Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maxx

Maxx

21-01-2010 om 11:39

Beugel in de vorm van doorzichtige bitjes - ervaring?

Jaren geleden is mijn gebit gecorrigeerd met een slotjes beugel. Helaas is er toen geen draadje achter de tanden gezet. In mijn ondergebit is het toch weer gaan schuiven, waardoor 1 ondertand uitsteekt.
Ik zag laatst een reclame van een systeem dat werkt met doorzichtige hoesjes die je over je tanden moet schuiven. Je moet dat 22 uur per dag inhouden. Elke paar weken krijg je een nieuw bitje. Daarvan is dan de vorm aangepast. Zo komen geleidelijk je tanden recht te staan.
Wie heeft ervaring met deze methode?
Maxx

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

21-01-2010 om 12:12

Jaaaaa, invisalign

Ik heb ervaring.

Ook ik heb als tiener een slotjesbeugel gehad en ook bij mij is het ergens na mijn 30e weer gaan schuiven.

Ik heb van 2006-2007 de Invisalign gehad. Geweldig gewoon. Je voelt er veel minder van dan van een slotjesbeugel. Dat was wel grappig want mensen met een slotjesbeugel probeerden me te overtuigen dat die helemaal niet zo erg was, hoor. Nou, ik heb hem gehad (van mijn 17-19e) en ik kén de nadelen

Je ziet de beugel amper, echt amper. Vaak konden mensen niet vertellen of ik hem nu inhad of niet.

Je hebt er geen pijn van. Bij een slotjesbeugel wordt de zaak elke 6 weken aangedraaid. Hier krijg je elke 2 weken een nieuwe. De spanning op je tanden is stukken minder.

Omdat je hem nauwelijks ziet, geniet je elke 2 weken hoe je tanden steeds een stukje mooier worden. Bij een slotjesbeugel zie je dat echte effect pas na 1-2 jaar omdat dan pas de slotjes eraf gaan.

Je kunt gewoon koolzuur drinken.

Het enige waar je echt rekening mee moet houden is dat hij uit moet bij het eten. Ik had ook altijd een klein tasje met tandenborstel en stokers op zak. Een koekje snaaien doe je dus minder snel. Drinken is geen probleem.
Na een tijdje krijg je wel een pietsie aanslag van de koffie (ik ben grootverbruiker), maar tegen die tijd heb je meestal je nieuwe setje alweer. Die komt immers elke 2 weken.

Hij is er nu 2 jaar uit. Ik heb een implantaat gekregen (de oorzaak van de ellende was namelijk vrije ruimte) en een draadje. Tot nu toe staan ze nog steeds mooi recht.

Tihama

Tihama

Tihama

21-01-2010 om 12:13

Oja

De invisalign is wel beduidend duurder. Ik heb 1000 euro van mijn verzekering los weten te peuteren, maar de totale kosten waren 3500 euro.

Maxx

Maxx

21-01-2010 om 12:16

Klinkt goed

In de advertentie die ik zag werd over 5 maanden gesproken. Dat kan ik me haast niet voorstellen. Met die slotjes beugel was ik 1,5 jaar kwijt.
Ook de kosten zijn natuurlijk van belang. Voor alleen een ondergebit wordt bij deze firma 2450 gerekend. Boven en onder is 2950.
Mag ik vragen wat jij kwijt was?
Maxx

Tihama

Tihama

21-01-2010 om 12:22

Rekensom

Ik heb hem dus in 2006 gekregen, er waren toen nog maar 6 ortho's in NL die er mee werkten.

De totale kosten hangen van 3 dingen af: je hebt de basisprijs voor het ontwerp (je tanden worden uitermate nauwkeurig in was gezet en daarna gaat dit in de VS in een computer om de stappen te bepalen), dan is er nog een klein bedrag dat optelt naarmate je meer hoesjes nodig hebt.
Ik meen dat ik er boven 38 had en onder 30 (of zo). En het derde zijn de reguliere kosten van je bezoeken aan de ortho. Hoe meer hoesjes, hoe langer je bezig bent, hoe groter deze post.

De ortho heeft me van tevoren een keurige begroting gegeven waarin dit allemaal opgenomen was.

Tihama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.