allemaal!

Anne ter Wee

Anne ter Wee

16-06-2011 om 22:49

Zelfde als fély

Ben 20 kilo te zwaar, en zou al blij zijn met 15 eraf. Ben sinds kerstmis met gewoon eten 6 kilo aangekomen. Moedeloos word ik ervan.

Maar ik merk ook dat ik de energie niet heb om wéér een dieet te moeten beginnen, hoewel ik nog nooit zo zwaar ben geweest. Ik ga jullie hier lurken. Misschien motiveert het me.

Tenzij iemand nu hét wonderdieet voor me heeft?

Anne

Sinilind

Lief van je. Nee, alles funktioneert naar behoren, is alles gecheckt naar aanleiding van mijn plotselinge hoge bloeddruk. En ja, het is frustrerend, je spaart elk hapje, bent constant bezig met wat je wanneer en hoeveel eet, werk me in het zweet (en ik heb een hekel aan sporten) voor nix. Nou ja, niet helemaal waar, ik ben wel mooi van het roken af! Dat zorgt ervoor dat ik niet helemaal depri word.

Zoals gezegd, toen ik 7 jaar geleden stopte met roken, kwamen er 15 kilo in een paar maanden bij. En dat duurde 3 jaar voordat die er weer af waren. Stom dat ik in mijn slanke periode weer ben begonnen met roken. Zo zie je maar: eigen schuld, dikke buik.

Brianna F

Brianna F

17-06-2011 om 09:29

Fely

Toch zou ik verder kijken, zoveel moeite en alleen aankomen is toch van de gekke? Eet je misschien te weinig, klinkt gek, maar dan val je ook niet af.
Wie te weinig eet, vertelt haar of zijn lichaam simpel gezegd: hamsteren! Dit is een oermechanisme uit de tijd dat de mens met onregelmatige voedseltoevoer moest leven. Het lichaam gaat zo efficiënt mogelijk om met de aangeboden energie. En het vervelendste is, dat elke keer dat je je lichaam op zo'n noodrantsoen zet, je lijf nóg meer pogingen gaat doen om de energie te hamsteren, en de thermostaat van je lichaam zo laag mogelijk te zetten. Met als gevolg dat je nog meer moeite hebt om af te vallen.
En je moet genoeg vet eten. Ook al zo'n tegenstrijdig advies. Want wie denkt goed bezig te zijn door vet te schrappen, komt van een koude kermis thuis. Je eet je namelijk ongans als je geen normale hoeveelheid vet toevoegt aan je eten. Het is net alsof het eten zo door je lichaam heenschiet op weg naar de uitgang, en geen gevoel van verzadiging achterlaat. Veel vet is slecht, natuurlijk. Maar een kleine hoeveelheid vet, zij het gezond vet zoals olijfolie, halvarine en vloeibare bakproducten, geeft een verzadigd gevoel en maakt nota bene deel uit van de beroemde Schijf van vijf. Met mate is vet goed, en geen dikmaker, integendeel.
(Dit heb ik even overgenomen uit mijn leerboeken)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.