Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

annie

annie

06-02-2012 om 11:03

Al weken "niet lekker"

Herkent iemand het? Ik ben al sinds eind november aan het kwakkelen, verkouden, hoesten,niet fit, snotterig. Soms wat erger, soms wat minder. Nu sinds een week steeds verhoging rond de 38 (waarbij ik me altijd al heel brak voel). Hoesten wordt weer erger en ik heb nu een behoorlijke bijholteontsteking te oordelen naar de pijn in kaak, oor en jukbeen en de hoeveelheid snot die ik produceer. Drie weken geleden een kuur gehad die niks heeft gedaan, er is een longfoto gemaakt die goed was en ik heb m'n spuug op kweek laten zetten en ook daar kwam niks geks uit! Het advies is stomen en neusspray....en tja dat doe ik al! getsie! Het zal wel een kwestie van tijd zijn maar ik baal ervan! Heb niet kunnen schaatsen dit weekend en vandaag ook maar ziek gemeld op het werk. Iemand nog gouden tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-02-2012 om 11:19

Ik herken het

Bij mij is het ook al sinds november mis. Het begon met afwisselend koortslippen en impetigo, drie weken lang. Vervolgens afwisselend keelpijn, hoesten, af en toe verhoging. Het ging even wat beter, na een antibioticakuurtje, en nu sinds een week weer vreselijke keelpijn, een droge hoest en temp rond 37.7 (normaal 36.5). Vanmorgen stond ik op het punt om me ziek te melden, maar na twee paracetamollen gaat het wel weer. Van mij mag het heel snel lente worden, want volgens mij komt het echt door het weer.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 17:34

Niet bepaald een gouden tip, maar..

Ik was ook brak dit weekend, koortsig, keelpijn, loopneus, beroerd. Maar ik heb flink pillen ingenomen en ben naar de ijsbaan gegaan, waar ik urenlang (niet-intensief) heb meegedaan aan de ijspret. Frisse lucht is altijd goed tenslotte bij dit soort klachten, en ik heb er geen spijt van gehad. Thuis ben ik enigszins KO gegaan maar heb na de inspanningen heerlijk geslapen.
Geen idee of jij dit voor elkaar krijgt, maar ik ben er van opgeknapt en heb toch een heerlijk buitenweekend kunnen vieren. Ben nu nog niet toppie maar de koorts is weg.

Fiorucci

Fiorucci

06-02-2012 om 18:30

Dat klopt

Ik heb jaren zo gekwakkeld, en sinds ik mezelf elke winter dwing om veel naar buiten te gaan, juist als het zo koud is, voel ik me beter en kwakkel ik minder.

annie

annie

06-02-2012 om 18:43

Naar buiten

Ik ben het met jullie eens hoor, buitenlucht is goed. Ik ben ook regelmatig buiten, fiets veel. En met zulk prachtig winterweer ben ik gráág buiten!
Maar afgelopen vrijdag ben ik ook op de ijsbaan geweest met de school van dochter en heb veel frisse lucht gehad! 's Avonds lag ik dus met koorts (nou ja, forse verhoging)op de bank....Rust is ook erg belangrijk volgens huisarts dus vandaar dat ik me er nu maar aan heb overgegeven en rustig aan doe en me heb ziekgemeld. Maar ja, ik ben daar niet zo'n type voor geloof ik want zodra ik me ietsjes minder brak voel wil ik alweer van alles doen.

Guinevere

Guinevere

06-02-2012 om 22:29

Dan...

Dan is mijn zilveren tip: geef je eraan over, begraaf je in een dekentje, met een kop hete thee en een geweldig boek, lekker op de bank. Sterkte ermee in elk geval.
Oh, enige wat ik nog kan bedenken is dat je steeds opnieuw besmet wordt. Slechte luchtverversing op het werk? Handen vaker inzepen?

annie

annie

07-02-2012 om 11:54

Guinevere

Tja, ik denk dat ik me er inderdaad maar aan moet overgeven.....maar het duurt zo lang! Heb gelukkig een leuk luisterboek uit de bieb dus dan kom ik er eindelijk eens aan toe "zomaar"op de bank te gaan zitten en te luisteren....
Ik geloof niet dat ik steeds opnieuw besmet word. Ook niet via de kinderen, zij worden eerder door mij aangestoken. Handen wassen doe ik regelmatig en ik leef ook best gezond eigenlijk. Ik ben wel een druktemaker in de zin van gauw zorgen maken en dat is natuurlijk ook niet zo bevorderlijk voor je immuunsysteem. Bedankt voor de reacties!

Fiorucci

Fiorucci

07-02-2012 om 14:53

Annie

Sterkte, ik weet hoe vervelend het is.

annie

annie

07-02-2012 om 19:45

Fiorucci

Dank je!

annie

annie

08-02-2012 om 09:40

Kweek

Word ik net gebeld door de assistente van de huisarts, blijkt de sputumkweek toch een bacterie te bevatten waarvoor ik een ABkuur krijg. Ben wel opgelucht maar wel erg raar van zo'n laboratorium, eerst sturen ze een uitslag die goed is en nu blijkt er dus toch wel iets gevonden te zijn. Hoop dat de kuur snel aanslaat!

Guinevere

Guinevere

08-02-2012 om 20:49

Dus toch

Aha, dus toch iets meetbaars onder de leden! Wel gek inderdaad, maar misschien was dit het enige onderdeel dat langer moest kweken ofzo?
In elk geval, op weg naar de genezing nu.

annie

annie

08-02-2012 om 21:01

Opluchting

Vond het wel een soort opluchting dat er inderdaad eeen bacterie aan het ronddolen is...Ben begonnen met een ab kuur dus verwacht inderdaad nu een opgaande lijn!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.