Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 13:54

Corona irritatie

Mijn dochter twijfelde erg of ze nu wel of niet naar een “muziekgebeuren” moest gaan.... en in tegenstelling tot haar vrienden besloot ze niet te gaan.
Ik was toch wel een beetje trots op haar beslissing en eigenlijk ook wel verbaasd dat het door zou gaan, want daar komt zeeeeker meer dan 1000 man.
Nu las ik vandaag het volgende en werd daar behoorlijk chagrijnig door.

:”Gisteren konden we jullie nog melden dat we door mochten, helaas moeten we nu toch melden dat we aanstaande zaterdag moeten cancelen.

De situatie is als volgt; alle evenementen met een evenementenvergunning van meer dan 1000 bezoekers werd op last van de gemeente gecanceld. Echter heeft het Klokgebouw een doorlopende horeca-vergunning. Dit betekende dat wij niet onder de regeling vielen en de gemeente ons dus op juridische grond niet kon annuleren. We worden net gebeld door de gemeente dat ze alsnog de vergunning van het Klokgebouw intrekken en daarmee dus het Dagcollege Winterfestival annuleren.”


Angela67

Angela67

13-03-2020 om 13:58

waar zit de irritatie?

bij de gemeente die op deze manier ervoor zorgt dat het niet doorgaat?
bij de organisatoren die niet hun gezond verstand gebruikten en het toch door wilden laten gaan?
gr Angela

vlinder72

vlinder72

13-03-2020 om 14:08

irritatie

Het is allemaal mensenwerk. Mensen vinden het moeilijk om dingen af te blazen. Zeker als er heel veel tijd en moeite in zit. Dat is ook heel vervelend.

Er zullen de komende tijd heel veel evenementen zijn die op het laatste moment afgeblazen zullen worden.

Irritatie?

Krijgt je dochter haar geld niet terug omdat zij zelf annuleerde, en de rest wel?

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 14:18

Angela

, optie 2 , het kwam eerlijk gezegd niet bij me op dat je ook moeite kan hebben met de beslissing van de gemeente.

Het evenement wordt verplaatst met behoud van kaarten

Hangkous

Hangkous

13-03-2020 om 14:25

Hamsteraars

Dat is mijn irritatie op dit moment.
Lege schappen tot en met. Normaal doe ik op vrijdag boodschappen voor 3 dagen soms 4.
Ik had de kinderen zondag pizza beloofd, geen pak bloem meer te krijgen. Ook pizzamix van Dr Oetker was uitverkocht.
Ik mis de saamhorigheid. Gun een ander ook wat. Toen ik de super in liep kwam er iemand uit met 4 pakken wc papier met 12 rollen. Voor mij was er alleen nog maar duur papier.
48 rollen daar kan ik 20 weken mee vooruit. Dat is toch niet nodig?

Hangkous

Ik had voor dit weekend een bakprojectje gepland, maar bij Lidl was idd ook het meel op. Maar het kant en klare pizzadeeg met saus was er nog volop, misschien gaat dat bij jou ook niet zo hard...

Groeten,

Temet

Rixt

Rixt

13-03-2020 om 14:54

Lege schappen

Hier ook lege schappen, geen margarine, geen eieren en geen houdbare melk, ook de pasta- en rijstschappen waren leeg, maar gelukkig nog genoeg verse producten. Ook bloem en boter was er nog wel, toiletpapier was er nog weinig, maar wel genoeg. Ik heb alleen de boodschappen voor het weekend gedaan, hoop dat er maandag wat meer voorraad is.

Aso

Aso

13-03-2020 om 15:11

Poeh ik voel me net zo'n aso

Dat gehamer op niet-hamsteren.
Dat stoort mij dan weer

Ik hamster zeker.
Voel me sowieso kwetsbaar, als werkende in de zorg moet ik, ziek of niet, werken. Op mijn werkplek is het vrij tricky, ik houd mijn hart vast.

Verder ben ik veel ziek.
En iedere keer als ik ziek ben komt er meer druk op partner, die toch al heel veel werkt en het erg druk heeft met ons huishouden. (hond etc)
Hij heeft lang niet altijd ruimte om ook nog boodschappen te doen.

En nu kan ik helemaal geen boodschappen meer doen bij een verkoudheid, en die heb ik veel.
Dus ben erg blij dat ik wat gehamsterd heb.
Maar iedereen mag wat komen halen hoor, bekenden ook gewoon gratis.
En stiekem hamster ik ook wat extra omdat ik voorzie dat ouders en schoonouders eigenwijs niet hamsteren maar een keer veel te ziek zijn om te gaan.

Maar ik hamsterde altijd al. Omdat door verschillende omstandigheden ons leven erg onregelmatig is en we regelmatig piekdrukte hebben. Altijd wat in huis is ideaal.

Maar ik vind het gelet op elkaar vervelend.
Ik maak toch echt zelf uit wat ik koop.

En ik voel me niet gezond genoeg om te denken: ach, ik zie wel hoe ik aan eten kom.

