Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

m@

m@

23-05-2009 om 21:45

"baas in eigen bek"

...om maar eens even door te gaan in het thema van "baas in eigen buik".

Ik baal zo van alle tandartsen in mijn leven (4 waren het er, incl. 1 noodtandarts). Ik ben er echt nog nooit eentje tegengekomen die naar de patient luistert! Heb al jaren last van een kies die is zenuwbehandeld. Standaard antwoord van iedere tandarts dat ik daar geen last van kan hebben, omdat hij is behandeld. Komt een andere tandarts er jaren later achter dat hij deels fout is behandeld. Ja...hoe moeilijk is dat. Ik verzin toch niet dat ik pijn heb.

Heb moeilijke zenuwbehandeling gehad, wortelbreuken, waardoor het daarna nog niet goed was. Heel veel geld kwijt (ondanks mijn tandartsverzekering). Dus ik wil die kies laten trekken en een brug leggen. Weigert die tandarts, want hij wil er een second opinion op bij een expert en misschien dan nog eens behandelen. Nou...daar heb ik geen zin in, want weer een bak geld en tijd (en ongemak) kwijt en het resultaat is onzeker. Ik wil dit niet betalen.

Nou...meneer weigert te trekken. Ken gelukkig (beetje bij mij uit de buurt) een bevriende tandarts en hij wil wel 2 kiezen trekken en bruggen zetten. Maar zeg nou zelf...ik vind dus dat je zelf bepaalt wat er in je mond gebeurt. Als ik kies voor trekken, dan heeft de tandarts dat te accepteren. Ook als ik daarna met lege ruimtes rond wil blijven lopen. Wat vinden jullie daarvan? En wat zijn jullie ervaringen met tandartsen? En...je zou maar geen cent te makken hebben, alleen een basisverzekering (zonder tandheelkundige vergoeding) hebben en gewoon geen geld voor een zenuwbehandeling en kroon hebben....

Ik zelf ga trouwens ieder half jaar trouw voor controle en hou mijn gebit goed bij. Maar mijn kiezen zijn niet zo sterk en 5 zwangerschappen doet een gebit ook geen goed, vandaar mijn probleemzones.(en het zal de leeftijd ook wel zijn....)

M@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verzekering

Helemaal mee eens dat je baas moet zijn in eigen "bek". Kan je dit niet bij je verzekering aankaarten? Zij moeten tenslotte (deels) die zinloze behandelingen vergoeden. Dat kost ze een hoop geld. misschien kunnen zij iets voor je doen.
Sterkte ermee.

Amerikaanse verzekering

Wij zitten in een Amerikaanse verzekering.
Controles en vullen zijn inbegrepen en
...extracties.

De rest moet je zelf betalen en dan beoordelen ze achteraf of je misschien een beetje terug krijgt.

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2009 om 12:17

Goede ervaring

Ik heb wel goede ervaringen met tandartsen. Of beter gezegd: met 1 praktijk, waar ik dan ook al 20 jaar kom.
En voor de duidelijkheid: pijn kun je niet verzinnen, maar in de tandartsenij is een verschijnsel bekend wat je als een soort "fantoompijn" zou kunnen bestempelen. Mensen hebben dan zo vaak en veel pijn gehad op een bepaalde plaats, dat ze het nog voelen als de pijn weg is. Alsof je lichaam er naar is gaan staan, zoiets.
Trekken zonder vervangen kan op langere termijn problemen geven, je kiezen gaan "wandelen" door je kaak, je kaakbot gaat slinken en dat kan tot problemen leiden.

Tirza

Trekken niet zonder gevolgen

Een getrokken kies die niet echt vervangen wordt is niet echt ideaal zoals Tirza al beschreef

Ik zou eigenlijk ook gaan voor een second opinion. Ik heb inmiddels 13 zenuwbehandelingen gehad waar bij uiteindelijk ook 2 kiezen getrokken moesten worden. Ik heb nu implantaten staan (deels in Belgiƫ gedaan omdat dit daar een stuk goedkoper is en de verzekering dit vergoedt).

Mijn probleen is dat ik ipv 2 of 3 wortels, 3 of 4 wortels bij elke kies heb. Verder zijn er ook een paar echt krom. Deze zijn machinaal schoongemaakt bij een speciale uitgeruste tandarts. Ik moet ook meestal verschillende keren terugkomen om opnieuw schoon te maken alvorens ze de definitieve vulling zetten. Ik kan niet zeggen, trek mij de keis maar want dan zou ik niet veel over houden. Het is een kweste van geduld en een tandarts die je serieus neemt.

Tandartsen

praat me er niet van. Vreselijk. Ben door verhuizingen verscheidene malen overgestapt op een andere tandarts die dan vervolgens alle vullingen gaat vervangen (met het nodige commentaar dat de vorige er een zooitje van heeft gemaakt....)
Nu een geschil over de rekening over een kroon op implantaat (op een plek waar een melkkies zat die niet vervangen werd en het na 35 jaar toch heeft begeven)Deze werd ipv 500 (staat op offerte) even 1000 euro foutje in begroting. Maar dat had ik zelf toch wel kunnen zien??? voorstel: betalingregeling pffff. En dit ding kost mij al veel meer want in eerste instantie konden ze het zelf doen, maar ja nooit gekeken hoe dik het bot nog was. Deze was te dun dus botopbouw gevolg extra kosten, moest in het ziekenhuis gebeuren dus extra tijd kwijt. Vervolgens toch maar eens even met de rechtbijstand verzekering gebeld. Het eerste wat gezegd wordt. O tandarts, eigenwijze ventjes die nogal snel op hun teentjes zijn getrapt.

Begroting

In de offerte waren de techniek kosten beraamd op 250 euro en die werden 750. Haha. Rechtbijstand verzekering zei dat ik in mijn recht stond. De tandarts mag dit niet zonder meer verhogen zeker niet zo'n bedrag. De rechtsbijstand verzekering wilde dit wel voor mij regelen. Maar waarschijnlijk moest ik vervolgens dan wel naar een andere tandarts omdat de tandartsen dan vaak zo kinderachtig zijn om de verdere samenwerking daarna te beeindigen. Uiteindelijk zijn de tandarts en ik er samen uitgekomen. Heb zelf water bij de wijn gedaan omdat ik geen zin heb om weer alle vulling te laten vervangen en dit vervolgens dat ook voor de rest van het gezin geldt. Maar eigenlijk vind ik het belachelijk hij maakt een fout en ik moet bijbetalen. En als meneer een goede foto had gemaakt voor het trekken van mijn melkkies had hij ook kunnen zien dat er te weinig bot was voor een implantaat. Het is achteraf gezien, volgens mij gewoon een commerciele actie geweest waar ik nu dik voor moet betalen. Had beter mijn melkkies nog een poosje kunnen laten zitten..........

Rechtsbijstand

in dit geval was het duidelijk niet in overleg en zag de rechtsbijstand het wel zitten het hele gebeuren aan te vechten. Maar ja je hebt zo vaak gelijk maar wat schiet je er altijd mee op om het te halen. Wat mij het meenst dwars zit is dat de tandarts nu net doet of hij zo geweldig is, pfff. En dat die melkkies getrokken is...dat had achteraf en mijn inziens nog niet moeten gebeuren..................maar ja ik ben hem nu kwijt met als extra een hoop gezeur

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.