Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bultje ,reden tot bezorgdheid?

2 weken terug heeft mijn man een soort wratje weg laten halen in zijn gezicht.
dit is gewoon door de huisarts gedaan.
afgelopen week bleek het bultje weer te groeien,vrijdagochtend is man terug geweest naar de huisarts en heeft een verwijzing naar de dermatoloog gekregen.Nu belde de huisarts vrijdagmiddag op,dat mijn man a.s maandag naar de dermatoloog moet,de huisarts heeft die afspraak gemaakt.
op mijn opmerking dat man maandag moet werken,reageerde de huisarts: dan moet hij maar vrij nemen,dit is belangrijker.
Mijn man neemt het laconiek op,zegt dat het nooit iets ernstigs kan zijn.Ik ben echter heel erg ongerust,waarom moet hij anders direct naar de dermatoloog?
Maak ik me onnodig zorgen? Wie heeft ervaring ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-06-2010 om 15:02

Dermatoloog

Natuurlijk maak je je zorgen maar bij (snel) groeiende huidafwijkingen is het op tijd onderzoeken van de huidafwijking wel van belang. Omdat als het om een melanoom of een andere vorm van huidkanker gaat, er tijdig bij zijn alle verschil maakt. Als zoiets zich niet heeft uitgezaaid is de kans op genezing bijna 100%. Jullie huisarts weet dit uiteraard en zal daarom zelf snel een afspraak hebben gemaakt voor onderzoek. Waarschijnlijk ook omdat hij wel vermoedt dat je man anders niet meteen zelf op zeer korte termijn een afspraak zou hebben gemaakt met de dermatoloog. Nogmaals, het hoeft niets te betekenen maar je moet er wel op tijd bij zijn om uitsluitsel te krijgen.

Al 2 keer gehad

ook ik heb al 2 keer dit gehad. Ik heb nogal veel moedervlekken, gewone en ook van die wratachtigen. 1 keer in de zoveel tijd haalt de huisarsts een paar vervelende weg. Soms met bevriezen en soms met een sneetje en soms met branden en laatst met iets nieuws dat ze ´schaven´ noemen.Lastige die doet de dermatoloog zowiezo of die in het gezicht zitten. Al 2 keer heb ik er ook 1 gehad die terug kwam en dan moest ik ook halsoverkop naar het ziekenhuis.2 keer loos alarm.Dus het wil niks zeggen...is gewoon standaard procedure bij zulke kenmerken. En het kan wat zijn en kan ook niks zijn. Maar áls het wel wat is dan is snel handelen van levensbelang.Dat is waarom die procedure zo is.
groeten albana

sus-anne

sus-anne

21-06-2010 om 18:13 Topicstarter

Viel mee

man is geweest,bultje is gelijk weggesneden,is waarschijnlijk wildvlees groei.Wordt voor de zekerheid wel opgestuurd.
Mocht het weer terugkomen dan wordt het onder narcose door de plastisch chirurg weggehaald.
ik ben gerustgesteld.Dank voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.