Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fleur

Fleur

31-05-2011 om 16:41

Afvallen+interesse

Aangezien ik afgelopen maandag maar weer eens een nieuwe poging heb ondernomen om redelijk wat 25+ kilo af te vallen,vroeg ik me af of er meer mensen bezig zijn/ware/willen beginnen om elkaar een beetje online ondersteuning te kunnen geven?

Ik hoor het graag,groet Fleur


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

31-07-2011 om 17:16

Go lisa!

Ik wens je heel, heel veel succes (en doorzettingsvermogen). Ik ben vanochtend ook wakker geschrokken: van de 18 kilo die ik kwijt was, zijn er alweer 4 bij... Oei.

Vandaag flink gewandeld (ruim twee uur, door de duinen, dus met heuveltjes). Geluncht aan de kust, tussendoor, dat wel (wel gezond). Morgen naar de sportschool of hardlopen (als ik mezelf kan motiveren...).

Het gekke is, ik wil ook weer niet teveel afvallen. Ik heb nu maat 42 (zit nu wel erg strak), maar ik heb net een hele nieuwe garderobe bij elkaar gesprokkeld. Het zou wel een rib uit m'n lijf zijn als ik dat nog eens moest doen! Maar ik ben wel echt te zwaar. Vijf kilo moet er wel af... Hmm. Nou ja, alleen broeken zijn nog wel te overzien natuurlijk. (Even hardop denken..)

Allemaal weer veel succes!

Valkyre

bedankt! Ga morgen ook sporten en dinsdag ook...
Heb alleen maar water gedronken en koffie, gezond gegeten en ook gewandeld. MAAR net toch een klein ijsje gegeten. Laten we zeggen dat dat de afsluiter was dan van mijn vakantie.. morgen nl weer werken na 3 weken vakantie...

en wat betreft die garderobe... doe je er toch gewoon een riem om? Ik heb ook maat 42. Ik ben 1.72 en ben 88 kilo. Ik woog voor mijn zwangerschappen 73 en wil dat eigenlijk wel weer. lange lange weg te gaan dus...

Fleur

Fleur

31-07-2011 om 20:31

8,5 week bezig

en 12 kilo KWIJT!

Valkyre

Valkyre

01-08-2011 om 23:03

Fleur, meid

Te gek! Ben helemaal onder de indruk.

Ik heb vandaag voor 't eerst in een eeuwigheid hardgelopen! Heel klein begonnen, maar ik ben toch trots op mezelf.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fleur!

Wow! Goed zeg, hoe heb je dat gedaan!

Bij mij nu 1 kilo eraf. 't begin is er!

Valkyre

Valkyre

03-08-2011 om 19:30

Al twee keer

...hardgelopen deze week! Echt een minuutje of twee rennen, minuutje rust, enzovoort, maar toch. Ik probeer vrijdag weer te rennen, en zondag wandelen.

Met het eten gaat het minder - wel beter dan eerst, maar ik ben ongesteld... Altijd een lastig moment voor mij. Blijven proberen maar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fleur

Fleur

04-08-2011 om 06:30

Waar blijft mijn *setback*

Die gaat ongetwijfeld komen,maar voorlopig nu 9 weken bezig en 13.1 kilo kwijt

Brianna F

Brianna F

04-08-2011 om 09:06

Goed

Wat gaan jullie allemaal goed. Hier blij ik hangen op 66,5 kg. Morgen gaan we op vakantie en ik hoop dat ik daar het dieet een beetje kan volgen, wat vrij lastig gaat worden denk ik, het is toch gemakkelijker om dan gewoon voor z'n vieren 1 maaltijd te koken ipv in een caravan 2 potjes te gaan koken. Ik heb ook vakantie. Nou ja, er gaat veel gewandeld worden dus dat moet ook tellen toch?
Ik spreek jullie over 4 weken weer, ga zo door!

