Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

theemuts

theemuts

02-12-2012 om 14:40

Borrel in been

Gekke topic misschien, maar ik voel een borreltje in mijn been.

Regelmatig als ik zit, en dat maakt niet uit hoe (ik vermoed omdat ik 'in rust' ben), dan voel ik in mijn linker bovenbeen aan de achterkand (precies in het midden van mijn bovenbeen) een borrel. Het lijkt op een spastische spier, maar volgens mij is het meer geborrel van een bloedvat.

Ik bedenk het maar hoor, probeer te omschrijven wat ik voel.

Herkent iemand dit? Het doet geen pijn, geen last van, het valt eigenlijk alleen maar op.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

02-12-2012 om 17:43

Aderdingetje

Ik denk dat je het niet veel erger hoeft te verwachten dan dat het inderdaad iets van je aderen is. Heb je gezonde aderen in je benen, of heb je last van spataderen?
Maar voor alles: als je je zorgen maakt, kun je naar de huisarts gaan en met hem bespreken naar wie je het beste doorverwezen kan worden. Ik zou eerder aan een fleboloog denken dan aan een neuroloog om eerlijk te zijn.

Knurf, dat slaat echt helemaal nergens op.

er zijn ontzettend veel volkomen onschuldige, minder onschuldige of ernstiger redenen waardoor een spier-trekkinkje kan ontstaan. ALS is er één van, maar het is echt niet gefundeerd om hier bij deze beschrijving meteen aan te denken.

Spiertrillinkjes

Kan maar zo, netzoiets als een trillend ooglid.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Snuggle's

Snuggle's

03-12-2012 om 01:35

Herkenbaar

Ik heb het ook soms, op verschillende plaatsen. Hetzelfde gevoel als een trillend ooglid inderdaad. Ik heb dat al jaren, nooit de neiging gehad om daarmee naar de huisarts te gaan. Ik beschouw het als een soort kramp wat je ook wel eens opeens krijgt.

koentje

koentje

03-12-2012 om 12:16

In je aderen

zit geen lucht hoor. En wees blij, als ie in je hart komt vind je dat niet zo leuk!

Margriet*

Margriet*

03-12-2012 om 23:23

Knurf

Spierpijn in je bovenbenen kun je ook hebben als je teveel/verkeerd sport, griep hebt etc etc etc.....

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2012 om 00:43

Nee geen lucht in aderen

Dat zou niet best zijn.
Nee, ik kan ook niet helemaal thuisbrengen wat er precies gebeurt, maar het voelt inderdaad als borrelen en soms heb ik het rare idee dat het bloed dan opeens goed door kan stromen. Het zal wel nergens op slaan. Ik heb chronisch spataderproblemen in mijn benen en ik herken het gevoel dus. Ik ervaar het als positief gevoel.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-12-2012 om 00:45

Knurf

Theemuts heeft het niet over flinke spierpijn.

Theemuts

Theemuts

07-12-2012 om 11:11

Bedankt!

Voor jullie reacties, ik denk dat het een onschuldig dingetje is. Inderdaad zoiets als een trillend ooglid.
Dank jullie wel voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.