Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Buikpijn dochter

En dan kom ik er gelijk maar achteraan met mijn dochter. Het is de oudste van drie meiden, ze is 15. Sinds een week of drie heeft ze buikpijn, rechtsonder. Het zit er altijd en als ze eet, wordt het erger. Eén keer heeft ze er bij overgegeven.
Ze is uiteraard al naar de dokter geweest en die heeft haar toen medicijnen gegeven, die helaas niet hielpen. Dus weer naar de dokter geweest. Omdat de pijn rechtsonder zit, dachten ze aan een blindedarmontsteking, maar verder had ze eigenlijk niet de symptomen. Dus weer andere medicijnen. Die hielpen ook niet. Urine was ook al onderzocht, daar kwam niets uit. Afgelopen vrijdag zijn we weer naar de dokter geweest en nu werd er toch meer een blindedarmontsteking vermoed. Dus naar het ziekenhuis. Daar bloed afgenomen en daar kwam niets uit, ze had geen blindedarmontsteking. Ze hebben een echo gemaakt (had de huisarts overigens ook al gedaan), maar daar was niets op te zien.
Ze hebben haar helemaal nagekeken, maar weten het niet. Ze is toen naar de gynaecoloog geweest om een evt. cyste uit te sluiten. De gynaecoloog heeft verklaard dat ze wat dat betreft gezond is.
We weten het niet meer. We zijn gisteren weer naar de dokter geweest en nu heeft ze een verwijzing voor de internist gekregen. Het zou kunnen dat ze een darmontsteking heeft, dus moet ze misschien een darmonderzoek ondergaan.

Kent iemand deze klachten en heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

28-11-2012 om 11:08

Heu

Welke medicijnen, wat is er qua bloedonderzoek getest? Is het niet 'gewoon' verstopping?

Nadasha

Nadasha

28-11-2012 om 11:14 Topicstarter

Geen verstopping

De namen van de medicijnen weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ze heeft allereerst paracetamol geprobeerd. Daarna ibuprofen en daarna bepaalde druppels. Die deden ook niets en nu heeft ze andere druppels gekregen. Ze zei nu dat het gisteravond wel minder was.

Haar stoelgang is volkomen normaal, dat is het probleem niet.

Hombre

Hombre

28-11-2012 om 13:31

Niet gehinderd door enige kennis

Maar zelf wel eens een niersteen gehad. Die worden ook wel eens verward met een blindedarmontsteking. En de pijn kan verschillende vormen aannemen van zachtjes zeuren tot scherp en niet uit te houden. En het is vaak ook nog heel lastig aan te tonen (afhankelijk van de samenstelling van de steen).

Tinus_p

Tinus_p

28-11-2012 om 17:18

Galblaas

Iemand al gezegd dat het geen galblaas kan zijn?

Nadasha

Nadasha

28-11-2012 om 17:28 Topicstarter

Nee

Op de echo hebben ze de nieren en de galblaas bekeken en er was niets aan te zien, dus ik denk het eigenlijk niet.

Ik heb zelf een ontstoken galblaas gehad en dat was echt verschrikkelijk. Ik heb drie keer kinderen gekregen, maar volgens mij was de pijn van de galblaas nog erger. En mijn vader heeft geregeld nierstenen, die weet dan van ellende niet waar hij het zoeken moet.

Zo erg is het bij mijn dochter niet, ook niet bij vlagen. Ze heeft gewoon altijd een zeurende buikpijn. Niet erg genoeg om krom te lopen, maar wel erg genoeg om er door gehinderd te worden.

Hombre

Hombre

29-11-2012 om 09:17

Zoals ik zeg

Ik heb maandenlang een zeurende buikpijn gehad en wel 3 echo's voordat ze er eindelijk achter waren dat het een niersteen was. Je zag 'm gewoon niet op echo's en foto's. Toen ze hem eindelijk wel vonden was hij 2,5 cm in doorsnee. Hij zat in de nier en was te groot om te vergruizen. Mijn huisarts zei ook: Als het een niersteen was lag je wel over de grond te rollen. Niet dus. En ik ben echt geen held.

Achteraf bleek het bij mij ook in de familie te zitten (opa).

Maar goed, ik ben natuurlijk een leek dus of dat ueberhaupt bij een kind een optie is zou ik niet weten (ik was 40).

Maar je wilde ideeen...

Nadasha

Nadasha

29-11-2012 om 11:29 Topicstarter

En weer ziek

En ze is weer thuis. Gisteren kwam ze thuis, zo wit als een doek en ze voelde zich helemaal niet goed, wilde ook (weer) niet eten. Vanmorgen voelde ze zich vreselijk naar en de buikpijn was veel erger geworden. Dus maar weer thuis gehouden en ze is weer naar bed gegaan.
Ik heb net een afspraak gemaakt bij de internist, die had pas op 22 januari plek....

Word je bij nierstenen ook ziek, naast de buikpijn?

