Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Merel78

Merel78

07-07-2010 om 20:02

Carpaal tunnel syndroom

Ik heb ongeveer een maand geleden gehoord dat ik het carpaal tunnel syndroom heb. Ik heb vooral last in mijn linkerhand, rechts ook wel, maar gelukkig minder.
ik heb een injectie gehad, maar die heeft links eigenlijk niet/ nauwelijks geholpen. Nu heb ik een nachtspalk gekregen en als die niet helpt is de enige optie nog een operatie.
- wie heeft ervaring met die nachtspalk en wil iets vertellen over het effect?
- ik heb (gebruik em sinds afgelopen vrijdag) het idee dat de klachten juist erger worden, is dat herkenbaar/ normaal of juist niet?
- en een operatie..hoe ernstig waren je klachten voor je besloot een operatie te overwegen? hoe is de operatie gegaan en ben je lang uit de running geweest? had je veel hulp nodig? (ik heb een baby van 4.5 mnd en een peuter van 3)

alvast bedankt,

Merel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anne K.

Anne K.

07-07-2010 om 21:07

Kinesio tape

Hallo Merel,

heb je het al eens geprobeerd met kinesio tape? Heb ik zelf erg goede ervaring mee. Het is een speciale tape die 24 uur per dag kan blijven zitten.
Zie bijvoorbeeld http://www.kinesiotaping.com/arms.php
Het moet wel (de 1e keer)opgebracht worden door een daarin opgeleidde fysiotherapeut.
Zoek maar eens op Textape+, Curetape, Easytape, K-tape (wat merken). Zelfs op de handpalm blijft de tape die ik nu gebruik zeker 5-7 dagen zitten! En inmiddels tape ik zelf.

Ik ben er al eens aan geopereerd, maar de klachten kwamen terug. Dit werkt nu beter. Als ik last krijg dan tape ik weer een tijdje.

Succes,
Anne

Spalk

Ik had een brace, voor zowel 's nachts als overdag. Die hielp sowieso wanneer ik hem om had, dus ik sliep beter. Verder lukte het niet altijd om hem overdag te dragen (3 jonge kinderen), maar ik deed het toh zoveel mogelijk (bijv. bij autorijden). Ik weet niet meer precies hoe lang het duurde, ik schat ruim een half jaar tot een jaar tot de klachten volledig verdwenen waren.

Merel78

Merel78

13-07-2010 om 08:59

Bedankt

bedankt voor jullie reacties. Ik zal wel even zien hoe het gaat lopen. Ik gebruik de nachtspalk nu bijna 2 weken, ik merk nog niet veel effect. We wachten het nog maar even af. En dan in de toekomst maar even zien wat het zal worden: een operatie, of misschien toch de tape.

groetjes, Merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.