Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sapje

Sapje

04-03-2015 om 15:25

Alle symptomen maar geen blaasontsteking


Kaaskopje

Kaaskopje

31-08-2020 om 23:46

Ik ben daarvoor bij een uroloog beland. Even een eng momentje...ze zag Iets, dus een tweede erbij. Vals alarm gelukkig. Zij heeft mij ook aangeraden om ets als Vagisan te gebruiken en ik kreeg twee zakjes (eenmalige) antibiotica mee zodat ik niet voor elke verdenking naar de huisarts hoefde. Ik ben meer dan een jaar verder, ik weet niet eens meer precies wanneer, twee kan ook, maar ik heb nog één zakje. Ongekend. Daarvoor was het gewoon een drama.

AnnekeVoorNu

AnnekeVoorNu

01-09-2020 om 22:13

ElenaH

Hoe is het intussen?
Ik moest aan dit draadje denken omdat mijn dochter nu al een paar weken aan het sukkelen is. Buikpijn, overgeven, veel plassen. Er is een infectie aangetoond in haar bloed, niet in haar urine. Ze heeft een antibioticakuur gehad, en er is een echo gemaakt. Op de echo is een cyste gevonden in een eierstok. Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden. Ze is 18. Ik dacht dat dat meer voorkwam op wat oudere leeftijd en weet ook niet of het ermee te maken heeft. Kuur is klaar maar klachten zijn niet weg. Morgen moet ze aan het werk (BBL in de zorg), het is haar eerste jaar en ze kan dus niet zomaar zich ziek melden. Ik heb net de HAP gebeld, die willen dat ze morgen gewoon naar de huisarts gaat. Maar dat wil ze niet ivm school/werk. Ik weet niet zo goed wat we nog kunnen doen verder. Vit C heb ik haar gegeven maar zure dingen houdt ze al helemaal niet binnen...

ElenaH

ElenaH

02-09-2020 om 07:36

Annekevoornu

Wat vervelend voor je dochter. Heeft de huisarts wel een nieuwe kuur voorgeschreven? Het is belangrijk dat ze antibiotica blijft slikken tot ze helemaal klachtenvrij is!
Is er bij het bloedonderzoek ook gekeken naar CA-125? Een verhoogd gehalte in combinatie met cystes kan duiden op endometriose.

Hier was ik zondag klachtenvrij, maar sinds maandag zijn er weer wat klachten. Op advies van de doktersassistente slik ik nu d-mannose naast de cranberry capsules.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-09-2020 om 09:35

Annekevoornu

Capsules en tabletten proef je niet of amper, dus cranberry in die vorm kan toch wel? En zoals ik noemde kurkuma met zwarte peper.

AnnekeVoorNu

AnnekeVoorNu

03-09-2020 om 12:28

Het is een urineweginfectie

Pfff, wat een gedoe zeg. Ze was gisteravond bij haar vriend op een half uurtje rijden van ons. Ze voelde zich nog steeds heel erg naar, dus toen hebben ze de HAP aldaar gebeld. Die konden niks voor haar doen, ze moest hier maar naar de HAP. Daar hebben ze haar urine gecontroleerd en er bleek toch echt wel sprake van een urineweginfectie! Blij dat ze wat gevonden hebben, en dat ze nu hopelijk wel werkende antibiotica heeft

Maar wat een gedoe met die HAP zeg! Hoe zou dat gaan als je in Groningen woont en in Limburg op vakantie bent? En wat had ze moeten doen als haar vriend geen auto en rijbewijs had gehad? Met het OV om 10 uur 's avonds? Of een taxi...???

Nou ja, laat lossss, het is opgelost (hoop ik).

AnnekeVoorNu

AnnekeVoorNu

03-09-2020 om 21:11

En nu is ze allergisch

voor de antibiotica 😢. Het arme kind. Ze hoeft wel minder te plassen, dat wel...

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2020 om 09:26

Noteren

Als ze allergisch is, moet ze dat voortaan opnoemen als om allergieën gevraagd wordt bij een ingreep bijvoorbeeld. Wat nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.