Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brandwond


Jongens, het is een wond, geen gebroken been. Een rolstoel of krukken gaan regelen als het heeeel misschien nodig is voor een klein stukje, sorry hoor, maar je kan ook overdrijven. Ik zou kind ook op mijn rug nemen als het nodig is, maar de kans lijkt me groot dat het prima gaat.
Ik zou haar wel aanraden om bij het turnen alleen de simpeler dingen mee te doen. Die turnles is er over een week weer, de speurtocht niet. Lijkt me erger om de speurtocht te missen dan (een deel van) de les.
Veel plezier met die bikkel van je!

De blaar was op een hoekje opengegaan, dus het vocht was eruit gelopen. Ik heb er geen litteken aan overgehouden. Wel in het proces tussen natte wond en het vormen van een korst de boel goed in de gaten gehouden. Het was wel hoogzomer dus kon met een korte broek blijven lopen. 
Maar goed, ik lees dat je het al gevraagd hebt en dat de huisarts het afraadt. Hopelijk gaat het gauw beter.

MamaE

MamaE

18-12-2021 om 21:25 Topicstarter

Jonagold schreef op 18-12-2021 om 09:50:

Jongens, het is een wond, geen gebroken been. Een rolstoel of krukken gaan regelen als het heeeel misschien nodig is voor een klein stukje, sorry hoor, maar je kan ook overdrijven. Ik zou kind ook op mijn rug nemen als het nodig is, maar de kans lijkt me groot dat het prima gaat.
Ik zou haar wel aanraden om bij het turnen alleen de simpeler dingen mee te doen. Die turnles is er over een week weer, de speurtocht niet. Lijkt me erger om de speurtocht te missen dan (een deel van) de les.
Veel plezier met die bikkel van je!

Dit ook inderdaad. Het is ook wel een beetje raar om eerst te gaan trainen en daarna een rolstoel of krukken te gebruiken. Dochter vroeg op vrijdag aan de dokter of ze mocht turnen. Ik had niet verwacht dat dat zou mogen dus heb er ook niet op kunnen anticiperen.
Afin, het is boven verwachting goed gegaan vandaag. Voor de training paracetamol gegeven en daar heeft ze het de hele dag op gedaan. Tijdens de training heeft ze één onderdeel overgeslagen en de rest ging prima. De speurtocht ook. De laatste kilometer had ze wel wat last van haar been, maar ze wilde per se zelf blijven lopen. Thuis lekker op de bank met kussens onder haar been en op tijd naar bed, maar ze heeft het ontzettend naar haar zin gehad met haar turnvriendinnetjes en genoten van alles wat er vandaag nog net mocht want voorlopig ligt alles weer stil. Behalve zwemles dan, heel fijn dat dat nog wel mag.

MamaE

MamaE

28-12-2021 om 17:04 Topicstarter

Update; de wond van dochter is inmiddels grotendeels dicht met een korst er op. Het jeuk wel behoorlijk, maar dat is goed want dat is een teken dat het heelt. Ze vindt de jeuk wel vervelend maar verder gaat het eigenlijk heel goed met haar. 
De dag voor kerst zat ze heel hoog in haar emoties en zijn er vele tranen gevloeid zonder dat ze daar echt een reden voor had en ze snapte er zelf niks van. Waarschijnlijk een opeenstapeling van meerdere dingen, ze heeft het afgelopen jaar toch best wat te verduren gehad. Dat hebben we haar ook uitgelegd en gezegd dat het helemaal niet gek is dat dat er nog even uit moet. En dat ze best heel trots mag zijn op zichzelf. We hebben haar veel geknuffeld en vastgehouden en na een lange en diepe slaap was het ook goed en gaf ze zelf aan dat ze niet meer verdrietig wilde zijn.
Haar neefje maakte wel een paar nare opmerkingen met kerst en dat raakte haar wel. Hij heeft van mij wel even flink de wind van voren gekregen, want mijn zus en zwager konden er aanvankelijk wel om lachen, totdat ze zagen wat het met mijn dochter deed. Nou ja, uiteindelijk heeft neefje zijn excuses gemaakt en was het weer goed en wilde dochter toch nog graag daar blijven logeren. Na het eten halen we haar weer op.

