Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tippylee

Tippylee

26-12-2011 om 11:46

Al 2 weken verkouden en hoesten

Mijn zoon ( zie eerder draadje) is al 2 weken verkouden en aan het hoesten. Hij heeft geen koorts en voelt zich best ok, maar tis toch niet normaal dat het al dik 2 weken duurt???
Moet ik toch maar even naar de HA?
Tippylee


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja en nee

ja dat kan, je lang best wel lang verkouden en snotterig zijn. Het ene virus volgt het andere op. Als hij geen koorts heeft en niet ziek is, hoef je niet naar de huisarts te gaan. Na een week of 6 zou ik wel gaan omdat het natuurijk ook om een allergie kan gaan. Misschien is dat nu al het geval ivm de kerstboom?

Kobalt

Kobalt

26-12-2011 om 14:09

Hier na zes weken

Hier ben ik na zes weken met dochter naar de dokter gegaan. Die denkt inderdaad aan een allergie (zit in de familie) ze zit nu aan de neusspray en dat lijkt wat te helpen) *hoort net haar dochter weer heel heftig haar neus ophalen*
Ze wordt wel steeds witter, nog even en we kunnen haar verhuren als kerstengel.

Guinevere

Guinevere

26-12-2011 om 15:04

Hier al 5 weken

Jongste hoest hier al 5 weken vanuit zijn longen. Het klinkt rot maar niet ernstig. Maar het is gewoon zo dat als jij iets zorgelijk vindt, je reden genoeg hebt om het eens te laten controleren door de HA.

Onno

Onno

26-12-2011 om 17:11

Houdt kinkhoest in je achterhoofd.

De afgelopen weken veel kinderen met kinkhoest in de praktijk gehad. Veel collega's melden hetzelfde.

Best lang, 2 weken

Als je zoon, nu in de vakantie met veel rust, nog niet binnen enkele dagen opknapt zou ik wel even naar de huisarts gaan. Ik vind langer dan 2 weken verkouden wel erg lang duren, maar dat komt misschien omdat ik dat niet gewend ben, vooral niet met zo lang hoesten erbij. Je raakt er erg vermoeid van en komt in zo`n cirkeltje terecht van hoesten, slecht slapen, weinig weerstand en weer verkoudheid.
Ik zou dus wel even langs de huisarts gaan, om te laten beoordelen of het inderdaad om een verkoudheid gaat.

Brianna F

Brianna F

26-12-2011 om 22:13

Onno

Dat wilde ik ook zeggen, zowel dochter als vriend hebben beiden kinkhoest, het schijnt te heersen. Even een testje en je weet het. Verder schiet je er niet veel mee op, want het moet vanzelf over gaan en dat kan lang duren.

Onno

Onno

26-12-2011 om 23:10

Kinkhoest en homeopathie

Het genezen van kinkhoest met homeopathie laat iedere twijfel over de werkzaamheid van homeopathie verdampen. Als je het zelf niet hebt meegemaakt geloof je het niet. Direkt na inname van het homeopatische geneesmiddel was de hoest bij alle kinderen die ik ermee heb behandeld verdwenen. O ja, de kinkhoest was door de huisarts gediagnosticeerd.

Jade

Jade

27-12-2011 om 00:25

Onno,

wat voor homeopatisch geneesmiddel??

Onno

Onno

27-12-2011 om 10:20

Kinkhoest en homeopathie.

Het draait in de gezondheidszorg helaas allang niet meer om onze gezondheid. Er zijn gigantische belangen om de symptoombstrijding in stand te houden. Kijk maar naar die huisarts vd Linde, krijgt meteen een proces aan zijn broek als hij beweert dat de medische wetenschap een wereld van belangenverstregeling en zakkenvullerij is. terwijl het weldegelijk zo is.
Toen Tinus beweerde dat je met homeopathie schitterend kinkhoest kunt genezen heeft hij daar een waarschuwing voor gekregen. Verder is hij voor niets anders veroordeeld of zo. Het is aleen volledig uit zijn verband getrokken en opgeblazen tot iets buitenproportioneels, zelfs forumbeheer heeft zich laten meeslepen.
De meest gebruikte geneesmiddelen waren dit keer Dros, Ip, Coc-c.
Verder kan ik niet veel reageren. Ik heb niet de mogelijkheid en de tijd om zoals sommigen hier 24/7 op dit forum te zitten.

