Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama

mama

04-11-2008 om 14:00

Blindedarmontsteking

Zoon van 8 jaar had gisteravond ineens zeer erge buikpijn. Kon niet zonder pijn lopen, hoesten en rijden in de auto naar de hap was dramatisch. Er werd gedacht aan blinde darmontsteking. Op de SEH bloed en urine onderzoek gedaan. Uitslag was goed. Pijn zakte ook af tot bijna geen pijn meer. Uit voorzorg toch een nachtje opgenomen. Goed geslapen en nu dus weer thuis. Wel een afspraak voor as vrijdag bij de chirurg ter controle. Mijn vraag is: Is dit herkenbaar voor jullie? Kan je eenmalig last hebben van een blindedarmontsteking en daarna niet meer? Of zou het toch wat anders zijn en zo ja wat? Het is een beetje vreemd allemaal. Ik ga dit ook zeker vragen aan de chirurg vrijdag maar tot die tijd zou het fijn zijn als er wat mensen ervaringen kunnen delen.
mama32

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

04-11-2008 om 15:26

Toen ik in het ziekenhuis lag met een blindedarmontsteking, lag er iemand naast me die (naar eigen zeggen) minstens tien valse starts had gehad.

amk

amk

04-11-2008 om 18:50

Ja, heet atypische blinde darm

Mijn ex werd er 5x voor opgenomen voor ze besloten dat het zeer waarschijnlijk toch een blindedarm was. Bij hem verstoorde prednison gebruik het beeld.

En het bleek een klassieke blindedarm te zijn. Mijn leidinggevende begon mijn afspraken er al op te plannen, het was steeds om de 6 weken.

groet,
Angela

Bij mij

Ik heb een week hevige buikpijn gehad en kon niets eten (5 kilo afgevallen). De huisarts constateerde na een dag of 5 bij een huisbezoek een 'gescheurd spiertje' en een maagverkramping van de stress (dat laatste klopte). Zak ijs erop en weer doorsukkelen. Twee dagen later zonder verbetering weer naar de huisarts gegaan en toen toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een echo. Ik kon blijven; mijn blindedarm stond op springen...

Sjillie

Sjillie

04-11-2008 om 21:48

Ik had ook atypische klachten

en het probleem was dat ik 35 weken zwanger was........

Uiteindelijk antibiotica gehad, na een paar dagen kwam de bevalling op gang, baby er (gezond uit), antibiotica was aangeslagen dus geen operatie. Nu 25% dat het nogmaals terug komt, maar dan kan er "makkelijk" geopereerd worden.

Maar ja, mama, hier heb je vast niets aan.....

Beterschap voor zoon.

Controle

Wat fijn dat je nog een controle afspraak hebt. Een blinde darm is toch altijd een tikkie link (spreek uit ervaring met oudste zoon). Het is een probleem om goed te diagnostiseren. Maar dat zal de chirurg jullie ook wel vertellen. Groeten, ElvO

mama 32

mama 32

05-11-2008 om 10:50

Naar school

Bedankt voor het meedenken. Mijn zoon is vanmorgen gewoon naar school gegaan. Hij voelt zich goed zegt hij. Ik vind wel dat hij nog wat pips ziet maar dat zal wel door het slaapgebrek komen en de pijn die hij heeft gehad. Het is inderdaad prettig dat het vrijdag nog even opnieuw beoordeeld wordt door de chirurg.
ElvO: Wat bedoel je met een "tikkie link"?
mama32

mij dochter heeft vanaf haar vierde jaar regelmatig buikpijn aanvallen gehad.
elke keer constateerde de huisarts dat het spanningen waren.
nu klonk dat wel aannemelijk ,dochter was altijd een wat angstig meisje.
uiteindelijk is ze op haar zesde opgenomen in het ziekenhuis met een ernstige buikvliesontsteking.( een gesprongen blindedarm was hiervan de oorzaak.)
ze heeft vier dagen op de IC gelegen,het was echt kantje boord.
toen haar tweelingbroertje een jaar later ook buikpijnaanvallen kreeg heb ik geeist dat zijn blindedarm eruit werd gehaald,dit is ook gebeurt ,en hij heeft daarna nooit meer last gehad.
hou het dus goed in de gaten,en komen de aanvallen terug,eis dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis,want het kan levensgevaarlijk zijn.

mama 32

mama 32

07-11-2008 om 18:30

Vandaag bij de chirurg geweest...

En het was volgens hem toch geen blindedarm onsteking geweest omdat het anders wel had doorgezet de afgelopen dagen. Mijn zoon is opnieuw onderzocht en er wordt nu getwijfeld aan of een liesbreuk, of een afgekneld balletje. Ook vond hij dat 1 balletje wel een stukje kleiner was dan de andere wat er dus op kan duiden dat die vaker niet als wel in het zakje zit. Maar goed, in ieder geval wordt er over 2 weken een echo gemaakt om het onder in de buik eens even goed te bekijken. Het wordt dus vervolgd...
mama32

Net als bij su sanne

Net als bij Sus anne had onze zoon ook een gesprongen blindedarm. Hij werd op 1e kerstdag opgenomen. De huisartsen nachtdienst hadden een blindedarm ontsteking vastgesteld, maar in het ziekenhuis dacht men dat het zo vaart niet liep, want ja, 1e kerstdag en geen chirurg in het ziekenhuis. Al met al heeft hij een maand in het ziekenhuis gelegen met allerlei nare complicaties, maar hij is er gelukkig levend vanaf gekomen en volledig hersteld. Ons trauma met de blindedarm dus. Toen hebben we wel gezien dat het lastig is om een diagnose te stellen, want in die maand lagen er daar heel wat kids met een vage buikpijn diagnose en twijfel over wel of niet opereren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.