Hamsteren

Ik denk sowieso dat supermarkten gouden tijden beleven. Omdat mensen niet uit eten durven of willen, halen ze lekkere dingen bij de supermarkt voor 's avonds.

Dymo

Dymo

13-03-2020 om 15:21

lastig

Hier ook lege schappen. Ik had wc papier op het lijstje staan, dan koop ik normaal een pak met 8 rollen. Nu stond er alleen nog 1 pak met 36 rollen. Toch maar meegenomen, ook al heeft een ander met een gezin er misschien meer aan. Maar anders kom ik zelf echt tekort. Er was geen meel meer, geen rijst, pasta, brood, knackebrod, afbakbroodjes. Diepvriesvakken waren behoorlijk leeg. Maar het melkschap stond helemaal vol. Misschien was dat net bijgevuld.

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 15:33

Bakker

Hier alleen de bakker voor 9 uur bijna leeg en volgens de supermarktcassiere was het wel wat drukker, maar ik heb geen lege schappen gezien of volle parkeerplaatsen. ( voor de duidelijkheid, ver van Eindhoven.)
Mijn voorraadkast en diepvries zijn altijd goed gevuld. Ja sorry, ik ben zo’n koopjesjager die altijd wat extra meeneemt als het goedkoper is. Ik zag dit een beetje aankomen dus heb ik de afgelopen weken bij de normale boodschappen steeds wat extra meegenomen van produkten die zeker tot de zomer goed blijven. En als mantelzorger houd ik in mijn achterhoofd dat ik dan bij kan springen als het daar niet goed gaat.

Hangkous

Hangkous

13-03-2020 om 15:54

Altijd een geruststellende voorraad in huis

Ik heb altijd wat op voorraad, dat we gewoon iets kunnen eten als ik door een epilepsie aanval 2 dagen ben uitgerangeerd.
En als ik langer ben uitgerangeerd dan bestel ik bij Ah of J en laat het bezorgen.

Met een zak friet in de vriezer, pasta en pastasaus op voorraad, een keer pannenkoeken en een keer spinazietaart kan ik meestal wel een dag of 5 vooruit.
En net als dagcollege eindhoven heb ik begin dit jaar met wat aanbiedingen de voorraad goed op orde.

Nu was er in de J het ene na het andere schap leeg.
Ik mis een beetje het wij gevoel, wat er wel is als het leuk is. Dan komen mensen uit de straat ook bij mij vlaggetjes ophangen als het WK begint, hoewel ik geen vlaggetjes wil, want geen voetbal fans hier.
Nu graaien mensen de laatste 6 flessen handzeep uit het schap, als zij maar zeep hebben. Dat ik ook nog zeep wil daar heeft een ander geen boodschap aan.

zebra

zebra

13-03-2020 om 16:05

nog geen boodschappen gedaan

voor dit weekend en volgende week dus we zullen morgen wel merken hoe vol of leeg de schappen zijn in de supermarkt. Gelukkig hebben we altijd wel een basisvoorraad in huis waardoor er altijd iets gekookt kan worden.
Er zijn situaties zoals Aso hierboven beschreef, die ik best kan begrijpen. Maar in de meeste gevallen is dat volop hamsteren niet nodig.
Ik begrijp de maatregelen wel die momenteel genomen worden maar het beangstigt me wel dat we niet weten wanneer het weer wat meer normaal wordt (geen steden of dorpen meer lockdown bijvoorbeeld) of dat iedereen weer aan het werk of naar school kan.

Anemone

Anemone

13-03-2020 om 16:06

Maar

we worden toch al weken door Ad gewaarschuwd dat we moesten hamsteren Ik heb ook de afgelopen dagen steeds wat extra meegenomen. Maar volgens mij worden de supermarkten een paar keer per dag bevoorraad, dus vanavond zal er wel weer genoeg zijn.

Jesse_1

Jesse_1

13-03-2020 om 16:10

Hier

Hier ook lege schappen, maar als het goed is, is dat tijdelijk aangezien er in de distributiecentra nog genoeg ligt.
Een van onze kinderen werd gistermiddag al gevraagd om een paar uurtjes extra te komen werken bij de supermarkt. "Was er iemand ziek?' vroeg ik. Nee, het was gewoon zo druk omdat mensen aan het hamsteren waren geslagen.

Zonne

Zonne

13-03-2020 om 16:24

Hangkous

Misschien pakken die mensen wel 6 zeep voor de mensen in de straat die niet kunnen winkelen?

Zal wel niet, maar het wordt wel wat minder irritant als je zo denkt

Ik heb al wel ergens gelezen dat iemand ook voor haar ouders boodschappen deed in ieder geval.

Dagcollege eindhoven

Dagcollege eindhoven

13-03-2020 om 16:25

Bericht uit eindhoven

Dochter heeft geen toiletpapier, volgens haar wordt dit nu op marktplaats verkocht. Daar wordt het inderdaad aangeboden en de blauwe B meneer heeft veel niet leverbaar, wordt dit de nieuwe desinfecterende handgel?
Wel het laatste brood, 2 blikken soep; dat schap was bijna leeg en wat diepvriesmaaltijden. Heb maar geantwoord dat dit komende dagen in ieder geval wel weer aangevuld gaat worden en dat ze altijd naar casa mama mag komen.

