Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

magdalena

magdalena

22-11-2008 om 22:40

Depri sinds plaatsing mirena: nu weg laten halen?

Ik heb ruim een maand geleden een mirena laten plaatsen, dit omdat het me fijn leek om niet meer ongesteld te zijn. Hiervoor had ik een koperspiraaltje, wat op zich wel beviel maar ik had wel vrij hevige menstruaties.
Sinds dat ik de mirena heb laten plaatsen voel ik mij echter "depri", moe, gewoon niet mijzelf. Ik heb hier heel veel moeite mee, het is echt geen fijn gevoel. Ik heb een afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag bij de gyneacoloog, en eigenlijk wil ik hem er gewoon nu uit laten halen, maar vraag me ook wel af of de klachten nog weg kunnen gaan? Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moes

Moes

23-11-2008 om 08:32

Ik had het ook, en ja, de klachten verdwijnen

Hallo Magdalena, ik had wat jij had, en daarbij nog een joekel van een kinderwens (wiebelig als ik was), terwijl ik zeker wist dat die niet 'echt' was, dat ik die niet (meer) had vóór de mirena, dat ik de liefde die ik voelde 'gewoon' wilde geven aan de kinderen die ik al had. Toen dat ding er uit was, was alles 'over'. Volgens mij was het de huisarts die zei: de mirena brengt je lichaam in de staat waarin het ook is als je borstvoeding geeft. Tja... ook niet mijn minst wiebelige staat van zijn . Groeten van Moes.

Deesje

Deesje

23-11-2008 om 13:37

Ook

Ik had precies hetzelfde, in maart dit jaar. Mirena zit er nog steeds, en het de klachten zijn minder geworden (nog niet helemaal weg dus).
Ik heb geen alternatief vind ik zelf: wil echt geen kinderen nu en de bij de pil zijn de klachten nog erger. Ook de minder heftige menstruaties zijn een uitkomst. Condoom oid. durf ik niet aan, teveel risico op een zwangerschap.
Mijn huisarts wilde de mirena er liever niet uithalen toen ik dat vroeg, en raadde me aan om toch nog een tijdje af te wachten. Je lichaam moet gewoon wennen aan de veranderde hormoonhuishouding.

Ook

Ik had het ook en heb hem geloof ik na 6 maanden laten verwijderen. De klachten verdwenen niet door eraan te wennen bij mij

Manus

Manus

23-11-2008 om 22:32

Mirena weg - klachten weg.

Ik heb in de Mirena in totaal 8 jaar gehad. Mijn tweede heb ik voortijdig laten verwijderen, alhoewel ik zeer tevreden was over de eerste 5 mirenajaren. Echter, na plaatsing van mirena nr. 2 nam mijn gewicht op onverklaarbare wijze toe. Onverklaarbaar, want ik at niet meer en bewoog niet minder. Ook daalde mijn libido naar nul, werd mijn huid zeer droog, reageerde ik sneller allergisch op van alles en nog wat, kreeg ik last van erg droge ogen en vlakten mijn emoties flink af. Uiteindelijk - na lezing van diverse topics bij curezone.com - besloot ik de mirena te laten verwijderen. Resultaat na een 8 maanden zonder mirena: huid verbeterd, geen droge ogen meer, humeur verbeterd, 6 kilo kwijt zonder iets te doen, libido helaas nog niet terug : (

Ik zou

dat ding eruit laten halen. Ik ben van mening dat deze hormoon problemen erg onderschat worden. Heb zelf een paar jaar de pil geslikt en voor mij ging er een wereld open toen ik daar mee stopte. Ik werd weer veel vrolijker, meer energie, meer zin in sex. Het was er allemaal langzaam ingeslopen, maar ik heb het idee dat ik jaren van mijn leven heb weggegooid. Dus ik zou zeggen gooi het ding eruit!

Ja maar, wat dan?

Ik heb sinds een jaar een Mirena. Een paar jaar geleden er ook één gehad, die heeft toen 3 jaar gezeten.
Ik ben (allebie de keren) ook niet echt tevreden over de Mirena. Inderdaad : libido verminderd, snel moe, snel slecht gehumeurd (de laatste 2 hoeven natuurlijk niet alleen maar door de mirena te komen), een weeklang hele zere borsten voor ik ongesteld moet worden (1x per maand gewoon).
Maar ja ... wat dan? Condoom vind ik niet veilig genoeg, in de anticonceptepil zitten (nog meer) hormonen en steriliseren vind ik nog niet aan de orde. Dus tja ... ?
groet, Sonja

magdalena

magdalena

24-11-2008 om 23:01

Kunnen de klachten verdwijnen als je gewend ben?

het is mij niet helemaal duidelijk of de klachten nog kunnen weggaan als mijn lichaam aan de mireana gewend is? Is er iemand bij wie dit gebeurd is?
Het gaat nu overigens beter, en waarom: ik ben "ongesteld". Ik voel me nu weer zoals ik mij normaal voel...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.