Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mevrouw Piekeraar

Mevrouw Piekeraar

15-09-2009 om 19:51

Bekend met neurochirurgie

Mijn moeder heeft waarschijnlijk een hersentumor. Volgende week wordt dit verder onderzocht door een neuroloog (na nieuwe MRI scan) in een ander, wel west-europees, land. Ik wil heel graag dat ze een second opinion zoekt, of de diagnose volgende week nu een goede of slechte prognose geeft.

Ik weet niet of er iemand op het forum is die ervaring heeft met neurochirurgen maar ik hoop dat iemand weet hoe je het beste een goede neurochirurg in Nederland zoekt voor een second opinion.

Alvast bedankt,

Mevrouw Piekeraar (anoniem - niet iedereen weet er al van)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Westeinde den haag

Hoi Mevrouw Piekeraar,
allereerst wat een vreselijk naar bericht. Ik hoop dat het bij verder onderzoek mee blijkt te vallen, en dat de prognose goed is.
Toen een familielid van mij een moeilijk operabele hersentumor had, is zij heel erg goed geholpen in het Westeinde ziekenhuis in Den Haag. Daar zit een hele goede neurochirurgische afdeling. Ook geloof ik dat er een goed team in Tilburg zit (weet ik niet zeker?).
Wij waren doorverwezen door de neuroloog die de diagnose had gesteld, en konden heel snel terecht. Misschien kan de buitenlandse neuroloog iets voor je betekenen in het doorverwijzen, of jouw eigen huisarts?
Ik wens jou en je familie heel veel sterkte hiermee, en hoop dat het allemaal goed afloopt!

sterkte,
Anne 22
ps bij mijn familielid is de tumor met succes verwijderd en zijn er heel weinig restverschijnselen. Dokters kunnen vreselijk veel tegenwoordig!

Mevrouw piekeraar

Ik ben bekend met neurochirurgie in het UMC Utrecht. Mijn ervaring komt alleen voort uit een operatie na een ernstige hersenbloeding en niet ivm een (mogelijke) tumor. Voor midden Nederland is het UMC hét ziekenhuis voor neurochirurgie (is mij verteld).
Heel veel sterkte gewenst in ieder geval.

Jakiro

Jakiro

16-09-2009 om 09:18

Inderdaad westeinde

De mensen die ik ken én een tumor of metastase hadden/hebben in hun hoofd zijn allemaal naar de afdeling neurochirurgie gegaan in het Westeinde.
Ook mensen die ik vanuit mijn werk tegen kwam met hersentumoren, werden doorgestuurd naar het Westeinde.
Lijkt mij dus een logische stap om daar info in te winnen.
Jakiro

Mevrouw Piekeraar

Mevrouw Piekeraar

16-09-2009 om 09:53

Bedankt

Bedankt dames, ik denk dat we dan volgende week na de scans en uitslagen in hun woonland naar den Haag gaan bellen voor een afspraak. Dat is ook een stad die ons als familie om verschillende redenen goed uitkomt.

Ik ga nu eerst proberen geduldig af te wachten tot er een nieuwe afspraak voor een tweede MRI en discussie daarvan is.

Heel erg bedankt voor de informatie!

Mevrouw P

Nu al bellen

Even tussendoor (en sterkte met deze situatie) - ik heb goede ervaringen met gewoon meteen een afspraak maken. Wie weet moet je 2 weken wachten!

En afzeggen kan altijd nog.

Mevrouw Piekeraar

Mevrouw Piekeraar

16-09-2009 om 21:21

Moet wachten

Bedankt voor je input rodebeuk. Ze heeft al een neuroloog gezien, die heeft iets op een MRI scan gezien. Begin oktober heeft ze een afspraak bij een neurochirurg voor verdere discussie en mogelijk een nieuwe MRI scan. Haar enige klacht is vergeetachtigheid, het is onduidelijk hoe wel of niet belangrijk de tumor die de eerste neuroloog heeft gezien is. Mijn moeder wil dus eerst de mening van de neurochirurg afwachten voor we in Nederland een second opinion zoeken. Ik wil wel snel van alles regelen maar aangezien mijn moeder een zelfstandige vrouw van midden in de vijftig is denk ik dat ze hierin haar eigen beslissingen moet nemen. Ze gaat morgen met haar eigen huisarts praten en zal overwegen om den Haag te bellen maar wil liever wachten tot ze wat meer duidelijkheid heeft.

Ik laat het tzt wel weten hoe het verder gaat.

Nogmaals dank aan iedereen die hier informatie en ervaringen heeft opgeschreven.

Piekeraartje

Inderdaad

Westeinde Den Haag. Zeer deskundig en nemen ook zeer uitgebreid de tijd om zaken uit te leggen en te onderzoeken.
Mijn ervaring is dat ze al het onderzoeksmateriaal van een ander ziekenhuis zeker zouden willen zien. Daar moet dan het ziekenhuis of de arts waar je moeder nu onder begeleiding staat voor zorgen. Zullen ze vast niet moeilijk over doen. Deden ze bij mijn schoonmoeder ook niet moeilijk over.

Veel sterkte voor de komende periode. De diagnose hersentumor is heftig!

Liefs van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.