@Emma

@Emma

13-03-2020 om 17:41

Dat van het wcpapier hamsteren

Dat volg ik niet. Waarom zoveel pakken wc papier hamsteren? Zijn we bang dat iedereen aan de diarree gaat van Corona? Wat moet je nu met al dat wc papier? Als je 6 weken van de buitenwereld bent afgesloten is dat wel het laatste waar ik me druk om zou maken.

Misschien zoiets?
https://speld.nl/2020/03/13/de-7-lekkerste-recepten-met-wc-papier/

Ad Hombre

Ad Hombre

13-03-2020 om 18:18

Hamsteren

Het is pas hamsteren als iedereen het doet

anemone

"we worden toch al weken door Ad gewaarschuwd dat we moesten hamsteren I"
Tja
Wat zal ik ervan zeggen. Ik vind het weinig sociaal als gezonde mensen enorm aan het hamsteren slaan. Het is vooral een ikke-ikke-ikke.
Niet een mentaliteit die mij aanstaat. Voordeel is dat mijn kinderen er ook zo over denken, dus als wij onverhoopt een tekort aan wc-papier of rijst hebben, zal hun ongenoegen niet mij treffen maar al die hamsteraars

@Emma

@Emma

13-03-2020 om 18:48

In het ergste geval.....

....gaan we met z'n allen naar Ad. Die heeft genoeg voor iedereen

Ad Hombre

Ad Hombre

13-03-2020 om 19:09

Emma

Zie, help je mensen door ze ruim op tijd te waarschuwen. Luisteren ze niet naar je en noemen ze je vervolgens asociaal en dan komt natuurlijk het geweld.

Zo oud als de bijbel, sla het verhaal van Noach er maar op na.

Angela67

Angela67

13-03-2020 om 19:19

theorie aan tafel

men wist net te melden dat het hele wc-papier gehamster gewoon toeval is. Het hadden ook tandenborstels of zout kunnen zijn.
Er was berichtje (begin van de week?) dat Australië een WC rollen probleem zou hebben.
Als zo'n bericht 'viral' gaat . . .
gr Angela

Hier in brabant

Tussen de haarden in geen lege schappen. Wie weet omdat wij al langer verdacht zijn? Ook wc-papier etc gewoon nog volop.

Pluk

Pluk

13-03-2020 om 19:34

Hier ook

Alles gewoon nog te koop. wij hebben weken geleden al een voorraadje ingekocht, maar kunnen gewoon nog aanvullen, ook wc-papier.

Papier hier

Aangezien wij altijd flink inslaan als Lidl de pakken van 20 rollen in de aanbieding doet - en dat was vorige week - zitten wij de komende weken goed .
Partner doet meestal op zaterdagochtend boodschappen bij de AH. Zal mij benieuwen wat hij daar morgen aantreft.

Groeten,

Temet

Brabander

Brabander

13-03-2020 om 20:26

hier ook hamsteren

Ik vind het wel verbazingwekkend hoor die lege schappen. Ik woon in Breda, ik ging vanmiddag mijn wekelijkse boodschappen doen en trof echt lege schappen aan! Verbazingwekkend. Volgens het winkelpersoneel komt er morgen een voorraad die groter is als de voorraad voor de kerst!
Ik werd er wat triest van eerlijk gezegd. Dan is het toch wel: "ieder voor zich en God voor ons allen."

Pennestreek

Pennestreek

13-03-2020 om 20:47

Hier in omgeving Den Haag

Waar het toch voor zover ik weet geen rampgebied is, waren bij de AH XL alle schappen extra leeg. Pasta, rijst, sauzen, wc-papier, zelfs geen chips meer te krijgen. Ik snap er echt niks van.
En reken maar dat een flink deel straks wordt weggegooid. Want als er gewoon weer/nog verse aardappels zijn heeft niemand meer zin in van die aanmaakpuree... ☹️

@Emma

@Emma

13-03-2020 om 20:59

"Zie, help je mensen door ze ruim op tijd te waarschuwen. Luisteren ze niet naar je en noemen ze je vervolgens asociaal en dan komt natuurlijk het geweld."

Het is al zo oud als de mensheid en het haalt het slechtste in de mens naar boven: eerst vinden we je een krent omdat je zo loopt te hamsteren en als het zover is komen we met z'n allen jouw voorraadkast leegplunderen

Mijn irritatie geldt mezelf...

Ik lig zo te piekeren 's nachts. Zoon is vorig jaar ernstig ziek geweest en daar hoorde heftig hoesten bij. Nu hoestte hij vannacht even en de adrenaline schoot door mijn lijf. Kanker is weer terug, nee het is corona! Wat meer bij mijn positieven probeer ik mezelf gerust te stellen, maar slapen, ho maar...
Ik was net zo blij dat alles weer naar normaal was hier in huis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.