Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Allergeendicht dekbed, iemand advies voor me? (kaatje, sini?)

Ik moet mijn huis saneren (zoon heeft astma en blijkt ernstig allergisch voor o.m. huisstofmijt). Nu zie ik bij de Aldi dekbedden die geschikt zouden zijn. Ze hebben geen huisstofmijtwerende vulling als ik het zo bekijk, maar kunnen wel heet gewassen worden. Ik ga sowieso nog allergeendichte hoezen kopen (_kopen_ ja, zijn nét uit het basispakket -grrr). Zou zo'n dekbed dan voldoen? Of moet je echt zo'n superduur Medisana ding hebben dat ook nog huisstofmijtwerend en -dodend is?
Onze longverpleegkundige komt pas donderdag, en dan zijn die dekbedden vast weg (kan haar niet bereiken), dus is hier iemand die me kan adviseren?
Alvast dank.

Anneque

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

10-01-2009 om 14:57

Tja

Ik moet eerlijk bekennen dat wij 'gewone' dekbedden hebben die iedere zes weken op 60 graden worden gewassen. Dat lijkt voldoende te zijn. Wel hebben we matrashoezen, rondom en dicht.

Tirza G.

Tirza G.

10-01-2009 om 15:27

Doen

Gewoon kopen en regelmatig wassen.

Tirza

Doen

Hier ook simpele dekbedden (synthetisch) maar met speciale allergene hoezen.

En regelmatig lekker dat dekbed op 60 graden wassen.

Vergeet ook niet om je matras een hoes te doen, en je kussen!

Geen vloerbedekking en lekker poetsen die kamer(s).

Tip: hier heeft destijds ook een speciale stofzuiger (Dyson) geholpen. Werd ik vroeger zelf knettergek tijdens het stofzuiger, sinds ik een Dyson heb (speciaal model) heb ik nergens meer last van. Perfect.

Mari

Mari

10-01-2009 om 21:18

En hier

Ook gewoon synthetische dekbedden en kussen, maar wel met hoezen op matras, kussen en dekbed. Een tip voor de hoes van de dekbed, het is glad en de dekbed blijft niet goed zitten. Ik gebruik haarelastiekjes om de hoeken bij elkaar te houden.

Anneque

Anneque

11-01-2009 om 12:23 Topicstarter

Dat is duidelijk

Fijn, ik ga morgen gauw kijken of ze er nog zijn. Ik ga idd nog matrashoezen kopen, en een hoes voor om het dekbed en een speciale stofzuiger en een hygrometer en....nou ja, alles dus. Maar die dekbedden, dat scheelt al een hoop

Kari1

Kari1

11-01-2009 om 18:42

Hoe zit het met

dons? Ik dacht altijd dat een donzen dekbed not-done was bij allergieën. Maar laatst las ik dat dat niet zo is, omdat huisstofmijt juist in dons niet wil/kan leven (en een allergie voor dons bijna nooit voorkomt; het gaat meestal om die huismijt). Een donzen dekbed zou dan ook een optie kunnen zijn, als je niet elke week je dekbed wilt wassen? Wat vinden de ervaringsdeskundigen hier daarvan?
Kari

Allergie voor dons

Nou, dat komt wel voor hoor! Toen ik nog op kamers woonde, en een huisgenoot een logé had, leende ik mijn reserve dons-dekbed uit. Bleek die jongen de hele nacht te hebben liggen niezen en snotteren - de volgende morgen werd duidelijk dat hij allegisch voor veren was. Ik weet niet of dat hetzelfde is als allergisch voor huisstofmijt, maar het lijkt me niet de eerste keus bij allegieën. Ook omdat het niet te wassen is door jezelf.
groetjes,
Caroro

Tineke

Tineke

12-01-2009 om 11:55

Dons

Een kersverse ervaring met dons. In ons vakantiehuisje (deze kerstvakantie) waren we allemaal erg snotterig, steeds meer eczeem en hele nachten hoesten en piepen.
Na de tweede nacht toch maar de dekbedden en kussen gecontroleerd. Ja hoor, allemaal dons. Alles in een kast gepropt, slapen onder een lakentje en op een trui als hoofdkussen. Alle klachten waren gelukkig direct verdwenen.
Dons is een levensgevaarlijke keus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.