Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brok in de keel

Ik heb sinds een week of twee het gevoel dat er een brok in mijn keel zit. Ik heb continu last van maagzuur (breuk in het middenrif) en slik hiervoor maagmedicatie. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Ik maak me erg zorgen. Ben bang dat het slokdarmkanker is of iets dergelijks. Heb niet zo gezond geleefd, ben net gescheiden, in een nieuwe relatie. Hierdoor heb ik het afgelopen jaar gerookt (was al tien jaar gestopt) en heb ook menig glas wijn gedronken (ik dronk al vierentwintig jaar niet meer). Wie herkent het bovenstaande? (De brok in de keel bedoel ik). Zou het ook met emoties te maken kunnen hebben? Ik heb een jaar of vijf eerder een inwendig onderzoek gehad (slang naar binnen) en ik zie er zo tegenop dit weer te moeten doen. Ervaringen? Ging het vanzelf weg? Ik meen me te herinneren dat ik in een andere nare periode in mijn leven ook dit gevoel van een brok in mijn keel heb gehad. Dit ging toen vanzelf weg... Hoor graag van jullie!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiegel

Fiegel

18-02-2010 om 22:07

Ook ooit gehad

Ik ben er toen mee naar de dokter geweest, ik denk dat ik er toen een week last van had. Volgens hem waren het opgezwollen lymfeklieren die ik voelde. Ik wist niet dat je die ook ín je mond/keel kunt voelen, maar blijkbaar kan dat dus, ze voelden van buiten in ieder geval flink dik. Ik moest het toen nog een paar weken aanzien, want het kan even duren voordat lymfeklieren weer slinken. Bij mij trok het toen vanzelf weer weg, maar anders had de huisarts na een paar weken verder gekeken.

Ben je toevallig niet ziek nu, verkouden, griep oid? Hopelijk heb ik je gerust kunnen stellen!

Lynna

Lynna

19-02-2010 om 07:28

Emoties

Een aantal jaren geleden heb ik dat ook gehad, in tijden van grote stress. Het duurde vrij lang voor het weer over was. Toch zou ik er mee naar de huisarts gaan, laat eerst een lichamelijke oorzaak maar uitsluiten.

Biene M.

Biene M.

19-02-2010 om 09:06

Keelonsteking

Een vriend van me had dat en dat bleek keelontsteking te zijn.

Brianna F

Brianna F

19-02-2010 om 11:55

Dochter

heeft dat wel vaker, bleek een wondje in haar keel, ze heeft een paar dagen gespoeld met een ascaloplossing (daarna doorslikken) en het was weg.

marie

marie

19-02-2010 om 13:07

Hangende huig

Hallo
Ik heb dat gevoel ook wel eens. Dat noemen wij in de familie een "hangende huig". Dan is mijn huig wat opgezet en achter in mijn keel soms ook. Ik heb dan de neigig om vaak mijn keel te schrapen, wat het erger maakt overigens. Zuigtabletjes als Trachitol helpen dan vaak wel.
Kijk maar eens via de spiegel (met een zaklamp) in je keel en kijk of het achter in je keel ook opgezet is.
Ik krijg er vaak last van als mijn neus verstopt zit 's nachts, dan ga ik snurken en wordt dan met een zere keel wakker.
Groetjes

Jose

Jose

19-02-2010 om 14:55

Kan met maagzuur te maken hebben

Ik ben ooit met dezelfde klacht naar de dokter gegaan. Die vertelde me dat het vaak samenhangt met brandend maagzuur, waar ik toen inderdaad voor het eerst van mijn leven last van had, en soms een ontstoken of geirriteerde maagwand. Ik heb toen een tablettenkuur gekregen om mijn maag tot rust te laten komen en daarmee verdween het brok in mijn keel ook.

koentje

koentje

19-02-2010 om 15:29

Brok in de keel

duidt meestal op hyperventilatie.
Zonder dat je echt een aanval van benauwdheid hoeft te hebben kan het toch zijn dat je verkeerd ademhaalt. Is er sprake van stress?

Rembrand

Rembrand

19-02-2010 om 23:37

Tinus zou zeggen...........

wat zegt de dokter ervan ?
Zoals je hierboven kan lezen heb je nu tig verklaringen wat het zou kunnen zijn. Ik doe er nog één bij. Mensen met schildklierproblemen kunnen ook een brokgevoel hebben. Het lijkt me dus verstandig om volgende week een afspraak met de huisarts te maken ( als het brokgevoel er nog steeds zit ).
M.

reina

reina

20-02-2010 om 11:31

Dus

Rowen, ga maandag, als je er dan nog last van hebt, even langs de dokter, die kan je vast geruststellen....

joos

joos

20-02-2010 om 19:19

Wat rembrand zegt

Toen mijn schildklierproblemen begonnen voelde het ook alsof ik een brok in mijn keel had en mijn tante (ook schildklierpatient) had er ook heel veel last van. Dus dat zou inderdaad kunnen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.