MamaE

MamaE

29-01-2022 om 13:05 Topicstarter

Na de kerstvakantie was de wond helemaal dicht en is dochter weer naar zwemles gegaan. De korst is er nog niet helemaal af, maar wel voor een vrij groot deel. De huid is nog wat dun en kwetsbaar, maar uiteindelijk komt het helemaal goed. Ze heeft er ook geen last meer van. De tijd zal verder zijn werk moeten doen.
Ze mocht na de vakantie al meezwemmen met de B-groep en vandaag heeft ze afgezwommen voor haar A-diploma. Super trots op ons meisje!

fijn om te horen. Bedankt voor de update. En nu op voor zwemdiploma B. 

1968 schreef op 16-12-2021 om 14:00:

Kan je eens vragen wat er gebeurt als je het aan de lucht laat drogen en er nu een korst op laat komen? Ik heb zelf een keer een joekel van een brandwond op mijn kuit gehad (in de vakantie, met korte broek achterop een motor gezeten en mijn kuit tegen de hete uitlaat aangekregen, erg dom van mezelf) maar ik heb het toen dágen afgedekt met hele grote pleisters die ik bij de apotheek had gehaald (wond was een grote blaar van 10x4 cm) en iedere dag als ik er een nieuw pleisterverband omheen deed, deed het enorm pijn. Tot ik het na een paar dagen toch maar even zo liet die dag en de boel liet opdrogen. De blaar werd een grote korst en deed praktisch geen pijn meer. (vandaar mijn suggestie, of dat misschien ook mag)

Ik lees nu pas je verhaal en kwam via Google terug hier terecht. 

Ik heb mij vorige week ook verbrand aan de uitlaat. 

Had jij ook last van dit: 

Bij het veranderen van positie (van liggen naar zitten en vooral naar rechtstaan en lopen) dat je been ontzettend pijn doet? Na drie minuten is het over. Dat telkens opnieuw... 

Is pas begonnen vijf dagen na de verbranding 

MamaE schreef op 29-01-2022 om 13:05:

Na de kerstvakantie was de wond helemaal dicht en is dochter weer naar zwemles gegaan. De korst is er nog niet helemaal af, maar wel voor een vrij groot deel. De huid is nog wat dun en kwetsbaar, maar uiteindelijk komt het helemaal goed. Ze heeft er ook geen last meer van. De tijd zal verder zijn werk moeten doen.
Ze mocht na de vakantie al meezwemmen met de B-groep en vandaag heeft ze afgezwommen voor haar A-diploma. Super trots op ons meisje!

Wat fijn te lezen dat alles uiteindelijk is goedgekomen. 

Als mama wil je die pijn maar al te graag overnemen...

Ik had voornamelijk pijn toen de korst nog niet helemaal goed was (het is een tijd geleden hoor) dan was inderdaad iedere opstart van de dag erg pijnlijk (van liggen naar staan, gewoon het weer in beweging komen) maar volgens mij was dat na een paar dagen juist over, kan me niet meer herinneren dat het juist na 5 dagen weer begon. Gaat bij jou de korst "trekken"?  Gaat het misschien ergens ontsteken daaronder? Anders bel je eens met de huisarts (of je laat het even zien) 

" Gaat het misschien ergens ontsteken daaronder?" 
Leg je hand eens voorzichtig op die plek. Als die duidelijk warmer is dan de rest van je been dan lijkt me de kans groot dat er een ontsteking zit.

MamaE

MamaE

29-09-2022 om 13:00 Topicstarter

Mijn dochter vond het destijds fijn om haar been wat hoger te leggen. In bed een kussen eronder, op school op een krukje. Met staan en lopen kreeg ze na een tijdje ook meer last omdat het been dan laag is. Maar de pijn werd met de tijd wel steeds minder en niet erger. Ze heeft geen ontsteking gehad gelukkig. 
Als je het niet vertrouwt zou ik toch even langs de dokter gaan. Een spoedig herstel gewenst, brandwonden zijn vervelende wonden.

Bedankt voor de tips. 
Deze ochtend was het al iets beter. 
Wss zal het idd aan de trage korstvorming liggen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.