Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marizza

Marizza

16-09-2012 om 11:36

Beter voelen als je verkouden bent, wie kent dit?

Nou de titel zegt het al: ik voel me stukken beter als ik zwaar verkouden ben. Ben ik anders opgejaagd, angstig maar ook oververmoeid en gestresst, als ik verkouden (of ongesteld eerste dag) ben, heb ik iets relaxed, gezelligs, niet bang meer etc. Eigenlijk komt er ook meer uit mijn handen. Alsof ik andere te veel energie heb en die niet kan richten, sturen. Of te veel energie waar ik zelf bang voor ben. Ik ben ook wel eens verdacht van ADD. Als me lichamelijk beter voel functioneer ik eigenlijk slechter. Ik heb dan zoveel energie dat ik chaotisch word.
Mensen zeggen dat het in mijn hoofd zit: als ik een beetje ziekig ben hoeft er niet zo veel van mijzelf. Dat is zo maar het is meer: het voelt echt ook of er een lichamelijk een soort vlamverdeler is aangebracht die ik niet kan opwekken als ik 'gewoon' ben. En het is ook niet zo'n beetje: ik heb wel 50% meer welbevinden dan normaal. Als ik zwaar verkouden ben (hoesten, keelpijn, snot, beetje koorts) voel ik me dus eigenlijk normaal. Gisteren had ik er ook nog een blaasontsteking bij (dat vind ik dus niet leuk hoor) maar ik heb, ook al had ik koorts drie workshops gegeven in een andere stad, moest met het slecht functionerende openbaar vervoer en toch voelde ik me als een zonnetje. Ik wil me altijd zo voelen.
Wie herkent dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

16-09-2012 om 13:15

Uhh

wat slik jij?☺

Rafelkap

Rafelkap

16-09-2012 om 13:24

Dan

zou ik geen griepprik halen
Nee, geen herkenning (zelf een snotneus nu)

Zou het kunnen........

Dat je ademhaling niet goed is?als je constant een hoge ademhaling hebt krijg je stressklachten: opgejaagd ,angstig,moe.
er zijn zelfs mensen die hartklachten denken te hebben wanneer hun ademhaling niet goed is.
Als je verkouden bent heb je meestal minder lucht en dan gebruik je je adeamhaling juist goed om niet benauwd te worden.
Google eens op hyperventilatie,wie weet speelt dit bij jou.

slechte huisvrouw

slechte huisvrouw

16-09-2012 om 22:39

Klein beetje herkenning

Als ik ziek ben, maar wel op de been, zware verkoudheid is een goed voorbeeld, dan zet ik mezelf veel makkelijker aan het werk in huis. Dan is die enorme drempel tussen mij en bijvoorbeeld de afwas ineens weg. Ik heb nooit begrepen waarom.

Jaymza

Jaymza

16-09-2012 om 22:45

Nou nee

Als ik ziek ben lig ik ellendig en voor pampus in bed. Alle energie zit in het beter worden. Als ik me zou voelen zoals jij omschrijft heet dat bij mij geen ziek!

Jaymza

Marizza

Marizza

16-09-2012 om 23:55

Koentje

nee haha, ik slik niks maar dat gevoel dat ik heb als ik zwaar verkouden ben zou ik wel in pil vorm willen hebben.

Marizza

Marizza

16-09-2012 om 23:56

Rafelkap

nee, het is niet bij zware griep hoor, dan ben ik wel echt beroerd en wil ik niks anders dan liggen.

Marizza

Marizza

16-09-2012 om 23:57

Sus-anne

Interessant, daar zal ik eens op letten. Het is alleen wel zo dat ik dat gevoel van meer welbevinden ook heb op de eerste dag van een zware ongesteldheid. En dan adem ik volgens mij echt niet anders.

Marizza

Marizza

16-09-2012 om 23:58

Slechte huisvrouw

Ja, dat bedoel ik dus. Ik zou precies hetzelfde kunnen hebben, grenzen vallen weg die er anders wel zijn en ik begrijp ook niet waarom.
Overigens ook geen geweldige huisvrouw hier.

Marizza

Marizza

17-09-2012 om 00:00

Jaymza

Ik heb het niet over ziek, ik heb het over zware verkoudheid of ongesteldheid. Maar ik voel me dus beter als ik wel loop te snotteren, keelpijn heb, loop te hoesten en koorts heb dan dat ik dat niet heb, daar gaat het mij om.

Omgekeerd juist

Normaal gesproken ben ik best lui. Een paar dagen geleden ben ik zwaar verkouden geworden, koorts gehad, en mijn dagen gevuld met op de bank hangen, stomen en snotteren. Nu ik me weer een beetje normaal ga voelen kriebelt er energie naar boven en kan ik niet wachten om weer eens wat nuttigs te gaan doen na al dat gehang. Maar gezien het tijdstip waarop ik nu nog wakker ben omdat ik niet kan slapen van het hoesten zal er morgen nog niet veel terecht van komen.

skik

Zoiets?

Wat ik wel herken is, dat als ik 's ochtends opstaat met een zware verkoudheid of na een nacht met amper slaap o.i.d. dat ik dan eerst erg tegen de dag opzie, maar dat het dan eigenlijk altijd enorm mee blijkt te vallen.
Echt beter dan normaal voelen doe ik me niet, maar wel vaak veel beter dan ik vooraf had verwacht.
Dus misschien dat het bij jou ook te maken heeft met de verwachting die je hebt van een dag. Dat de realiteit positief uitvalt ten opzichte van je verwachting op een dag dat je je beroerd voelt en misschien negatiever op andere dagen?

Jaymza

Jaymza

17-09-2012 om 17:48

Ziek

Tja een druppende neus, een zere keel vol slijm, pijn in mijn botten van het hoesten, een barstende koppijn en koortsaanvallen valt bij mij toch echt onder ziek zijn.

Jaymza

State of mind

Misschien is het gewoon een andere state of mind. Inderdaad, hoe andere mensen zeggen, je hoeft niet zoveel van jezelf. Die afwas staat er, maar je mag hem van jezelf laten staan, want je bent ziek, Ach, wat maakt het ook uit, je doet hem even. Je gaat naar je werk, als je je echt niet lekker voelt ga je alsnog naar huis, maar nu ben je er toch en ach, je redt het wel, vooruit, nog een uurtje en nog een uurtje.
Je voelt je lichamelijk niet goed, maar in je hoofd wel. Misschien is het zoiets?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.