Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

17-06-2011 om 09:55

Gewicht

Vanmorgen onder de 70 gedoken. 69,3.
Van 78,8 gekomen, dus al 9,5 kg kwijt. Ik zit op de helft.

dc

dc

17-06-2011 om 10:31

Anne en fély

Ik zou zo ongelukkig worden van de hele tijd met eten bezig te zijn. Volgens mij is dat dan ook gedoemt te mislukken.

En dat je aankomt na stoppen met roken is normaal. Geef je lichaam de tijd zeg!

En wat mij betreft is het wonderdieet bewust eten en langzaam. Als je langzaam en bewust eet, en geniet van wat je eet, dan eet je vanzelf minder. Je krijgt eerder een verzadigd gevoel. Dat in combinatie met niet teveel ongezonde tussendoortjes, daar zijn appels voor

Verder ben je dan niet de hele dag met eten/niet-eten bezig en hoef je niet met honger rond te lopen.

Bij mij lijkt het te werken. De kilo's schieten er niet van af hoor, maar ik begin me strakker te voelen, en de broeken beginnen wat ruimer te voelen. En verder loop ik nog steeds veel. Maandag heb ik mijn postnatale doktersbezoek en dan ga ik vragen of ik weer kan gaan hardlopen.

Gewicht

Mijn gewicht is vandaag 75,6. Dus 4 ons eraf in een week. Is toch mooi meegenomen. Ik eet gewoon, en af en toe een tussendoortje, dus doe er wellicht wat langer over.
Ook ik denk dat je door uithongeren niet goed afvalt, je lichaam moet wel in verbrandingsstand blijven, dus wellicht weer iets meer gaan eten Fely.

maman

maman

17-06-2011 om 16:16

Aansluiten

Ik sluit me ook bij dit draadje aan. Ik ben veel te dik geworden de afgelopen jaren. Tijdens de zwangerschappen viel ik af en tijdens de borstvoedingsperiode kwam ik weer aan. En dat is nooit weer weg gegaan. Ik wil zo graag weer een normaal gewicht hebben dat ik er bij tijden gek van wordt. Vooral nu ik weet dat ik binnenkort voor een levensverzekering gekeurd moet worden. Altijd weer die wijzende vingers, net alsof het zo gemakkelijk is om slank te worden en te blijven. Maar bij deze sluit ik me bij jullie aan. Het doel is 22 kg eraf. En dat door te stoppen met snoepen en gewoon minder en gezonder te eten en meer te bewegen.

groeten,

Meelezer

Meelezer

17-06-2011 om 16:16

Brianne, vet

je schreef "je hebt het vet (in je voeding) nodig om je vet te verbranden". Ik neem aan dat je bedoelt dat vet eten beter verzadigd, en dat je daardoor minder hongergevoel hebt. Maar om je (lichaams-)vet te verbranden hoef je toch geen extra vet te eten? En die verzadiging krijg je toch ook met eiwitten. en voor het volume dan maar wat rauwkost; zoveel koolhydraten zitten er nu ook weer niet in selderij-stengels.

Brianna F

Brianna F

17-06-2011 om 17:56

Vet

Dat was kort door de bocht, maar ik bedoelde inderdaad dat vet eten eerder verzadigd en je er veel minder van op kunt. Dus van vet arm eten neem je veel meer met alle gevolgen van dien.

Biene M.

Biene M.

18-06-2011 om 09:48

Verzadiging

Vet geeft de minste verzadiging per calorie, eiwit de meeste, koolhydraten zitten daar ergens tussenin.

Brianna F

Brianna F

18-06-2011 om 15:06

Single lady

Van koolhydraten eten krijg je juist weer snel honger. Je bloedsuikerspiegel stijgt enorm, daarvoor maakt je lichaam insuline aan om deze omlaag te krijgen. Een lage suikerspiegel gaat gepaard met een honger gevoel, een drang naar eten en je voelt je zwak en moe. Ook zal je lichaamsverbranding en stofwisseling niet optimaal werken. Je moet weer eten, meestal weer KH rijk en je bloedsuikerspiegel piekt weer, wat weer leidt tot aanmaak van insuline, bloedsuiker daalt weer en zo blijf je bezig. Bij het eten van eiwitten en vetten blijft de bloedsuiker op een gelijkmatige niveau zodat je niet snel honger krijgt.

Eeh val af

op dit moment omdat ik in de nachtdienst zit. dinsdag komt de gewichtsconsulente en dan gaan we bespreken waar mijn fouten liggen en wat er anders zou kunnen.
succes iedereen en ik hoop wat vaker te kunnen komen.

Brianna F

Brianna F

19-06-2011 om 19:41

Lunch

Er bestaat koolhydraatarm brood. Daar kun je 2 sneetjes van nemen. Of een salade met een blikje vis of een gekookt ei. Als ik snel iets tussendoor eet heb ik altijd low carb muffins in de vriezer. Zelf gemaakt van amandelmeel, boter, eieren en gemalen noten. Vult als een gek.

Fleur Mas

Fleur Mas

22-06-2011 om 07:19

Jawel hoor

Fleur 8/6 113.6 15/6 112.8 22/6 110.6

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1

Valkyre 10/6 77.00

BriannaF 10/6 71.6

Mammarijke 10/6 76.00

TOV vorige week 2.2 kilo kwijt, ik ga LEKKER

Brianna F

Brianna F

22-06-2011 om 08:28

Minder

je gaat goed Fleur, maak er bij mij maar 69,3 van.

