Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Arm helemaal dik en warm na inenting

hallo,
wie weet dit? dochter van bijna 4 heeft donderdag haar inenting gehad.
nu, zaterdag, is haar arm helemaal dik, echt een groot stuk en warm. ook is het pijnlijk
het ziet er donkerrood uit echt een hele cirkel.

is dat normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

19-06-2010 om 09:31

Even bellen

Ik zou even de dokterspost bellen en daar je vraag stellen. Zij weten wat normaal is en wat niet.

annemir

annemir

19-06-2010 om 11:55 Topicstarter

Dat weet ik

hoi,
ik weet dat ik kan bellen met de huisartsen post,maar ik val liever niemand lastig in het weekend als ik van een paar mensen kan horen dat het normaal is

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-06-2010 om 12:03

Bellen

Als het goed is heb je schriftelijke informatie gekregen over de inenting en daarin zal ook staan wat wel en wat niet normaal is en wanneer je contact op moet nemen met de huisarts. Als ik jou was zou ik gewoon wel even bellen. Daar is de huisartsenpost voor.

annemir

annemir

19-06-2010 om 20:12 Topicstarter

Oke

oke, ik heb gebeld
het is waarschijnlijk een allergische reaktie op de prik. Ik moet maandag de huisarts in kennis stellen hiervan.
tevens in de gaten houden dat ze geen koorts krijgt en dat haar arm beweeglijk blijft.
koelen en pijnstillers mogen ook.

bedankt voor het meedenken

Bloedvaatje

Er is misschien een bloedvaatje geraakt bij het prikken?Dan krijg je een bloeduitstorting, ik weet niet of het er zo uit ziet?

annemir

annemir

20-06-2010 om 09:24 Topicstarter

Nee denk het niet

hoi,
nee dat denk ik niet. het is heel hard en dik, echt een grote schijf. het is bordeaux rood en heet

Tijgeroog

Tijgeroog

21-06-2010 om 13:32

"normale reactie"?

Mijn zoontje kreeg bij de bijna-4-jaar ook een flinke warme bult op z'n arm, en toen ik er navraag naar deed, bij andere ouders en bij het cb, bleek het bij die prik vaker voor te komen. Hopelijk is dat bij jouw kindje ook zo, dan is het met een paar dagen al weer veel minder. Je kan er wel en nat washandje op leggen om een beetje te koelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.