Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bloeden na de menopauze?

al een paar dagen vloei ik alsof ik ongesteld ben. De huisarts heeft me gestuurd voor een echo, waar (vermoedelijk) 2 grote vleesbomen zijn. De gynaecoloog heeft pas over twee weken plek, en ik maak me ongerust. Ik heb natuurlijk alles gegoogeld wat er te vinden was. Ik menstrueerde al 4 jaar niet meer. Is het voor iemand herkenbaar?
Bluebell 

Vervelend dat je nog een aantal weken geduld moet hebben voordat je bij de gynaecoloog terecht kan. Zelf heb ik ook bloedverlies gehad, af en toe een paar dagen niet maar verder leek het een aaneenschakeling van dagen met veel bloedverlies. Ik heb ook een vleesboom, die zit er al jaren en is bij mij niet de oorzaak van het bloedverlies. 
Ik heb een aantal jaar orgametril geslikt, mocht op den duur ermee stoppen omdat het bloedverlies gestopt was en ook gezien mijn leeftijd. Maar helaas had ik vorig jaar weer problemen dus ben weer opnieuw aan de orgametril gegaan na een inwendige echo en uitstrijkje (was goed). 

Bluebell

Bluebell

04-03-2023 om 16:51 Topicstarter

Inmiddels heb ik de echo en de gyn gehad/gezien. Op de echo zijn 2 grote vleesbomen te zien, 2 keer een mandarijn zeg maar. Verder niets bijzonders. Uitstrijkje was normaal, er is met een biopsie weefsel bij de baarmoeder genomen en gestuurd, op 14 maart heb ik weer een afspraak voor uitslag. In de tussentijd bloed ik nog steeds, niet veel maar genoeg om maandverband te moeten dragen. Jaren geleden (ik was 49) had ik een Novasure gehad omdat mijn menstruatie maar niet afnam. Het is dus vreemd want in principe is er niets dat kan bloeden in mijn baarmoeder: slijmvlies is jaren geleden weggebrand en vleesbomen bloeden in principe niet. De gynaecoloog zei verder dat vleesbomen niet behandeld worden. Ik zit nog vol vragen en vooral: wat als de biopsie geen kankercellen laat zien (wat ik uiteraard hoop) maar het bloeden niet stopt..?
Bluebell

ja bij mij het zelfde.Ben echt zwaar depressief.ben ook veel afgevallen en maagklachten.Dat bij eierstokkanker kan passen.Word er helemaal gek van.Heel angstig.Heb je al uitslag?

Bluebell

Bluebell

07-12-2023 om 13:49 Topicstarter

hoi
Ja, het draadje is van veel eerder dit jaar. Helaas bij mij was het wel kanker. Ik hoop dat dit je bespaart blijft.
Bluebell

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.