Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

MarleenTY

MarleenTY

08-12-2008 om 10:34

Constant kramp/pijn in mijn kuit

Sinds zaterdagavond heb ik een continue kramp/pijn in mijn linker-kuit. Het voelt als een streng aan en ik weet niet waar het vandaan komt. 's Nachts word ik wakker van de pijn en de eerste 20 stappen 's ochtends leveren een hoop pijn op. Iemand hier bekend mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

08-12-2008 om 10:50

Heu

Wat vond de huisarts ervan? Het klinkt als een gescheurd spiertje.

MarleenTY

MarleenTY

08-12-2008 om 11:12

Niet naar de ha geweest

ik ben nog niet naar de HA geweest aangezien het weekend was en ik nu op mijn werk zit. Maar juist omdat ik niets geks heb gedaan, dacht ik op het forum herkenning te vinden.

Rembrand

Rembrand

08-12-2008 om 11:25

Toch afspraak maken.

Je hoeft niets geks te doen om pijn te hebben.
M.

Wel even ha

Ik zou toch even langs de ha gaan, het kan natuurlijk iets met je spieren zijn maar het zou ook een trombose been kunnen zijn, ik weet uit ervaring dat dat ineens kan ontstaan en niet altijd dik en rood hoeft te zijn.
Dus even langs gaan zou ik zeggen.

MarleenTY

MarleenTY

08-12-2008 om 13:47

Woensdag naar de ha

Ik heb toch maar even een afspraak gemaakt, maar kan helaas pas woensdag terecht. Ik heb net ook maar een Ibuprofen ingenomen, want het is niet leuk meer zo. Bedankt voor jullie reacties

Zweepslag?

Er zijn diverse aandoeningen waardoor je zo'n kramp in je kuiten kunt hebben; ischias of een zweepslag bijvoorbeeld.

En kramp in je kuit kan verschrikkelijk pijnlijk zijn. Ik hoop dat de huisarts snel raad weet voor je!

MarleenTY

MarleenTY

09-12-2008 om 09:39

Doet wel zeer....

ik hoop dat de dokter morgen een snelle oplossing vindt, het is toch wel pijnlijk zo. En over 2 weekjes naar Oostenrijk, moet ik natuurlijk wel pijnloos op de skies kunnen staan

reina

reina

10-12-2008 om 06:56

Gek genoeg

Her lijkt wel te heersen, ik weet niet of dat kan, misschien iets met spierpijn, ik had het afgelopen week een keer 's nachts en gister overdag heel erg, 2 jongens uit mijn klas hebben er ook al dagen regelmatig last van. En het is een verrekte rotgevoel, ja! Ik hoop dat je er snel vanaf bent. Mijn moeder had het vroeger erg vaak, dan ging ze op het koude zeil staan, dat was eel pijnlijk, maar de enige manier om het langzaam weg te laten trekken, ze heeft er ook wel medicijnen tegen gehad, maar dat werkte niet echt.

Lys Lionne

Lys Lionne

10-12-2008 om 10:57

Ik ook!

Vorige week zat het in mijn linkerkuit, sinds gisteren is het rechts. Ik dacht iets te fanatiek gesport te hebben vorige week, maar daar is nu geen sprake van. Is idd verrekte lastig met lopen....

Pas op

Begin oktober werd bij mij een longembolie geconstateerd en het eerste wat ze me vroegen: 'heb je geen last van je kuiten gehad??" Pijn in je kuit kan ook op diepe veneuze trombose duiden. Niet om je bang te maken, maar om je erop te wijzen, dat het niet altijd om iets onschuldigs hoeft te gaan.
groetjes, Daniƫlle

MarleenTY

MarleenTY

11-12-2008 om 10:06

Naar de dokter geweest

en een scheurtje in mijn spier geconstateerd. Maar hoe ik eraan kom???????

Lys Lionne

Lys Lionne

11-12-2008 om 16:17

Trombose

Nou, dat zal het gelukkig (hoogstwaarschijnlijk) bij mij niet zijn: heb namelijk een verminderde bloedstolling, dus stolsels

Wat is de behandeling van dat gescheurde spiertje Marleen?

MarleenTY

MarleenTY

13-12-2008 om 12:16

Arts-advies

Mijn HA vertelde me dat ik er ongeveer 2 weken last van kan houden en ik zit dus nu op de helft. Nog 1 week en dan ga ik naar Oostnerijk, dus skien moet gaan lukken verwacht ik. Ik mag in principe alles tot de pijngrens ondernemen en 's avonds als ik op de bank zit wel een paracetamolletje tegen de pijn nemen. Maar eerlijk gezegd is na een week de pijn niet echt verminderd, ben benieuwd.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.