Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Beugel en zorgverzekering

Hallo,
Onze oudste dochter zal binnenkort aan de beugel moeten. Welke beugel het wordt, hoe lang het gaat duren en wat het allemaal gaat kosten, is mij nog niet bekend.

Wij zijn verder gewone gezonde mensen en hebben momenteel alleen een basisverzekering. Dat wilde ik in verband met de komende beugel gaan wijzigen.

Op wat voor totaaluitgaven moet ik rekenen? Doe eens een wilde gooi.
En welke zorgverzekering is volgens jullie hiervoor het meest geschikt?

Ik heb natuurlijk zelf al het een en ander gegoogled, maar het levert niet de gewenste details op.

groetjes,

Gera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-11-2008 om 11:54

Heu

Geranium:
"Wij zijn verder gewone gezonde mensen en hebben momenteel alleen een basisverzekering. Dat wilde ik in verband met de komende beugel gaan wijzigen."
Verzekeraars verzekeren geen brandende huizen.

geranium

geranium

13-11-2008 om 17:21 Topicstarter

Ohra

Hoi Pelle,
De Ohra had ik al gezien, daar zijn we momenteel ook bij verzekerd dus dan zou het alleen een toevoeging van een aanvullende verzekering worden. Maar welke aanvullende? Het te vergoeden bedrag varieert van 1000 tot 2500 euro.

Hoeveel moet ik voor een beugel reserveren? Is het mogelijk dat je met 1000 euro de totale kosten hebt gedekt? Uigaande van een erg positief beugelleven?

groetjes,

Gera

PS Tinus, wat leuk dat je ook in mijn draadje wat onzin komt spuien! Kom nog eens langs.

Ardnax

Ardnax

13-11-2008 om 18:39

Hier

Hier zou een beugel (slotjes en buitenboord) inclusief de onderzoekskosten op gemiddeld € 1500 per jaar.
We zijn ook bij de OHRA verzekerd én aanvullend, maar ze doen wel een beetje moeilijk (willen niet rechtstreeks aan de orthodontist betalen etc.)
Grtz.
Ardnax

Maatje

Maatje

13-11-2008 om 20:25

Flauwe sneer

Hallo Geranium,

Wat een flauwe sneer, zo even aan het eind van jouw berichtje, naar Tinus. Hij/zij (dat weet ik nog steeds niet) is heel vaak to the point, direct en zijn/haar reacties worden volgens mij soms als bot ervaren, maar er is altijd grote betrokkenheid. En er zat dus een werkelijke boodschap achter het brandende huis, namelijk dat er veel verzekeraars zijn die niet meer verzekeren als 'de kwaal' als is vastgesteld. Da's toch een heuse zinnige, inhoudelijke, in dit draadje adequate opmerking? "Op z'n Tinus" geformuleerd? Niet aardig om dan zo cynisch te eindigen hoor, vind ik.

Groet,
Maatje

Nasha the first

Nasha the first

13-11-2008 om 21:03

Tinus, man

schijnt hij te zijn Naar ik heb horen zeggen...

En inderdaad, ik kan me voorstellen dat verzekeraars zeggen dat je eerst een bepaalde tijd de verzekering moet hebben voor ze ook gaan uitkeren....anders zou het wel heel makkelijk worden...

beugels zijn duur, maar vooral de vele bezoeken heb ik begrepen, kunnen er aardig inhakken...

Ik heb meteen vanaf het begin een goede afgesloten, omdat ik 3 beugels verwacht.....

Tinus_p

Tinus_p

13-11-2008 om 22:50

Maatje

Maatje:
"Hij/zij (dat weet ik nog steeds niet) is heel vaak to the point, direct en zijn/haar reacties worden volgens mij soms als bot ervaren, maar er is altijd grote betrokkenheid."
Dank je

(ik ben dus idd een man

Bastet

Bastet

14-11-2008 om 07:32

Ervaring

Neem gerust die van 2500,wij kwamen er bij onze zoon net mee uit.
Groetjes,Bastet

IBje

IBje

14-11-2008 om 08:14

Bij ons....

Let goed op de voorwaarden van de aanvullende verzekering. Vaak is het bedrag wat staat vermeld, de vergoeding voor de gehele orthodontie behandeling (en dus geen jaarlijkse vergoeding).

Het ligt een beetje aan de beugel(s) die je kind krijgt.
Onze kids kregen een buitenbeugel (Eur 550), plaatjesbeugel (Eur 350) en vaste beugel (Eur 650). Daarnaast betaal je maandelijks een vast bedrag voor de controles (tussen de Eur 30 en Eur 60). Dan betaal je nog afdrukken,foto's e.d.
Met een vergoeding van Eur 1500 kom je er niet...... Vooral niet als je kind nog andere behandelingen nodig heeft.
Ik zou zeker kiezen voor de hoogste vergoeding.

Hier:

1 blokjesbeugel á 780 euro
inzetten á 240 euro
maandelijks onderhoud á 40 euro
zo nu en dan een fotootje of iets eraan verbouwen wat ook al zo'n 60 tot 80 euro per keer kost.
dochter heeft de beugel sinds de zomer (vlak voor de zomervak.) en hij mag er w.s. uit ook deze zomer (dus 1 jaar totaal) en dat allemaal voor 1 (!!!!) tand!
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.