Bloemetje11

Bloemetje11

29-11-2012 om 16:40

Arme meid

Heb zelf eens een aantal dagen zeurende pijn onderin buik gehad. Werd erger en huisarts dacht aan blindedarmontsteking. Meteen doorgestuurd naar ziekenhuis. Daar weer allerlei onderzoeken en het bleek nierbekkenontsteking te zijn.
Zou toch weer naar huisarts gaan hoor en geen genoegen nemen met pijnstilling. Dit duurt te lang en januari is nog ver weg....
Beterschap !

Baarmoeder?

Een ontsteking in of om haar baarmoeder? Een jong meisje in mijn omgeving had daar laatst een (lang niet ontdekt) abces.
En is ze seksueel actief? Zou het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kunnen zijn? Ik zou flink aan de bel trekken, je niet laten afschepen..

Nadasha

Nadasha

29-11-2012 om 17:42 Topicstarter

Doe ik niet

Ik wacht hier niet veel langer meer mee, ze loopt er nu lang genoeg mee. In het begin ging het nog wel. Draaglijk, maar vervelend.
Maar ze moet nu best veel van school missen en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Bovendien hoort ze met heel andere dingen bezig te zijn dan zich ziek te voelen.

He bah

Vervelend dat je dochter zo lang met die klachten moet lopen en dat het zo lang onduidelijk blijft.

Nierstenen en/of galstenen worden heel vaak niet gelijk herkend, maar je kunt er wel flinke klachten van hebben. Met name bij galstenen kun je soort koliek-achtige aanvallen hebben. Triggers: pittig eten, koolzuurhoudende dranken. Het is alsof er een blok op je maag ligt. En je kunt er flink beroerd en misselijk van zijn. Die misselijkheid leidt eigenlijk tot niets, dat is het vervelende. Het is alleen dat weeige gevoel.

Maar jij hebt het echt over rechtonder, de galblaas ligt iets hoger.

Januari lijkt me ook te ver weg, je wilt je kind niet zo lang kwellen. Heeft het zin om je verzekering eens te bellen hierover? Wellicht dat zij je kunnen helpen om die afspraak eerder te krijgen?

Ik hoop dat het snel beter gaat met je dochter, sterkte!

Moontje

Moontje

29-11-2012 om 23:08

Andere internist dus

Je gaat toch niet tot 22 jan. wachten voordat je überhaupt je verhaal op tafel kunt leggen? Dáárna starten de onderzoeken pas. Gewoon rondje ZH bellen waar je sneller terecht kunt. In het Catharina ZH moesten we 3 maanden wachten voor de reumatoloog, in het 2 Steden (Tilburg) konden we binnen 2 weken bij de kinderreumatoloog terecht.
In het Catharina ZH kon ik pas op 18 dec. terecht voor een mammografie, in het Maxima Medisch Centrum op 18 november. Ik bedoel maar.. Hebben jullie geen andere ZH in de omgeving?

Nadasha

Nadasha

30-11-2012 om 10:33 Topicstarter

Anders

Wij wonen in Duitsland, daar gaat het iets anders. Zo hebben internisten hier veel hun eigen klinieken en die hebben enorme wachtlijsten. Is heel 'normaal'.
Potverdorie, vandaag is ze weer thuis gebleven. Ze is nu ook ongesteld, want de pijn is nu nog erger, zegt ze. Kan natuurlijk ook aan de menstruatie liggen, maar het schiet niet op zo.
Ik heb zelf een galblaasonsteking gehad, maar dat deed zo verschrikkelijk veel pijn dat ik helemaal niets meer kon en dat herken ik niet bij haar. Kan ook eigenlijk niet, want dat zou je aan de bloedwaardes moeten zien en daar was geen ontsteking te zien.
De gynaecoloog heeft haar onderzocht en die zei alles in orde was, dus een baarmoederontsteking denk ik ook niet.
Ze is niet seksueel actief. Dat weet ik echt zeker. Ze heeft via internet een 'vriendje', die ze nog niet eens ontmoet geeft. Wij wonen nogal afgelegen en ze gaat werkelijk bijna nooit uit. Heel af en toe slaapt ze bij een vriendinnetje, maar niets serieus. Ze zegt ook altijd dat ze dat niet leuk vindt. Haar klasgenoten gaan allemaal naar feesten en worden echt dronken (onbegrijpelijk vind ik dat) en ze veroordeelt dat. Ze wil niet drinken, thuis ook niet, ze is 'anders' zegt ze, zij vindt het heerlijk om onder de dekens te kruipen met een boek of de laptop met een kop thee.

Sjansje

Sjansje

30-11-2012 om 19:13

Tante

Mijn tante had een tijdje geleden ook flinke pijn. Het begon met af en toe, later werd het frequenter. Het zat zo'n beetje ter hoogte van een nier. Onderzoeken gehad; vermoeden was nierstenen of galblaas. Maar er was eigenlijk niks te zien. Pijnstillers gekregen, hielp nauwelijks. En zo tobde ze een hele poos door. Tot er een rare uitslag verscheen op de pijnlijke plek en het gordelroos bleek te zijn. Na behandeling daarvan was de pijn helemaal weg.
Maar gedurende een paar weken was er dus helemaal niks te zien op de huid.
Misschien heb je hier iets aan?
Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.