Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-03-2013 om 12:12

Astma, tip gevraagd kaatje h?

Deze hele winter al pak ik elk virus dat rond dwarrelt. Volgens de ha is het koude weer hier debet aan, zodra het warmer wordt gaan de virussen dood. Met dit in mijn achterhoofd, is het zinvol om in december wat zon te pakken om te zorgen dat je even virusvrij bent en misschien zelfs wat weerstand kunt opbouwen?
Met mijn medicijnen alleen kan ik het niet onder controle houden.
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

06-03-2013 om 12:37

Lastig

Eigenlijk kun je niet gek veel doen om dit te voorkomen. Zorg er in de goede maanden voor dat je conditie beter wordt, dus gezond leven: bewegen, vitamines, rust. Daarmee verhoog je de kans dat je de virusjes beter te lijf kunt gaan. Stop de medicatie vooral niet als het in de zomer beter gaat. En vanaf oktober overal een schepje bovenop: blijf aan je algehele conditie werken, en wellicht preventief medicatie verhogen.
Verder is een winterboost best een goed idee. Met kerst twee weekjes naar Davos, of een warmer oord. Dan heb je in elk geval weer een bij-kom/opbouwperiode in de winter zitten, ipv alleen maar zwakker, vatbaarder worden.
Maar toch, ondanks alles, het blijft vaak kwakkelen. Sterkte!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-03-2013 om 15:19

Bedankt

Ik slik inderdaad het hele jaar rond maar schijn al aan de maximale dosis te zitten dus verhogen in oktober gaat denk ik niet lukken. Ik had goed mijn conditie opgebouwd, ging trouw naar de sportschool. Was goed afgevallen, op tijd naar bed, veel groente en fruit, geen alcohol. Momenteel is boodschappen doen of traplopen me al teveel dus sporten doe ik niet. Ik hoop dat over een week of twee drie weer te kunnen oppakken.
Volgens de ha had ik zonder deze voorbereiding deze winter in het ziekenhuis gelegen, dus dat is wel een soort van opsteker. Best wel frustrerend dat ik er verder zo weinig aan kan doen.
Ik ga maar vast sparen voor de winterzon . Bedankt, Kaatje.

Rosa van der Zanden

MariaV

MariaV

07-03-2013 om 09:53

Vit d

Inderdaad, het is een stokpaardje van mij, maar extra vitamine D is aan te raden, zeker in de winter, zeker voor mensen met astmatische klachten. De drempelwaarden voor wat als normaal beschouwd wordt, liggen in NL nog steeds behoorlijk laag (ondanks verhoging vorig jaar), wat betekent dat heel wat mensen feitelijk met een vitamine D-tekort rondlopen. En vitamine D is erg belangrijk voor de weerstand.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-03-2013 om 13:20

Vitamines gehaald en meer.

Ik heb vitamine D gekocht en B-complex. Ik slik al B12 omdat ik vegetariër ben maar zag op internet dat B6 ook aan te raden is. Op het plein sprak ik een moeder die vertelde dat een te droge lucht echt een probleem kan zijn. Zij heeft een luchtbevochtiger in huis en dat scheelt veel in de klachten. Daar ga ik zo direct ook voor kijken en als ik wat puf heb zijn wat kamerplanten misschien ook een goed idee. Die doen het nooit zo goed bij mij en ik zit al een tijdje zonder.
Wel suf dat ik alle informatie zo bij elkaar moet sprokkelen en dat het niet of in ieder geval niet makkelijk te vinden is op de site van het longfonds.

Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.