Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-10-2025 om 13:56
Dag allemaal,
Zojuist las ik een topic uit de winter over de overgang en wat deed het me goed om zoveel te lezen van allemaal andere vrouwen die precies dezelfde klachten hadden als ik. Natuurlijk gun je een ander deze ellende niet, maar ik voel me er erg alleen mee. Mijn man leeft voor geen meter mee.
Ik heb mijn knie overbelast in het voorjaar en dat hele been doet nu zeer. Dus ik heb zojuist eindelijk eens doorgepakt en afspraken gemaakt bij het lab en de huisarts, om te zien of ik artrose heb en of er met die knie niet iets anders aan de hand is. Morgen ga ik voor het eerst naar fysiotherapie. Ik ga Ymea kopen tegen de overgangsverschijnselen.
Soms kan ik wel janken van de vermoeidheid en pijn. Ik slaap slecht, door aldoor die opvliegers en doordat ik op geen manier goed kan liggen.
Dus ik start hier nog maar eens een draadje hierover. Tips zijn van harte welkom, maar gewoon even weten dat er meer zijn die met dezelfde dingen tobben steunt me al heel erg.
25-10-2025 om 12:01
Zou testosteron van Luco Vitaal ook werken? Is eigenlijk voor mannen, maar het spul blijft natuurlijk hetzelfde, of het nou voor mannen of vrouwen wordt voorgeschreven.
25-10-2025 om 12:48
Jonagold schreef op 25-10-2025 om 12:01:
Zou testosteron van Luco Vitaal ook werken? Is eigenlijk voor mannen, maar het spul blijft natuurlijk hetzelfde, of het nou voor mannen of vrouwen wordt voorgeschreven.
Dat bevat geen testosteron, volgens de bijsluiter.
25-10-2025 om 14:45
IMI-x2 schreef op 25-10-2025 om 12:48:
[..]
Dat bevat geen testosteron, volgens de bijsluiter.
Dat meen je niet! Bizar. Maar het blijkt ondersteuning voor de aanmaak van testosteron. Ik denk blijkbaar te simpel.
Maar nav dit draadje ga ik toch eens in gesprek met mijn huisarts.
01-11-2025 om 19:39
Nou, ik heb Ymea en dat werkt aardig tegen de opvliegers! En bij mijn huisarts zit een overgsngsconsulent, dus dat komt mooi uit.