Pluk53

Pluk53

27-12-2011 om 11:16

Onno, een misleidende mix

een misleidende mix van (halve)waarheden met misleiding en leugens. En je dan weer snel terugtrekken, zodat jouw doel weer bereikt is: homeopathie als een geneeswijze promoten.
De feiten zijn nog steed s onveranderd:
- elk serieus onderzoek laat zien dat H-middelen even (on)werkzaam zijn als een placebo.
- een homeopaat heeft in zijn hele opleiding net zoveel uren zitten als een jaar middelbare school. Zijn medische kennis is op zijn best vergelijkbaar met die van een EHBO'er

Maar ik ben het met je eens dat het een grof schandaal is dat vd Linde juridisch wordt aangepakt. Zie http://www.steunhuisartsinproces.nl/ voor mensen die hem willen steunen.

Kari1

Kari1

27-12-2011 om 11:32

Homeopathie en gezondheid

Onno, als jij een middel weet waardoor kinderen met kinkhoest stante pede van hun hoest af zijn dan kunnen daarmee levens worden gered. En dan zorg je er dus voor dat je als de donder een goed onderzoek opzet wat gepubliceerd kan worden zodat die kennis wereldkundig gemaakt kan worden. Geen tijd is daarbij een l*lsmoes. Geen tijd om duizenden kinderen te redden omdat je er 10 moet redden?!
Maar nee. En ik snap dat wel hoor. Zo'n onderzoek zou immers laten zien wat pluk al beschrijft, homeopathie is net zo (on)werkzaam als een placebo. Het is veel lucratiever om het mistig te houden en het bij gevalsbeschrijvingen te houden. Dan blijft de kassa het beste rinkelen.
Het draait in de homeopathie allang niet meer om gezondheid blijkbaar.
Kari

Onno

Onno

27-12-2011 om 12:01

Kinkhoest en homeopathie

Als iedereen nu gewoon even die twee woorden googeld en even de tijd neemt om alles te lezen, hoef ik niet zoveel uit te leggen. Staat ook nog een schitterend interview op wijwordenwakker.org Daarna kan iedereen weer 'moord en brand' schreeuwen wat mij betreft. Ik hoop wel dat het netjes kan blijven en geen ordinaire scheldpartijen of zoiets.
Niet alleen forumbeheer is daar klaar mee.

Pluk53

Pluk53

27-12-2011 om 12:50

Klaar mee?

beste Onno, ik ben nooit te beroerd om een link te volgen . Het is alleen jammer dat je geen link geeft, maar een zoekplaatje, dat werk niet best. Dus kom met een concrete link, dan kunnen we daar serieus op ingaan (als je dat aandurft .
Het interview waar jij aan referert is met TS te E; ondanks zijn handelsmerk, de "niet-toxische-tumor-therapie" is hij zelf wel aan kanker gestorven. En hoe zit het met de wereldschokkende resultaten van CEASE?
Ik heb nog twee links voor jou, daarmee kun je beslist je voordeel doen:
- kwakzalvers-bullshit-generator: http://www.denayer.com/inspiratie/index.html
- hoe begin ik een goedlopende kwakzalverspraktijk: http://www.skepsis.nl/placebotherapie.html

100%mama

100%mama

27-12-2011 om 14:41

Om even terug te komen

op je vraag....hier ben ik ruim 6 weken aan het hoesten, miniman heeft 10 weken gehoest en nee, het was geen kinkhoest. Het virus wat er nu dwaald is een zeer hardnekkig virus die weken aan kan houden. Ik heb na 4 weken hoesten mijn tussenribben gekneust en loop daar nu nog mee. Heb van alles geprobeert (ja Onno, ook homeopathie wat niets deed.....) maar uiteindelijk met Codeine en Ibuprofen lukte het me nog het beste er zo weinig mogelijk last van te hebben.....ik hoop dat je zoon snel mag opknappen hoor, want ik weet hoe naar het is!

Onno

Onno

27-12-2011 om 16:36

100%mama

Wat heb je gebruikt?

Tippylee

Tippylee

27-12-2011 om 17:28

Toch naar de ha gegaan

Hij kon niet meer voor hem doen dan alleen naar zijn longen luisteren. Die waren mooi schoon. Verder zei hij dat het niet raar is dat het zo lang duurt. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet, denk dat ik morgen maar een boel vitamine pillen ofzo ga kopen. Hopelijk is hij er na de kerstvakantie een keertje vanaf, zou echt balen zijn voor hem dat hij straks weer van alles moet missen op school.
Afijn, bedankt voor de reacties ( ook degene waar ik niet op zat te wachten, haha)
Tippylee

Tippylee

Mijn peuter hoest ook al weken. Meer dan twee overigens. Maar daar zeg ik wel bij dat ze nu aanzienlijk minder hoest dan drie weken terug, dus enige verbetering zit er wel in.
Feitelijk zijn wij met zijn vieren al wekenlang verkouden, symptomen komen op en zakken soms wat af, maar ik vrees dat we pas weer boven jan zijn als de narcissen in bloei staan

Sterkte ermee

Temet

Hombre

Hombre

27-12-2011 om 20:46

Vriendin

Vriendin heeft na korte verkoudheid zeker 4 weken lopen hoesten. De rest is tot nu toe gelukkig gespaard gebleven. Deze keer. Ooit, na een vakantie in China, hebben we maanden lopen blaffen.

