Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

28-06-2011 om 09:12

Mamarijke

Oh, die laatste loodjes hè, succes, je gaat goed!

dc

dc

28-06-2011 om 17:29

Eerste loodjes

zijn ook moeilijk hoor!

Echt vreemd, ik ben geen kilo afgevallen de laatste tijd, maar ik pas wel weer in een paar broeken die ik niet meer paste, en vriendinnen zeggen dat ik ben afgevallen.

Misschien toe aan een nieuwe weegschaal ofzo

Valkyre

Valkyre

28-06-2011 om 20:54

Vet neemt meer ruimte in, maar spieren wegen meer. Misschien veel gewandeld met de kleine?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

28-06-2011 om 22:19

Pff

Met de kleine? Nee het is meer voor de groten: 's ochtends naar de crèche lopen met nr 2, dan door naar school voor nr 1, dan terug naar huis of supermarkt of of of met nr 3. 's middags rond 13u nr 2 weer ophalen en weer naar huis, om 15.00 weer nr 1 ophalen van school. Dan vaak eerst naar park aan andere kant van school om na een uur ofzo weer terug naar huis te lopen.

Ik loop denk ik minstens zo'n anderhalf uur per dag. En sinds een paar weken ga ik nu 1 keer per week zwemmen. Ik begin me weer lekker fit te voelen in elk geval. Wat die stomme weegschaal ook zegt

En het mooie is, dat ik daardoor nog geen enkele keer in de verleiding ben gekomen om weer te roken!

Ha allemaal

mag ik ook meekletsen met jullie? Ik ben sinds zaterdag weer begonnen met lijnen en kan ook wel wat support gebruiken...

Ik lees het wel.
Gr. Miezemuis

Fleur Mas

Fleur Mas

29-06-2011 om 12:38

Hoi miezemuis/update

Tuurlijk, welkom hoor,heb ik nog effe een update,vandaag precies 4 weken bezig en 6 kilo kwijt
(juicherdejuich),moet het lijstje nog even aanpassen maar ik ga nu effe blij zitten zijn,onder de 110, 1e doel bereikt,groet Fleur

Brianna F

Brianna F

30-06-2011 om 09:01

Sinilind

Hetzelfde probleem hier, ik ben 10 kg afgevallen en nog 10 te gaan, maar waar dat vanaf is? Niet rond mijn middel, ik heb nog steeds een behoorlijke buik en heb visioenen dat als ik op streefgewicht ben dat ik een worstje op spillepootjes ben. Nu moet ik zeggen dat ik behoorlijk allergisch ben voor sporten en van mezelf vind dat ik voldoende beweeg. Ik heb geen auto en doe alles op de fiets, dus ook de grote boodschappen e.d.
Toch moet het geen punt zijn om strakker te worden als je niet al te snel afvalt, de huid is elastisch genoeg om langzaam mee te krimpen. Aan mijn huid ligt het dan ook niet, het is meer onderhuids vet wat zich daar zowat permanent heeft gehuisvest.

Ik wil ook wel..

Mee doen! Ik ben echt een slappeling qua discipline maar wie weet houd ik het zo vol. Voor mij is het vooral: mezelf dwingen op tijd het goede te eten.. Dus niet vergeten te lunchen en om 14u gaan snaaien..

Ga iig proberen mee te lezen! En hard te lopen ofzo. Bleh

Succes allemaal!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

01-07-2011 om 08:23

Gewogen

68,3, weer een halve kilo kwijt.

Fonneke

Fonneke

01-07-2011 om 11:44

Ook gewogen

En weer een kilo kwijt. Het is nu 97,9. Ik heb geen idee hoe ik zoveel ben kwijtgeraakt. De laatste weken voor de vakantie is het altijd wel druk met borrels en feestjes, maar dit jaar is het helemaal erg. Ik heb me wel heel erg ingehouden met eten en drinken, maar toch wel wat meer gehad dan eigenlijk zou moeten.
Vandaag begint de vakantie hier, en wordt het ook met de feestjes een stuk rustiger. Ik hoop dat ik deze lijn zo door kan zetten.