Valkyre

Valkyre

07-08-2011 om 23:30

Hmmm

Hier gaat het iets beter met zowel bewegen als eten, maar ik kan het niet laten 's avonds te snacken.. Dat moet ik echt afleren. Ik krijg ook echt flinke trek als ik te laat naar bed ga. Dus nu probeer ik minder en gezonder te snacken (een volkoren biscuitje, 10 amandelen, of wat yoghurt ofzo). Het blijft moeilijk. Maar zolang ik niet meer aankom, is er al veel gewonnen. Hoewel ik er de vier kilo die er weer bij is graag kwijt wil - en liefst nog wel meer!

Hoe gaat het met jullie? Misschien zijn er ook wel veel nog op vakantie...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Egel

Egel

08-08-2011 om 21:34

Gaat wel goed

Hoi, het afvallen gaat wel goed: ik heb nu mijn eerste doel bereikt: (net iets) onder de 80 kilo wegen. Vanmorgen voor het eerst. Dat is 3,5 kilo afgevallen en dat betekent dat ik nu een BMI van 29 heb in plaats van 30 (en vanaf 30 is obesitas....). Ik probeer actiever te zijn, maar ik sport niet (in tegenstelling tot vorige ronde, een paar jaar geleden).
Volgende doel: een BMI van 28, dat betekent 77 kilo wegen.
Last van 's avonds laat is een van de weinige dingen die ik juist niet heb, Valkyre. Terwijl ik 's avonds dingen doe (vaak zittend strijken bij de tv, later alleen nog tv (zomergasten en 'in therapie' kijken...), doe ik nog wat lichte oefeningen zoals buikspieroefeningen. Het zou kunnen dat dat helpt voor jou tegen snaaien?. Ik drink nog wel wat (sap of in het weekend een glas whisky of zo), lekker langzaam. Of anders, als je echt 'moet snaaien', kun je misschien een flink stuk komkommer pakken, of een trosje druiven of desnoods een banaan? Chips en zo natuurlijk niet in huis hebben, tenzij je man en zoon dat geen goed plan vinden natuurlijk....
Ik heb wel ergens anders last van. Ik kan niet meer inslapen. Misschien is het toeval, maar vervelend is het wel. Ik ging vannacht tegen 12 uur naar bed en viel tegen 3 uur in slaap. Net zoiets als de nacht daarvoor..... dat heb ik anders nooit: ik ben normaal een geweldige (in)slaper. Als iemand nog denkt hoe dat kan? Groeten Egel

Nog ander draadje

hoi meiden!

Bij gezellig/contactleggen is ook een draadje over afvallen, Vonda heeft zelfs een mooi lijstje gemaakt. Is het een idee om daar mee te doen?

verder:
valkyre, bij mij helpt veel water drinken 's-avonds goed, alleen moet ik vaak m'n bed uit omdat ik dan moet plassen..

egel: goed zeg! Op naar de 77! Bij mij is er nu na 1 week iets meer dan een kilo af. Veel te weinig naar mijn zin maar goed als ik dan een pak suiker zie staan denk ik: dat is er bij mij af!

liefs lisa

Valkyre: minder of niet werkt niet

Ik ben een emo-eter en er is nu al vier kilo af. BMI een punt gezakt.

Maar goed, jaren heb ik geprobeerd om minder te snacken of iets niet te eten.... vruchteloos!

Nu werkt er iets anders: ik heb een hele lijst dingen die ik wél eet. Dat werkt veel beter. Ik eet om de twee uur, heel weinig koolhydraat, veel eiwit en groente/fruit. Ben veel wakkerder en geen treksnek.

Ik denk dus dat je moet veranderen wat je overdag eet. Regelmatig een portie van 200 gram rauwkost of fruit dat niet al te veel suiker bevat.

Echt, die snacktrek wordt zo erg gevoed door korte suikers eten overdag! Probeer dat te veranderen.

Fleur

Fleur

10-08-2011 om 17:09

Vandaag 10 weken aan het dieeten

en precies 14 kilo eraf

Valkyre

Valkyre

11-08-2011 om 17:06

Jee, fleur!

Wat ga je goed! Ben heel blij voor je

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

elsje78

elsje78

11-08-2011 om 22:31

Ik ook weer

Oei na de vakantie toch weer wat zwaarder. Ik had een weegschaal die wat mild voor me was, was altijd 2 kilo lichter dan op een geijkte. Maar nu maar weer eens echt gewogen en 78 kilo zegt die weegschaal!! Dus weer begonnen, gisteren gelopen en vandaag op de wii fit. Aan het werk dus!