Fleur Mas

Fleur Mas

22-06-2011 om 08:55

Actueel

Fleur 8/6 113.6 15/6 112.8 22/6 110.6

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1

Valkyre 10/6 77.00

BriannaF 10/6 71.6 22/6 69.3

Mammarijke 10/6 76.00

Fleur Mas

Fleur Mas

22-06-2011 om 08:55

Brianna

Jij gaat ook lekker !

Brianna F

Brianna F

22-06-2011 om 10:52

Fleur

Ja, maar ik sta nu zo'n beetje stil. Even doorzetten nu, maar ik ben tot nu toe geen ons meer afgevallen sinds vorige week.

Aangekomen

En ik ben aangekomen. Maandag 20/06 woog ik 77 kg. Hoop dat het deze week beter met mij gaat.

Fleur, jij gaat hard zeg.

Fleur Mas

Fleur Mas

22-06-2011 om 19:53

Doe niet veel anders

Heb alleen alle lekkere dingen laten vallen en eet *normaal* maar ik heb natuurlijk wel fors overgewicht,misschien dat het begin wel lekker snel gaat,maar ben wel blij hoor,fleur

Fonneke

Fonneke

22-06-2011 om 21:56

Fleur en brianna

Dat gaat goed zeg!

Ik was maandag, na een familieweekend, toch duidelijk aangekomen. En dat terwijl ik me zo had ingehouden met eten en drinken. Nu gaat het al weer beter.(Ik kan het tussentijds wegen niet laten). Ik zal morgen de stand weer doorgeven en hoop dan toch iets onder de 99,3 van vorige week te zitten.

Maarlen

Maarlen

22-06-2011 om 23:04

Goed bezig meiden!

Voor mij morgenochtend hopelijk een minnetje op de weegschaal, donderdagochtend is voor mij het weegmoment. Het online bijhouden van alles wat ik eet en drink, bevalt goed. Nog weinig echte snaaiaanvallen gehad, alleen gisterenavond wat dropjes en een paar Pringles gesnoept, maar heb me in weten te houden. Voor de rest wel ook af en toe wat lekkers genomen maar altijd weloverwogen (behalve gisteravond dus). Ik voel me er iig lekker bij, het kost me niet al te veel moeite en ik merk nu al dat ik beter in mijn vel zit en minder moe ben. Zal voor een deel ook wel komen doordat ik wat vroeger naar bed ga (om te voorkomen dat de snack-hand in beweging komt s' avonds laat Anyway, morgen het resultaat. Fleur, je kan me ook wel toevoegen aan het lijstje hoor, ik heb alleen niet zo zin in het noemen van mijn gewicht maar wil wel elke week de vorderingen doorgeven.

Valkyre

Valkyre

22-06-2011 om 23:19

Oh jee

Verschrikkelijk, het is hier zo druk geweest dat ik helemaal in de stress schoot. Wat ook niet hielp, is dat een vriendin uit het buitenland chocola voor me meenam!! Die is dus bijna op; ik heb net de restjes maar weggegooid (had ik veel eerder moeten doen, zucht).

Gewicht: 77,3

Brianna F

Brianna F

23-06-2011 om 08:30

Sinilind

Dat kan ook een paar dagen later nog zichtbaar worden. Andersom geldt helaas ook. Ben je je te buiten gegaan, de volgende dag niks erbij, al een zucht van opluchting en 3 dagen later zit het er alsnog aan.

Fonneke

Fonneke

23-06-2011 om 09:49

En weer een beetje eraf

Vanochtend weer gewogen en de stand is nu 98,9. Vorige week was het 99,3, dus toch weer een beetje minder. Het gaat zo niet erg hard, maar zolang ik de dalende lijn vast kan houden ben ik al helemaal blij.

Fonneke

Goed zo, ook blij zijn met kleine stapjes hoor. Alle beetjes eraf helpen mee.

Relithe

Relithe

23-06-2011 om 14:30

Lukt nog niet

Hier wil het nog niet zo lukken met het dieet.
Ik volg niet een speciaal dieet ofzo, maar probeer er zelf op te letten.
Ben van plan om groene thee te gaan proberen..

Brianna F

Brianna F

24-06-2011 om 08:25

Fonneke/eira

Gaat goed zo, je moet niet te snel willen, een halve kilo per week is prima.
Hoe werkt dat met groene thee? Ik drink wel veel groene thee bij mijn dieet omdat ze claimen dat het de vetafbraak bevordert.

Brianna F

Brianna F

24-06-2011 om 11:38

Gewogen

Ik weeg me elke vrijdag, handig als je in het weekend eens wat meer eet, dan heb je nog tot vrijdag om dat te corrigeren
68,8,was 69,3, ooit 78,8. Dus nu precies 10 kg kwijt. Op de helft!

Fleur Mas

Fleur Mas

24-06-2011 om 18:36

Actueel

Fleur 8/6 113.6- 15/6 112.8- 22/6 110.6

Fien 9/6 97.8

Fonneke 9/6 100.1-23/6 98.9

Valkyre 10/6 77.00- 22/6 77.3

BriannaF 10/6 71.6- 22/6 69.3 - 24/6 68.8

Mammarijke 10/6 76.00-20/6 77.0

Maarlen

Brianna F

Brianna F

25-06-2011 om 12:25

Nou

Ik ga NU naar Italië

Valkyre

Valkyre

25-06-2011 om 13:09

Jeetje fleur

Wat ga je goed, zeg! Geweldig

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Update

Het ging afgelopen week een stuk beter met me, ben nu 1,1 kg kwijt geraakt. Dus vandaag is de stand 75,9.
Nog maar 6 kg te gaan. Maar wel het moeilijkste.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.