Maarlen

Maarlen

01-07-2011 om 13:44

Update

Tijdje geleden dat ik gepost heb maar het gaat goed hier: vorige week (2de week) was er weer ongeveer 2 kilo af en afgelopen week (ik weeg op donderdagochtend) was er weer ruim een halve kilo af. In totaal dus ruim 4 1/2 kg in drie weken, niet slecht, vind ik zelf (helaas nog wel 30 te gaan). Ik vind het wel goed vol te houden zo, een online eet-dagboek bijhouden ligt me wel en ik merk dat ik ook echt probeer om verstandige keuzes te maken maar me toch ook niet weer al te veel te ontzeggen (is nl. 1 van mijn valkuilen, te streng zijn voor mezelf maar dan op een gegeven moment overstag gaan en de andere kant op overdrijven . Ik ben er nu wel achter dat ik het het moeilijkste vind 's avonds, vooral als ik erg moe ben, gek he. Dan moet ik echt mijn best doen om niet aan de koek of chips te gaan (is wel gelukt tot nu toe, soms paai ik mezelf met 1 chocotoff) en ik ga ook vroeger naar bed, waardoor ik me ook weer fitter voel en meer energie heb overdag. Meiden, veel succes ermee, jullie hebben een minder lange weg te gaan dan ik maar even zo goed kan het lastig zijn om de laatste loodjes kwijt te spelen.

Aangekomen

Vandaag weer 76,1.
Ik heb af en toe last van eetbuien, heb me nu voor een online-cursus aangemeld, omdat aan te pakken.

Valkyre

Valkyre

03-07-2011 om 12:05

Pffft

76.8
Met pijn en moeite, maar toch!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Brianna F

Brianna F

03-07-2011 om 16:24

Jeeh

De ene keer gaat het gemakkelijker dan de andere keer, maar je gaat goed!

Valkyre

Valkyre

03-07-2011 om 22:50

Strakker worden (sini ea)

Bij mij helpt/hielp:
- yoga of pilates
- krachttraining!!
- buikspieroefeningen/pushups
- langzaam afvallen

Als je de spieren traint, trekt de bovenliggende huid ook iets aan. Fietsen of lopen helpt dus niet voor je buik/taille en armen. Daar zijn yoga en/of pilates erg goed voor. Dat kun je evt thuis doen met een video, maar voor je rug is het belangrijk om de juiste technieken aan te leren - toch een tijdje lessen nemen. Oh ja, en er is een enorme variatie in docenten, dus eerst proeflessen nemen is wel aan te raden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

03-07-2011 om 22:52

Brianna

Dankjewel, dat moest ik echt even horen! Maar de knop is gewoon nog niet helemaal om: ik snaai nog teveel ongezonde dingen, en eet teveel brood. Vroeger naar bed helpt bij mij ook, dus ik ga zo maar 'ns

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

7kg

ik ben op 2 mei begonnen en met tussenposen en een vakantie inmiddels 7 kg kwijt. Morgen begin ik weer vol goede moed voor de volgende 7 kg, dan maar in fases van 7g want in 1 keer 42 lukt niet.

Valkyre

Valkyre

05-07-2011 om 15:51

Go 42kippie!

Goed hoor!

Ik heb zelf 2,5 jaar gedaan over 18 kilo, ook in etappes. Ik fluctueer nu wel (een kilo of drie), maar het blijft redelijk stabiel. Langzaam afvallen heeft zo z'n voordelen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

06-07-2011 om 00:12

Sini

Ik kon tijdens de eerste 10 kilo niet sporten, alleen kleine stukjes wandelen, vanwege ernstige bekkeninstabiliteit, vandaar. En ik zie het niet als geduld hebben - het is gewoon leren normaal te eten geweest voor mij. En dat moet ik mijn hele leven blijven volhouden - kleinere porties, gezonder eten en weinig snoepen moet de normale toestand worden.

Wel lastig hoor, want bij stress of vermoeidheid grijp ik nog steeds naar chocola - als het in huis is dus...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fleur

Fleur

06-07-2011 om 13:06

Actueel/8 kilo verdwenen

Fleur 22/6 110.6 6/7 108.2

Fien 9/6 97.8

Fonneke 23/6 98.9 1/7 97.9

Valkyre 22/6 77.3 3/7 76.8

BriannaF 24/6 68.8 1/7 68.3

Mammarijke 20/6 77.0 1/7 76.1

Maarlen

Sinilind 30/6 77.4 1/7 77.2

Ik zie dat ik vergeten ben het lijstje verleden week aan te passen,dom dom dom, maar hij is weer up to date, even op persoonlijk nootje, sinds 1-6 bezig en 8 kilo verdwenen, IK GA LEKKER, dames ,vakantietijd, maar allemaal weer veel succes gewenst,
groet Fleur