Fleur

Fleur

14-08-2011 om 21:27

De setback

is gekomen, heb van het weekend 2 karbonaadjes op en een klein zakkie chips,het heeft me heerlijk gesmaakt,maar ben nu wel 1,5 kilo bij gekomen, mijn verstand begrijpt er niets van,want zo erg ben ik niet gegaan, maar dus wel afgestraft,vandaag 1 mini wrapje op en morgen erweer met frisse moed tegenaan

Egel

Egel

15-08-2011 om 15:46

Het komt goed!

Fleur, het komt goed, misschien is het voor een deel ook vocht vasthouden! 1,5 kilo meer is helemaal niet leuk. Maar die kilo per week is ook wel erg veel.
Ik heb gisteren ook 'gezondigd': familiefeestje. Maar toch niet te extreem, maar gewoon een lange meergangenmaaltijd. Vanmorgen 600 gram meer. Een van mijn doelen is dit keer, om niet de moed op te geven. Het duurt alleen maar een paar dagen langer! Maar ik geloof dat jij ook goed bezig bent Fleur.
groeten Egel

Niks

Nou hier gaat t minder..

Ben twee weken bezig en er is pas 1 kilo af! Niet gesnoept, gesport...

wrrrr vroeger ging het er zo makkelijk af...

En als klap op de vuurpijl heb ik vandaag snoep genomen...

elsje78

elsje78

15-08-2011 om 21:44

1,5 kilo eraf

dus nu 76,5 en 's avonds gewogen met kleren aan, dus ik hoop op nog iets minder. Fleur, om een kilo aan te komen moet je 7000 calorien extra naar binnenwerken, dus ik denk dat het vooral vocht is! Ik had dat ook dit weekend, heb sushi gegeten, best gezond, maar wel erg zout. Onmiddellijk raak ik daarvan totaal verstopt en dat komt bij mij door het tekort aan vocht. (had ook nog paar wijntjes op)

Ik drink dan paar koppen koffie extra om het vocht weer af te drijven en het werkt ook nog eens goed op die darmen...

Wat vinden jullie het moeilijkst? Ik heb het vooral 's avonds moeilijk, mijn man kan eten wat hij wil, komt niks aan, dus die eet elke avond wel chips oid en dat vind ik moeilijk. Ik bewaar mijn fruit voor 's avonds zodat ik wel iets heb...

Lisa, gewoon morgen weer beginnen, af en toe een zwak moment moet kunnen toch!

Elske

Fleur

Fleur

16-08-2011 om 06:58

Flow

Ik zit zo in de afvalflow dat ik het bijna nog leuk begin te vinden, het is ws idd vocht geweest,want die kilo was er al weer af,en ik zondig ook af en toe best hoor, maar je moet het niet overdrijven,dus heerlijk met de kids gisteren een ijsje gegeten,ervan genoten, en gelijk daarna de knop weer om,dus ik ga nog effe door, hihi

elsje78

elsje78

18-08-2011 om 21:16

Balen

5 dagen zonder zondigen, veel beweging en minimaal eten, 0,3 kilo eraf...hoe kan dat nou?

elsje78

elsje78

19-08-2011 om 16:50

Is ook zo

nu 2 kilo bijna in een week, is ook prima. Ik wil altijd snel en veel en dat is niet zo verstandig en kan ook niet. Ik ga stug door! Bedankt en groetjes

Fleur

Fleur

22-08-2011 om 18:12

Kan ff niet posten,maar blijf natuurlijk mee lezen

Dames, alhoewel ik het draadje zelf ben begonnen en het ook hartstikke goed ging,kan ik even niemand meer op de hoogte houden van mijn afval perikelen, wat is er aan de hand?

