Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gente

Gente

14-12-2009 om 12:17

Borstonderzoek 50jr (borstprothese, best schrikken)

Heb een oproep ontvangen om mee te doen aan het onderzoek tegen borstkanker, was daar blij mee, tot vorige week bleek, na aangegeven te hebben dat ik voor 10 jaar geleden een borstvergroting heb laten doen, dit onderzoek vrijwel zinloos is en ze vrijwel niks kunnen waarnemen door de prothese(ook wel logisch, maar toch?
Heeft iemand hier ervaring mee, werkt niet geruststellend, al neem ik er wel aan deel?
Ik hoop op reakties!

Groetjes
Gente

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

14-12-2009 om 12:47

Via huisarts naar ziekenhuis

Ga naar je huisarts, geef aan dat het bevolkingsonderzoek aangeeft niks voor je te kunnen doen en vraag een verwijzing naar de röntgenafdeling van een ziekenhuis voor een mammografie daar. Waarschijnlijk is het ziekenhuis wel digitaal en kunnen ze wel met de prothese de rest van het weefsel beoordelen, maar kunnen ze ook een echo doen, mocht het nodig zijn.
Jakiro

Yep

Foto's kunnen wel gemaakt worden, maar je kunt niet uitsluiten of er iets zit zit. Dan is echo-onderzoek een goede aanvulling. Ik kan me voorstellen dat je dit idd bij je ha moet regelen. Volgens mij is het bevolkingsonderzoek toch regulier en standaard lopendebandwerk.

Gente

Gente

15-12-2009 om 09:22

Fijn om te horen

dat er toch een mogelijkheid blijkt te zijn, vanmorgen de assistente gebeld, die was ook benieuwd, morgenmiddag tijdens het tel.spreekuur vraag ik aan mijn huisarts om door verwezen te worden!
Bedankt voor de reakties,ben er blij mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.