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

Fianna

Fianna

27-12-2011 om 21:00

Dit jaar

valt het mee, maar meestal hoesten en proesten de helft van mijn kinderen van december tot maart. Dus echt ruim 3 maanden. Vooral mijn dochter kan er dan wat van. Dit jaar gaat het nog prima, klop het af.
Sterkte dus, maar zo raar is 2 weken dus niet.

100%mama

100%mama

28-12-2011 om 10:22

Onno (sorry even inbreken)

In babytijd loopt mijn draadje (zoals je weet omdat de helft verwijderd is door het Fover mijn zoontje die al weken ziek is met zelfs een ziekenhuisopname. Weet je, op een gegeven moment kom je op een punt dat je wat dan ook wil geven om er maar voor te zorgen dat je kind beter wordt als je wanhopig aan het worden bent. Ik heb geen idee wat de samenstelling was van het spulletje wat wij kregen, het zou iig absoluut helpen.....ik had heel graag willen vertellen dat het dat ook deed, maar echt, het heeft helemaal niets gedaan. Ik ben niet voor, ik ben niet tegen hp, ik wil iets wat mijn kind helpt beter te worden en in dit geval heeft toch echt de AB en puffers hem beter gemaakt. Zo kom je toch weer op een punt dat je de reguliere zorg liever hebt dan de homeopatische, ook omdat deze wel uitgelegd kunnen worden wat het precies doet en je dat nog steeds niet kan zeggen van homeopatische en dat maakt het gewoon lastig om de werking ervan te geloven. Kan je dat begrijpen? Ik denk dat als de homeopahie nu eens met duidelijke uitleg en bewezen resultaten komen, mensen sneller geneigt zijn de werking ervan te geloven. Ook hier lopen of hebben talloze draadjes gelopen met behoorlijke vragen die nooit zijn beantwoord. Sommige dinen zijn misschien niet te beantwoorden, maar het is een soort hocus spocus verhaal en daar ben ik klaar mee. Ik wilde dat mijn kind beter zou worden en dat is hij geworden danzij de reguliere medicatie....

Pluk53

Pluk53

28-12-2011 om 14:39

100%mama

fijn dat het weer beter gaat met je kleine.
Je schrijft: "Ik denk dat als de homeopahie nu eens met duidelijke uitleg en bewezen resultaten komen, mensen sneller geneigt zijn de werking ervan te geloven" Bij bewezen resultaten HOEVEN de mensen niet meer te geloven. Het gaat er ook helemaal niet om HOE het werkt, maar DAT het werkt, zo simpel is het wat aan Onno en maatjes gevraagd wordt. "Gewoon" meten en weten. En niet met een (1) "casus", maar met een statistisch verantwoord aantal. Bijvoorbeeld bij 100 gevallen van kinkhoest. Of doe maar bij 50, dan kan een acupuncturist zich op de andere 50 storten. Of nog beter: verdeel het in vijven: 20 voor Onno, 20 voor een acupuncturist, 20 naar de bioresonantie, 20 regulier, en 20 zelf uitzieken. Place your bets .
En hoe zit het met een (1) duidelijke verwijzing naar een website, Onno, waar we wat dieper in door kunnen graven?

Onno

Onno

28-12-2011 om 17:39

100%mama (even terzijde)

Het is natuurlijk fijn dat je zoontje is opgeknapt maar de rest van je verhaal vind ik totaal niet geloofwaardig. Je zegt dat je'iets' homeopatisch hebt geprobeerd maar je hebt geen idee wat het is geweest. In het andere draadje heb je ook helemaal niet gezegt dat je 'iets' homeopatisch hebt geprobeerd. Dat je zoontje is opgeknapt wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij beter is. Ik heb genoeg ervaring om te weten dat zoiets vaak maar tijdelijk is. Meestal zit je over een week of drie weer bij de dokter omdat je dan weer terug bent bij af. Krijg je weer een kuurtje en puffers en zo ben je daar voorlopig nog wel even mee bezig. Daarnaast genees je vaccinatieschade niet met zomaar met een homeopatisch middeltje wat je even bij een drogist haalt.

