Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

app om cyclus bij te houden

Ik merk dat mijn menstruatie onregelmatig wordt nu ik eind 40 ben, en zoek een app om mijn cyclus bij te houden. Nou zijn er in de appstore zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Had er eentje gedownload, daar moest je een abonnement voor 10 euro per maand bij nemen.

Heeft iemand een tip welke goed (en gratis) is? Het gaat mij vooral om de dagen/tijd bij te houden

Misschien een vreemde vraag, maar wat is de reden dat je het wilt bijhouden?
Als het gaat om het voorkomen van een zwangerschap - erg onbetrouwbaar. 
Als het juist gaat om zwanger willen worden of gewoon 'weten' hoe het ervoor staat - ik vroeg me net af hoe ik dat destijds deed, maar dat was gewoon in mijn agenda. Had een jaarkalender op 1 pagina, waarin ik dit intekende. Voor mij vooral handig om te weten wanneer ik weer migraine zou hebben, zodat ik daarmee rekening kon houden bij het maken van afspraken...  
Ik draag een Fitbit, volgens mij kun je het daar ook in bijhouden?

De Balance app van Newson Health (Blauwe B op roze achtergrond) is hiervoor gemaakt, en bevat ook veel nuttige info over de overgang en menopauze. 

Ik heb al jaren "P Tracker". Prima, gratis, helemaal tevreden. 
Inderdaad handig om te weten hoe het allemaal verloopt, heb ik zelf ook, ongeveer zelfde leeftijd denk ik

Egel. schreef op 12-02-2026 om 11:58:

Ik heb al jaren "P Tracker". Prima, gratis, helemaal tevreden.
Inderdaad handig om te weten hoe het allemaal verloopt, heb ik zelf ook, ongeveer zelfde leeftijd denk ik

Deze heb ik idd ook al jaren. Ideaal om de veranderingen in je menstruatie te ontdekken. Ook kun je bv aangeven of het een zware, lichte of gewone menstruatie is. Andere symptomen zijn er ook in te zetten. Kan hem zeker aanraden 

heb je een garmin horloge, daar zit het gewoon in het standaardpakket

Ik heb al jaren Flo. Heel tevreden. 

IMI-x2 schreef op 12-02-2026 om 11:52:

De Balance app van Newson Health (Blauwe B op roze achtergrond) is hiervoor gemaakt, en bevat ook veel nuttige info over de overgang en menopauze.

Vergeten te melden dat deze app ook gemaakt is om de eerste, vaak nog vage symptomen van de overgang te volgen.

Die symptomen, zoals slechter slapen, haaruitval, onverklaarbare angst en/of paniek, beginnen meestal in de jaren rond je 40e, lang voordat je menstruatie verandert.

Zebra04

Zebra04

12-02-2026 om 15:56 Topicstarter

Dank voor de reacties, ik ga de Balance app en de P tracker bekijken!

@ Alias1 niet voor voorkomen zwangerschap, ik vind het gewoon prettig om het bij te houden. Deed dit jarenlang in een oud schriftje, maar een app lijkt me handiger.

ik gebruik al jaren womanlog

My Calendar! Gratis app, kan in het Nederlands worden ingesteld.  Je kan je cyclus tot in detail invullen (al vul ik alleen de menstruatie in). Toont ook grafieken zodat je de ontwikkeling in een oogopslag ziet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.