Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 11:14

Blaren op tong dreumes

Mijn zoontje heeft sinds gisteren wat blaren op zijn tong, ze zitten tegen elkaar aan en hebben samen ongeveer het oppervlak van een euromunt. Mijn man zag ze gisteren toen ons zoontje geslapen had en toen waren ze bruin, een paar uur later waren ze wit geworden en dat zijn ze nog steeds. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

12-12-2009 om 12:28

Schimmeltje?

Hoi Biene,
Ik denk dat je toch even de huisartsenpost hier naar moet laten kijken ( zeker als hij er last van heeft ). Het klinkt als een schimmeltje, maar aangezien ik het niet gezien heb kan ik dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen. ( bovendien ben ik geen dokter
M.

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 13:05

Rembrand

Oei, dat hoop ik niet, want hij krijgt ook nog borstvoeding... Het ziet er trouwens wel heel anders uit dan spruw, het zijn echt gladde plekjes.

Rembrand

Rembrand

12-12-2009 om 14:54

Biene.

Schimmels komen in allerlei gedaantes en zien er niet altijd uit als de spruw die jij bedoeld.
Heeft hij iets gegeten waar hij niet tegen kan, of krijgt hij medicijnen op dit moment ?
Denk je dat het hem pijn doet ?
M.

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 15:16

Rembrand

Fijn dat je zo snel reageert!

Volgens mij kan hij overal tegen, geen allergieën of overgevoeligheden voor zover ik weet. hij heeft net ook met smaak twee boterhammen gegeten, leek er geen last van te hebben.

Medicijnen krijgt hij ook niet, een kleine drie weken geleden de Mex griepprik. O, hij heeft deze week wel een paar keer een zetpil gehad omdat hij last heeft van doorkomende tanden, bedenk ik me nu.

Rembrand

Rembrand

12-12-2009 om 23:00

Veranderde speekselsamenstelling.

Hoi,
Ik zou het gewoon even in de gaten houden. Als hij verder geen last heeft en jij ook niet ( aan je tepels ) dan loopt het waarschijnlijk zo'n vaart niet.
Het kan ook nog komen doordat zijn speeksel anders is van samenstelling ( door de doorkomende tanden ) en irritatie geeft in zijn mondje. Hierdoor zie je bij voedende vrouwen soms ook tijdelijk gevoelige tepels en bij hun kindje behalve een zere mond ook pijnlijke billen en zure poep.
M.

Hand-, mond en voetziekte?

Lijkt het hierop?
http://www.jongegezinnen.nl/jongegezinnen/goedomteweten/experts/expert2/VraagEnAntwoord/?ArtType8={A4F4C54D-B19C-4F2E-B1D5-A20AF91589CF}&ArtImage={A4F4C54D-B19C-4F2E-B1D5-A20AF91589CF}
Misschien even de huisartsenpost bellen morgen? Die kunnen telefonisch vast ook wel iets adviseren?

Damajo

Biene M.

Biene M.

13-12-2009 om 07:39

Rembrand en damajo

Dank voor de reacties! Inmiddels hebben de blaren zich wat van elkaar af bewogen, eigenaardig. Er zijn er nu drie met wat ruimte er tussen.

Het ziet er heel anders uit dan hand-, mond en voetziekte, de blaren zijn groter en zien er niet zo met vocht gevuld uit, ze zijn meer plat. Mijn zoontje lijkt er ook geen last van te hebben, eet en drinkt normaal. We bellen morgen de huisarts wel.

Groetjes, Biene

Biene M.

Biene M.

13-12-2009 om 19:29

Inmiddels

Inmiddels lijkt het allemaal weer weg te trekken, ik denk dat er morgen niets meer van over is. Raar hoor, maar blij toe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.