Pluk53

Pluk53

29-12-2011 om 00:12

Melkkoe

de "uitvinder" van de melkkoe "vaccinatie-schade" is dood, maar lang leve deze melkkoe voor de alterneuten. Het grappige is, dat homeopaten VS "bestrijden" met behulp van isopathie, een toverleer waarvan de "regels" 180 graden staan op de "regels" van de homeopathie. Maar waar geld verdient kan worden, daar is men niet zo kritisch op de uitgangspunten en de onderliggende theorie. Onno, je belooft nu al jaren dat de doorbraak van CEASE aanstaande is! Waar blijven de (gepubliceerde)resultaten?? Pek en veren waren het lot van kwakzalvers; die oude traditie moesten ze maar weer eens nieuw leven inblazen.

Pluk53

Pluk53

29-12-2011 om 15:05

Daans

Onno is als altijd mijn beste vriend in de strijd tegen de homeopathie
Zodra hij meer dan een keer in een draadje post valt het ieder op dat hij geen antwoorden geeft, en nooit een onderbouwing geeft voor zijn claims.

Onno

Onno

29-12-2011 om 15:12

De doorbraak van de cease-therapie

Ik geef toe dat ik daar iets te naief in ben geweest. Ik dacht werkelijk dat een therapie die zo succesvol is in het genezen van allerlei gedrags- en ontwikkelingsstoornissen met open armen zou worden ontvangen.
Je wil niet weten hoeveel tegenwerking je krijgt vanuit het reguliere veld. Scholen die en niets van willen weten anders lopen ze dat rugzakje mis, De GGZ die zich bedreigt voelt in zijn inkomsten en dan ook niet te vergeten talloze ouders die hun kind allang hebben opgegeven en van niets willen weten.
Onlangs sprak een ouder op de cease-bijscholingsdag hoe zijn autistische kind zich spectaculair aan het ontwikkelen is dankzij de cease-therapie. Ook hij ondervind heel veel weerstand als hij daarover spreekt met andere ouders van dit soort probleem kinderen. hij moest maar in therapie om het autisme van zijn kind te leren accepteren, te gek voor woorden.
Desondanks groeit de cease-therapie tegen de verdrukking in, de resultaten zijn te spectaculair om te negeren. Gelukkig zijn er nog genoeg ouders die er wel oren naar hebben en liever hun kind zonder ritalin dan met ritalin of andere medicijnen zien opgroeien.
Tja, soms denk ik weleens hoeveel geld en moeite er al is verspild aan deze kinderen. Kilometers aan ordners volgeschreven met allerlei onderzoeken en voor vele miljoenen aan medicijnen voorgeschreven en het heeft helemaal niets opgelevert voor deze kinderen, alleen werk en omzet. Misschien een tijdelijke verlichting in de problematiek maar uiteindelijk is de verstoring daarmee niet genezen en zullen deze kinderen daar later veel hinder van ondervinden.

Pluk53

Pluk53

29-12-2011 om 15:59

Onno, feiten!

ja, de witte maffia is machtig! Maar het stralende licht van de waarheid kunnen ze toch niet tegenhouden?
En jullie hebben het zo makkelijk! Ik neem aan dat de kinderen die jullie helpen tevoren "officieel" gediagnosticeerd zijn met XXX. Dan komt jullie magische behandeling, en dan kun je op dat genezen kind nog eens een diagnose laten stellen. Simple com bon-jour En met die twee diagnoses ga je dan naar de Telegraaf/Pauw&W/whatever. Eeuwige roem, en dankbaarheid van de hele wereld.
Dus waarom wordt dat niet gedaan?

Kari1

Kari1

29-12-2011 om 17:46

Pluk, dat weet je toch wel?

"Dan komt jullie magische behandeling, en dan kun je op dat genezen kind nog eens een diagnose laten stellen." En met een onbehandelde controlegroep, door een onderzoeker die niet weet welk kind ge-ceased is en welk kind niet.
"Dus waarom wordt dat niet gedaan?"
Tijdgebrek Pluk, tijdgebrek...
Kari

anna van noniemen

anna van noniemen

29-12-2011 om 22:28

Ik bied!

1 ritalin (nou Concerta, maar da's hetzelfde) - slikker en 1 nog niet gediagnosticeerde maar wel vermoedelijke Autist met ADHD trekken! Waar kan ik heen Onno????

(maar ik voorzie weer een voortijdig vertrek van de zeemeeuw....)

Onno

Onno

29-12-2011 om 23:28

Anna

Kijk even op http://www.cease-therapie.nl/ behandelaars genoeg. Morgen zit ik in duitsland.

Pluk53

Pluk53

30-12-2011 om 09:25

Kari1

die eerste presentatie van resultaten hoeft van mij niet "dubbelblind" etc. Dat vervolgonderzoek op de correcte manier komt er dan vanzelf, met de nu al voorspelbare uitkomst.
En dat is exact waar Onno en consorten bang voor is: het algemene inzicht dat CEASE een onwerkzame melkkoe is, net als de homeopathie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.