Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bijtje82

Bijtje82

30-01-2022 om 11:19

Corona zelftest


Nou na 5 negatieve zelftesten een positieve GGD test.  Ondertussen wel mijn hele gezin geïnfecteerd. Bleh

Pief schreef op 01-02-2022 om 20:23:

[..]

Ja, de ggd.

Linkje...  enne de boosters hadden al in okt gestart moeten worden.

Hier komen de zelftesten wel betrouwbaar over moet ik zeggen. Inmiddels 3 personen positief getest. Allemaal hetzelfde patroon eigenlijk. Bij de eerste verschijnselen nog negatief, 2 dagen later positief. In die eerste 2 dagen kunnen we dus best iemand besmet hebben. Duidelijk blijkt dus dat de zelftest meer virusload nodig heeft om positief te testen. 
Zoon heeft vanmorgen met de Etos-test die alleen in mond hoeft getest en testte ook positief dus. Dat ding blijkt dus ook best te vertrouwen. 2 dagen terug testte hij er nog negatief mee en deed toen voor de zekerheid nog een zelftest met wattenstaaf. 
Nu moet zoon dus eigenlijk nog testen bij GGD. Maar dat wil hij dus niet. Wij hebben dus ook twijfels over het nut ervan. Hooguit dus voor QR code maar dat is voorlopig nog een vaag verhaal voor jongeren onder de 18.

Op de school waar ik werk krijgen de leerlingen elke week in de mentorles twee testen mee. Op de school van oudste moeten ze er zelf om vragen bij de conciërge, dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Dat durft ze niet. Ik snap niet dat elke school ze niet in de mentorles of het eerst uur op maandag of iets dergelijks uitdeelt.

Bij mijn man op school werden ze aanvankelijk uitgedeeld in de mentorlessen, maar aangezien die dingen door heel de school rondzwierven en ongebruikt in de vuilnisbak belandden kun je ze nu vragen bij de conciërge als je ze wil.

Schemerlampje schreef op 01-02-2022 om 23:07:

Op de school waar ik werk krijgen de leerlingen elke week in de mentorles twee testen mee. Op de school van oudste moeten ze er zelf om vragen bij de conciërge, dat heeft ze dus nog nooit gedaan. Dat durft ze niet. Ik snap niet dat elke school ze niet in de mentorles of het eerst uur op maandag of iets dergelijks uitdeelt.

Inderdaad. Maar ik heb dus toch maar even een leraar geAppt. Ik denk dat het wellicht ook meespeelt dat ze er zelf om moeten vragen en dus weggestuurd worden. Het gesprek heeft nu wel gemaakt dat kind er zelf achteraan blijft gaan, het lag in elk geval niet aan dat ze op zijn op school. 
Elke week 2 uitdelen of in een kluisje vind ik een goeie. Of inderdaad elke maandag uitdelen. 

MamaE schreef op 02-02-2022 om 00:46:

Bij mijn man op school werden ze aanvankelijk uitgedeeld in de mentorlessen, maar aangezien die dingen door heel de school rondzwierven en ongebruikt in de vuilnisbak belandden kun je ze nu vragen bij de conciërge als je ze wil.

Dat begrijp ik dan ook wel weer. 

Eppos schreef op 02-02-2022 om 10:59:

[..]

Inderdaad. Maar ik heb dus toch maar even een leraar geAppt. Ik denk dat het wellicht ook meespeelt dat ze er zelf om moeten vragen en dus weggestuurd worden. Het gesprek heeft nu wel gemaakt dat kind er zelf achteraan blijft gaan, het lag in elk geval niet aan dat ze op zijn op school.
Elke week 2 uitdelen of in een kluisje vind ik een goeie. Of inderdaad elke maandag uitdelen.


Elke maandag uitdelen doen ze bij mijn jongste in de brugklas. De oudste (examenklas) moet er zelf om vragen en durft dat blijkbaar niet.

Pief schreef op 01-02-2022 om 20:25:

Dat je het voor een ander doet is achterhaald sinds we weten dat de booster maar kort werkt tegen besmetting.

Bijzonder. Sinds wanneer is iets doen voor een ander of voor het algemeen belang achterhaald?

Bijtje82

Bijtje82

02-02-2022 om 13:15

Granola schreef op 02-02-2022 om 12:31:

[..]

Bijzonder. Sinds wanneer is iets doen voor een ander of voor het algemeen belang achterhaald?

We weten allemaal inmiddels dat je dit niet voor een ander doet maar voor jezelf. Gezien de enorme aantallen besmettingen kunnen we denk ik wel concluderen dat de vaccinaties er niet aan bijdragen dat je een ander niet besmet. Je eigen klachten zouden over het algemeen minder moeten zijn. 

Bijtje82 schreef op 02-02-2022 om 13:15:

[..]

We weten allemaal inmiddels dat je dit niet voor een ander doet maar voor jezelf. Gezien de enorme aantallen besmettingen kunnen we denk ik wel concluderen dat de vaccinaties er niet aan bijdragen dat je een ander niet besmet. Je eigen klachten zouden over het algemeen minder moeten zijn.

jij vindt minder ziekenhuisopnamen geen algemeen belang?

gr Angela

Angela1967 schreef op 02-02-2022 om 16:38:

[..]

jij vindt minder ziekenhuisopnamen geen algemeen belang?

gr Angela

Maar voor zestig minners werkt de basisvaccinatie nog uitstekend tegen ziekenhuisopnames. Daarvoor hoef je geen booster te nemen. Ook niet tegen besmettingen, weten we inmiddels.  

Pief schreef op 02-02-2022 om 18:47:

[..]

Maar voor zestig minners werkt de basisvaccinatie nog uitstekend tegen ziekenhuisopnames. Daarvoor hoef je geen booster te nemen. Ook niet tegen besmettingen, weten we inmiddels.

ziekenhuisbezetting door ánderen dan door mijzelf

gr Angela

Ik heb inmiddels wel 12 zelftesten liggen. Dochter heeft ze na haar besmetting nog niet gedaan omdat dat zinloos wordt geacht. Ik wil wel dat ze er een doet omdat ik wil weten of hij al negatief is, maar ze moet nog even zin maken

Pief schreef op 01-02-2022 om 20:25:

[..]

Nee, de bescherming bij jongeren neemt helemaal niet rap af. Gevaccineerde 50 minners komen nog steeds totaal niet in het ziekenhuis.

Dat je het voor een ander doet is achterhaald sinds we weten dat de booster maar kort werkt tegen besmetting.

Heb je hier een bron voor (dat de booster maar kort werkt tegen besmetting)?

Ik zie namelijk alleen maar informatie over dat de booster ook tegen bemetting werkt (bv de laatste COVID-19 briefing aan de 2e kamer van het RIVM van vorige week), maar misschien heb jij recentere informatie? Dat de bescherming daarvan snel afneemt bedoel ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.