Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

06-05-2010 om 14:30

Amandelen en hees zijn

Zoon van net 3 is bijna altijd hees, wij noemen het ook wel eens zijn 0900 stem. De ene dag is het erger dan de andere. Een jaar geleden zijn neusamandelen gepeld? En heeft hij buisjes gekregen. Met zijn keelamandelen is toen niets gebeurt. Wel heb ik het idee dat hij grote keelamandelen heeft, zeker als ik het vergelijk met de oudste. Kan dit zijn heesheid veroorzaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Judith

Judith

13-05-2010 om 13:07

Ayla

Hoi,

Het antwoord is nee. Heesheid heeft niets met de amandelen te maken.
Schreeuwt je zoon veel? Doet hij rare stemmetjes? Is hij sowieso heel druk? of is hij astmatisch/allergisch? Deze dingen hebben bij sommige kinderen wel invloed op de stemklank.
Is de heesheid constant of wisselend? Bij een wisselend beeld ligt de oorzaak waarschijnlijk in een vorm van stemmisbruik. Bij constante heesheid is een organische oorzaak waarschijnlijker.
Kan hij een beetje zingen (stem hoog en laag laten klinken, hard en zacht)? Probeer dit eens met hem. Als hij dit niet kan door serieuze stemproblemen dan zou ik toch een arts raadplegen. Er bestaan aangeboren afwijkingen aan stembanden. Wellicht speelt er dan zoiets.

Succes,
Judith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.