Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

04-03-2009 om 13:49

Darmkoliek

Mijn dochter heeft vorige week enorme buikpijn gekregen. Pijn rond haar navel, opgezette buik. Naar de dokter geweest (huisarts in opleiding), die wist niet wat het maar we moesten de volgende dag terugkomen met urine. Het bleek geen blindedarm te zijn. Deze week nog steeds dikke, gevoelige buik dus we zijn vandaag opnieuw naar huisarts geweest. Deze keer naar onze eigen en die zei dat het waarschijnlijk een darmkoliek is geweest, veroorzaakt door vochttekort. Toevallig had ik deze week al mijn dochter aangeraden om een melding op haar mobiel te zetten dat ze moest drinken, want dat vergeet ze.

Kennen jullie dat, darmkoliek? Komt dat dan ook nog wel eens terug? Jacoline, hoe is het met jouw zoon? (las ik in archief).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Susan

Susan

04-03-2009 om 19:19

Mijn zoon ook...

Die kreeg 2 weekenden geleden ook vanuit het niets ontzettende buikpijn. Zelfs naar de HAP geweest want hij kon zelfs niet meer staan op zijn benen. Ik kreeg toen het advies om te laxeren met een klysma en dat gaf meteen verlichting!

Na 2 weken aankijken heeft hij toch weer regelmatig buikpijn. Vanmorgen dus met huisarts "besloten" dat het obstipatie is en gaat hij starten met Movicolon. Wel gaf zij ook aan dat het wel raar is dat hij zomaar last kreeg....

En nu vind ik het dus helemaal toevallig als het bij jullie ook ineens gebeurt!!

Sterkte want die buikpijn bij je kind...niet leuk!

Susan

Lynna

Lynna

04-03-2009 om 19:44

Susan

Mijn dochter had ook zo'n vreselijke buikpijn en dat arme kind moest eerst nog op de bus wachten en daarna naar huis daarmee. Dat ging toch sneller dan dat haar vader haar uit school zou halen. Maar we hadden niet goed ingeschat hoeveel pijn ze had. Haar vader was er 's avonds nog nog emotioneel over. Ik hoop echt dat ze dit niet nog een keer krijgt.

Ik ben benieuwd of de medicijnen bij jouw zoon helpen en hoop dat het niet meer terugkomt!

Jacoline29

Jacoline29

05-03-2009 om 14:43

Antwoord lynna

Op het moment gaat het wel goed,bij hem komt het in een soort aanvallen en zeker 1x per week heeft hij wel wat last,maar niet zo dat hij lamlendig is, dat gebeurd ong 1x per 6 weken,3 dagen lang en hoge koorts.
Ik denk trouwens wel dat mijn zoon genoeg vocht binnen krijgt,zo'n 6x per dag drinken en hij eet iedere dag een appel.
aankomende woensdag moeten we terug naar de kinderarts,mocht er dan weer niks uit de genomen onderzoeken komen, moet hij naar de dieetist v/h ziekenhuis.Die zal hem dan denk ik gaan testen op voedsel allergieeen.

Zelf zit ik er aan te denken als hij weer zo'n aanval heeft,om dan gelijk het zh te bellen en dan naar de ehbo te gaan,mijn kinderarts heeft nl gezegd dat ik niet meer naar de huisarts moest gaan als hij het heeft,maar gelijk de KA te bellen.Ik ga vragen aan de KA of hij daarmee akkoord gaat, misschien kunnen ze wat tijdens zo'n aanval vinden ipv speculaties van een huisarts.
Ik ben daar wel blij om,want divers keren is mijn zoon gewoon naaar huis gestuurd door de HA met de mededeling z'n darmen werken te goed geen/minder vezels geven,terwijl hij juist medicijnen krijgt met vezels(FORLAX),vandaar ook de beslissing v/d kinderarts om gelijk ZH te bellen bij aanval of als het meer gaat worden.
Ik probeer je wel op de hoogte te houden,desnoods duik ik het archief in en zet ik het op deze rubriek terug of start ik een nieuw draadje over hoe het nu gaat.Dank je wel voor je interesse,maar weet verder nog weinig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.