Mijn weegschaal is in 10.000 stukjes gevallen en eigenlijk vind ik het wel even goed zo, ik ga gewoon door met waar ik mee bezig was, alleen zonder schaal, heb besloten om even geen nieuwe te kopen en gewoon even een week of 3 a 4 zonder te doen, ik werd een beetje obsessief en stond op het laatst ook 6x per dag op dat ding,dus ik ga lekker door met mijn dieetje,maar kan even geen resultaten posten, jullie succes allemaal en natuurlijk blijf ik wel meelezen/motiveren

Valkyre

Valkyre

25-08-2011 om 02:07

Prima fleur

Gewoon broekmaten bijhouden dan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fleur

Fleur

26-08-2011 om 09:18

Toch maar een weegschaal gekocht

Kon het niet laten, wel dezelfde gekocht en.....resultaat 11 weken bezig en 16.3 kilo kwijt, en ONDER DE 100, YIHAA,ben van de 3 cijfers af, voel me supertrots en zoooooooooo gemotiveerd om door tegaan,het gaat zo lekker en goed, nee, ik ga nog effe door,groet

elsje78

elsje78

26-08-2011 om 10:40

Goed zeg!

Wow dat zal motiverend zijn!! Knap hoor!

Hier nu 74,7 gisterenavond...

groetjes

Bilk

Bilk

28-08-2011 om 18:24

In belgie

In Belgie is het bijna alledaags van een maagoperatie te doen vanaf dat je 20 kilo of meer zou willen afvallen, Wij zijn met 8 collega's en daarvan hebben er 4 een maag Bypass laten doen, met goed resultaat, Gemiddeld een 30 kilo afgevallen, nadien wel terug wat kilo's bijgekomen (max 10) maar dat is toch een groot blijvend verschil wat met dieten niemand anders ooit gelukt was...

Fleur

Fleur

28-08-2011 om 19:50

Ik vind

het dus niet normaal om maar naar een maagverkleiningsoperatie te grijpen, ik heb het er zelf aan gevreten dus ik ga het er ook zelf weer af halen, ik ben namelijk in de volle overtuiging dat het me wel gaat lukken,daarbij ben ik principeel tegen *snijden* in een gezond lichaam,dus ik doe het op eigen kracht en stiekum vind ik het ook een beetje valsspelen,maar dat is mijn mening

Valkyre

Valkyre

28-08-2011 om 19:57

Tja

Voor dertig kilo zou ik zeker niet zo'n risicovolle ingreep laten doen. Bovendien: bij bepaalde operaties (bypass??) kun je nooit meer normaal eten (steak bijvoorbeeld kan dan levensgevaarlijk zijn). Ik moet er zelf niet aan denken hoor, zo'n operatie. En als dat zo gemakkelijk gedaan wordt, vraag ik me af of mensen dan wel serieuze pogingen blijven doen zelf het gewicht te verliezen door gezond (en minder) te eten en meer te bewegen... De mogelijkheid van zo'n operatie ontslaat je toch niet van het dragen van de verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag?

Als je 80 kilo overgewicht hebt, snap ik het nog wel ergens - het wordt dan wel heel lastig om weer naar een gezond gewicht terug te keren. Maar zelf zou ik het niet doen. Veel te eng, zo'n operatie...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bilk

bilk

29-08-2011 om 07:43

Knap

tja, zij hebben weer een maatje en model om U tegen te zeggen, iets wat hen zelf in de verste verte nooit blijvend zou lukken. Ik vind het wel erg naief te denken dat je het zelf zou kunnen, maar je mag het natuurlijk proberen
alle personen welke ik ken met hun maagoperatie voelen zich als herboren in hun nieuwe lichaam, tonen stralend hun kleren in een maatje waarvan ze niet meer durven dromen, zie je weer flirtend door het leven gaan, op foto's fier als een gieter stralen
Degene welke jaren geleden bij hoog en laag beweerden dat nooit te zullen laten doen, zijn ondertussen van mening verandert (soms om medische redenen en op advies van de artsen, bvb bij knieproblemen) en voelen zich nu een heel stuk jonger
Maar eten kunnen ze natuurlijk niet meer als vroeger, en dat was ook juist de bedoeling, alleen hadden ze daar die hulp echt bij nodig, als je overdrijft krijg je gewoon telkens een 'trap onder je gat', en daarzonder lukte het hen niet
Ik denk trouwens dat op zulke dingen Nederland meestal wel achterloopt op Belgie (cfr ook vruchtbaarheidsbehandelingen ed)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.