Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

witbult

witbult

24-07-2010 om 21:25

Bultjes na scheren

Ik onthaar al jaren mijn schaamstreek. Nu krijg ik steeds meer witte bultjes die niet weer weggaan. Laatst is 1 bultje groter geworden en open gegaan, er kwam een hard wit stukje uit ter grote van een kleine doperwt. Nadien is dat bultje verdwenen. Wie weet wat dit is en of ik met een steriel mesje de andere bultjes kan openen?

Bultje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

24-07-2010 om 22:00

Talg?

het zijn volgens mij met talg gevulde haarzakjes, iets anders kan ik er niet bij bedenken. Ik heb ze ook wel eens een enkele keer, vooral in mijn liezen.

kaatje1972

kaatje1972

24-07-2010 om 22:16

Ik denk ook talg

Je hebt natuurlijk niets aan mijn reactie maar ik denk ook dat het met talg verstopte haarzakjes zijn Mijn vriend heeft dat ook wel eens gehad op zijn bovenbeen en dat leek precies op wat jij beschrijft. Het is alleen wel altijd een soort gaatje gebleven. Ik denk dat je die andere best kan proberen te verwijderen maar doe er anders gewoon eentje en kijk wat er gebeurt en of het niet gaat ontsteken ofzo? De rest kun je later altijd nog verwijderen? Die lopen niet weg

Puck

Puck

24-07-2010 om 22:39

Na ontharen

Ik kreeg ook altijd bultjes en ontstoken haarzakjes na het scheren. Wat al helpt is met de haargroei meescheren. Dat wordt iets minder glad, maar je huid irriteert aanzienlijk minder (en maakt daardoor vast ook minder talg aan). En verder na het ontharen ontsmetten. Ik doe dat met steriloncreme maar dat schijnt niet meer te bestaan, maar een andere ontsmettende creme zal ook vast goed zijn.

Minet

Minet

25-07-2010 om 08:56

Puck

Ik denk dat jij de 'normale' irritatiebultjes bedoelt.
Wat witbult heeft herken ik, ik heb ze ook wel eens, en is echt iets anders. Het is geen irritatie of ontsteking, maar een verdikkinkje in de huid (die niet anders van kleur is) met daarin wit zalfachtig spul.

Puck

Puck

25-07-2010 om 11:38

Nee minet

Ik bedoel echt ontstekingen, met talg en puskopjes, niet gewone irritatiebultjes, die zijn rood.

Minet

Minet

25-07-2010 om 14:02

Puck

en juist die ontstekingen bedoelt witbult niet. Wat zij bedoelt zijn verdikkinkjes in de huid, niet anders van kleur dan de rest van de huid, soms rond maar soms ook staafvormig. Als je er op drukt komt er alleen een sliertje talg uit, geen pus, geen ontstekingsvocht, alleen dus wat talg.

Minet

Minet

25-07-2010 om 14:24

Foto?

zullen we gewoon eens allemaal een foto van onze bultjes maken en plaatsen :p dan kunnen we vergelijken!

witbult

witbult

25-07-2010 om 14:36

Ha!

Witbult zal nog wat verduidelijken. Allereerst valt er niets uit de drukken. W.b. kan een soort wit doperwtje door de huid zien schemeren. Op het moment dat het bultje na jaren gaat ontsteken, wat dus 1 x gebeurd is bij mij, gaat het open en kun je het doperwtje verwijderen. Daarna is de bult verdwenen. Bultjes zijn gevoelig bij vrijpartij. Zijn totaal niet de rode scheerbultjes maar witbult denkt wel dat het met scheergedrag te maken heeft. Zonder inzoomen zijn ze al groot genoeg!!

M

M

25-07-2010 om 15:19

Ooit gehad

Niet door scheren trouwens, het zat er gewoon opeens en het deed pijn als ik bijv. ging fietsen. Ermee naar de HA geweest. Het was een verstopt talgkliertje. Hij heeft het verwijderd en dat was dat.

witbult

witbult

26-07-2010 om 18:25

Morgen naar huisarts

w.b. laat morgen de delicate bultjes zien bij huisarts in de hoop dat ze verwijderd kunnen worden.

witbult

witbult

27-07-2010 om 12:35

Dermatoloog

Het zijn geen gewone verstopte talgkliertjes. Is gevalletjes dermat. Eind aug. is de afspraak.

ik ook

ik ook

28-07-2010 om 21:00

He witbult

Ik heb dat ook!
hou je ons op de hoogte wat de dermatoloog ervan vind??
ik hou deze rubriek in de gaten eind aug!

witbult

witbult

29-07-2010 om 11:08

Eind aug. laat ik van me horen

't is trouwens wel onschuldig maar lastig. Pijnlijk bij langdurig fietsen, seks enz.

Puck

Puck

29-07-2010 om 17:30

Witbult

Hoe weet je dan dat het onschuldig is maar weet je niet wat het is? Heeft de huisarts ook verteld wat het mogelijk kon zijn?

witbult

witbult

29-07-2010 om 18:30

Puck

De huisarts heeft de medische term laten vallen. Ben hem helaas vergeten. En hij heeft gezegd dat het onschuldig is, dat het iets is wat veel voorkomt. Ik zal nog mijn best doen de term met googelen te achterhalen. Lukt dat niet: over 2,5 week weet ik meer.

Iets van

http://nl.wikipedia.org/wiki/Klier_van_Bartholini

er kan een cyste ontstaan (bartholin(ische) cyste)?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.