Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-08-2018 om 22:17
Ik gooi er nog maar eens een beugeldraadje in. Zoon van 13 hier is eindelijk aan de beugel. Na een vervelende ervaring vorige week bij de kaakchirurg (4 tanden getrokken, 1 hoektand vrijgelegd en dit alles zonder goede voorbereiding van de kaakchirurg/assistente) waren we vandaag bij de orthodontist. De assistente deed daar enorm haar best om zoon goed voor te bereiden. Toch vond hij het allemaal heel akelig. Hij heeft alleen maar slotjes gekregen en elastiekjes om de kiezen, zodat daar volgende week haakjes aan geplaatst kunnen worden. Ook krijgt hij dan een draadje door de slotjes.
Dit was echter allemaal al erg genoeg. Hij heeft heel veel last alleen al van de slotjes. Het doet pijn zegt hij, aan zijn tanden en overal in zijn mond. Zal best een kwestie van wennen zijn. Hij wilde ook absoluut niet meer naar school en naar de voetbaltraining vanavond. En dit is pas het begin. Nu denk ik wel dat ik een best overgevoelige zoon heb hoor. Dochter was destijds heel anders, die klaagde echt zelden over de beugel. Maar pfff, ik zie nu al enorm tegen het hele traject op. Iemand nog tips voor een hooggevoelig kind met beugel?
08-10-2018 om 09:27
Weer draad gebroken
Overstappen naar een andere ortho betekent vaak geconfronteerd worden met een vertraging van ruim een half jaar vanwege een wachtlijst. Maar dit gevoel van wantrouwen is ook niet fijn.
Er kunnen ook andere oorzaken zijn van het los raken van de slotjes of het breken van de draad. Lees link.
Er staat jammergenoeg geen oplossing bij. Maar misschien weet de ortho die wel.
Ik heb een tijdje te maken gehad met kiezen klemmen en ik kreeg een bitje.
Misschien kunnen ze een bitje maken die niet over de voortanden klemt zodat de draad wel zijn werking kan doen.
https://www.tandarts.nl/forum/tandheelkunde/orthodontie/breken-draad-vaste-beugel
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.