Maarlen

Maarlen

06-07-2011 om 15:17

Fleur

Zo, jij gaat zeker lekker? Wat is jouw sleutel tot succes, daar ben ik wel reuze benieuwd naar, moet ik zeggen. Gisteravond heb ik toegegeven aan een chocotoff-snaaibui, helaas. Voor de rest gaat het redelijk maar ik merk dat ik wat makkelijker wordt dan in het begin. Ik moet wel de focus houden en op tijd naar bed gaan. Wat niet echt helpt, is dat het vakantietijd is en ik alle drie de kinderen thuis heb (voorlopig lopen ze zich nog een beetje te vervelen, moeten er nog even in komen, geloof ik). Als ik minder een vast ritme heb van activiteiten, denk ik geloof ik ook sneller aan eten. En straks helemaal want dan zijn we op vakantie.
Verder gaan maar! Donderdag nog 1 keer wegen en dan twee weken op zelfdiscipline teren Groetjes!
Oh ja, op het lijstje: Maarlen 30/6 : 119,5 kg (komende van 124 kg, ai wat klinkt dat veel, voel ik helemaal niet zo). Al bij al toch al 4,5 kg kwijt in 3 weken. Keep the spirit, meiden!

Fleur

Fleur

06-07-2011 om 17:50

Geen dieet

Hoi, ik heb gewoon alle suikers geschrapt, in de koffie,cola,chips,mayo,en verder doe ik gewoon wat ik normaal ook doe,alleen minder, dus had ik vroeger een bordje vol,dan heb ik nu driekwart bordje, vrat ik vroeger rustig 3 schnitzels,nu eentje,en het werkt echt,iig bij mij,geen honger,geen snaaibuien,en ik verlies zo 'n 1.5 kilo per week,ik sport er niet eens bij,dus ik hoop het nog lang vol te houden alhoewel ik ook wel rekening houdt met een stilstandje hoor, maar tot nu, gaat lekker

Update

Met mij gaat het niet goed.
Op 6/7 (vanmorgen) was ik nog 76,1.
Ik heb me bij PsyQ aangemeld voor eetbuibehandeling. Vrijdag mijn intake. Dan hoor ik of ik behandeld kan worden. Even afwachten dus.

Maarlen

Maarlen

07-07-2011 om 09:54

Gewogen

Vanochtend weer gewogen en yes! weer ruim 1 kg eraf. Nu de spirit proberen vast te houden zodat ik iig niet aankom maar liefst zelfs nog wat afval op vakantie. Iedereen veel sterkte, succes en vertrouwen in jezelf toegewenst en tot over 2 weken.

Fleur

Fleur

07-07-2011 om 12:21

Fijne vakantie

En als je twee weekjes weg gaat, dan kan het boogje ook niet altijd gespannen zijn hoor, je moet ook wel genieten

Brianna F

Brianna F

07-07-2011 om 16:32

Veel plezier

en van mij mag je best een ijsje of iets anders lekkers hoor anders gaat dieten je zo tegenstaan. geniet ervan!

Fonneke

Fonneke

08-07-2011 om 16:48

En weer iets eraf!

Het is weer gelukt. Dit keer 0,8 kilo minder. Mijn gewicht is nu 97,1.
Maarlen en alle anderen die nu op vakantie gaan: veel plezier!
Nog twee weekjes dan gaan wij ook.

Brianna F

Brianna F

09-07-2011 om 10:58

Hier ook

Al is het maar 2oo g, eraf is eraf.

Eindelijk!

Er is ook eindelijk bij mij wat af. Na het dieptepunt van ongeveer 66 kilo, worden mijn inspanningen en volharding eindeijk beloond. Vanochtend 62,7 kilo. Als er als eerste getal een 5 verschijnt op de weegschaal koop ik iets leuks voor mezelf. Ben nu ook meer dan 4 maanden niet-roker.

Mijn vakantie zit er helaas al op, was moeilijk de hollandse lekkernijen als patat en kroketten te laten staan, maar het is me toch gelukt. Fijne vakantie allemaal.

Fély

Brianna F

Brianna F

10-07-2011 om 22:00

Sporten

Ik wilde dat ik het op kon brengen, zou ook beter zijn om af te vallen omdat je de stofwisseling opkrikt. Maar ik ben zo ontzettend allergisch voor sporten, ik zie het me nog niet doen. Knap van jou.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.