Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 12:41

Dermalex-care niet meer verkrijgbaar

Grrrrrrr. Na het lezen van positieve berichten hier zijn wij begonnen met het gebruik van Dermalex Care Bodylotion. Spul in een fles van 350 ml mét pompje. Reuze handig, werkelijk réuze handig. En goed en werkzaam enzo. Ik kocht het toen gewoon bij het Kruidvat, een hele zwik Dermalex-producten stond daar gezondheid uit te stralen. Nu wil ik een nieuwe fles kopen en jullie raden het al: niet meer te krijgen. Er zijn nu alleen nog maar drie Dermalex-Repair producten. Kleine verpakkingen met spullen die ik niet wil (een zalf=te dik, een lotion=te waterig). Snotverpollekes. Dermalex gemaild, sorry maar helaas, het product is niet meer verkrijgbaar. Alleen nog Repair-spullen, de hele Care-lijn bestaat niet meer. En bedankt. Het is hier in de regio al nergens meer verkrijgbaar.

Boehoehoeohoe. Wat nu? Iemand die een alternatief weet? Zo'n fijne dunne creme willen we dus, liefst met een pompje. Geen neutral, geen sanex en geen sebamed - dat doet 't m allemaal niet.

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

27-09-2010 om 13:36

Misschien een goede vervanger?

Ik ben zelf erg tevreden met Garnier bodyrepair ( de rode fles ). Ik heb een erg droge, trekkerige en jeukerige huid. Het smeert lekker uit en werkt als een tierelier.
M.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-09-2010 om 14:05

Bodylotion

Vervelend he, als ze producten eruit gaan halen die je juist zo fijn vindt...
Ik heb Dermalex Care zelf nooit gebruikt; zoon en ik gebruiken voor onze droge, gevoelige eczematische huidjes Eucerin BodyLotion met 3% of 10% Urea (zelfde ingredient als in Dermalex Care).
Een andere fijne optie vind ik La Roche-Posay Iso-Urea Bodylotion (apotheek).
Die van Garnier (Hydrolock met 5% Urea) heb ik ook eens gebruikt maar ik vind persoonlijk die van Eucerin en La Roche Posay fijner.
Je zou Dermalex Care ook nog online kunnen kopen vanuit Belgie (als dit dezelfde is): http://www.newpharma.be/apotheek/search-results/index.html?key=dermalex&gclid=COe-sp3Fp6QCFRAqDgodH2Mg5g

Bastet

Bastet

27-09-2010 om 14:21

Ik zag hier ook het merk Dermolin,misschien het proberen waard.
bastet

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 22:50

Garnier

durf ik niet. Dat klinkt te veel naar topmodellen en parfum. Het gaat om eczeemhuidjes

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 22:53

Elisa

Die Eucerin ga ik eens proberen, alhoewel ik daar de zalf niet prettig van vond. De Dermalex uit je link héét wel hetzelfde, maar is het niet. Het stomme is: de site is nog gewoon in de lucht, www.dermalexcare.nl. Maar het spul wordt niet meer verkocht

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2010 om 22:54

Dermolin

Doet 't m niet voor ons, helaas. Al geprobeerd

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-09-2010 om 23:09

Eucerin

De Eucerin met 10% Urea is vrij dik en vettig qua textuur dus niet zo dun waarschijnlijk als de Dermalex Care Lotion. Maar het werkt wel voor onze superdroge, gevoelige eczeemhuidjes Die met 3% is wat dunner.
De Iso-Urea van La Roche Posay is wat dunner en ook al gebruik ik verder vrij veel andere producten van LRP wij vinden de Eucerin nog het beste werken. Het gaat vooral om de Urea natuurlijk en het percentage.
De Garnier is echt niet slecht maar inderdaad, we houden het liever bij merken als LRP, Avene, Eucerin en RoC. Ook op aanraden van mijn dermatoloog. Wel wat duurder maar minder risico op allergische reacties. Heb vanmiddag bij de apotheek wat proefjes van Eucerin gekregen en ook de handcreme en gezichtscreme met Urea zijn erg fijn; zeker nu het weer kouder wordt en mijn huid nog droger wordt. Maar goed, het is wel relatief duur spul dus ik wacht nog even totdat mijn huidige cremepjes op zijn
Ik hoop dat je een geschikte vervanger vindt!

Bastet

Bastet

28-09-2010 om 07:18

Tirza

Ik zou die site proberen te mailen,misschien staat er nog een doos in een hoekje..)
Bastet

Daarnaast

Garnier is van Nestlé Tirza, dus dat kan gewoon niet.

Vaseline intensive care

Dat raden wij aan ter compensatie ervan. Wit met blauw doosje rond met pompje Je kunt ook even bij andere drigisten vragen. Wij hebben pas geleden de laatste verkocht. (etos) dit werkt ook bij mijn zoontjes heel goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-09-2010 om 13:41

Garnier en vaseline

Dit is trouwens die van Garnier http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/_nl/_nl/our_products/range.aspx?tpcode=OUR_PRODUCTS^PRD_BODYCARE^HYDRABLOCK_BODY^HYDRABLOCK_BODY_HOME
Vaseline Intensive Rescue is een aardige bodylotion maar er zit geen Urea in en dat is nou juist het bestanddeel wat zo goed werkt bij een atopische huid. Het trekt vocht aan, houdt vocht vast en ondersteunt de afschilfering van de huid. Werkt ook erg goed bij "kippetjesvel" oftewel Keratosis Pilaris.
O ja, tussen de Urea-lotions door gebruiken we gewoon Natusan baby-olie direct na het douchen op de nog vochtige huid; daarna afdrogen. Babyzacht huidje
Paula's Choice heeft ook hele goede producten voor een gevoelige (gezichts)huid; ik heb een aantal samples geprobeerd en het zijn fijne producten. Op de site ook een heleboel nuttige informatie over de huid, huidproblemen en ingredienten http://www.paulaschoice-eu.com/

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2010 om 22:36

Bastet

Dat heb ik gedaan en ze mailden opgewekt terug dat ze me er écht niet meer aan konden helpen. Snif.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2010 om 22:38

Vaseline

Is dat het merk of is dat ook het hoofdbestanddeel? Vaseline zelf (de standaardpot) doet geen moer in elk geval, dus ik twijfel. Mijn vriendin heeft handcreme van dat merk, kan dat? Dat is volgens mij hartstikke geparfumeerd. Maar dat pompje is wel aanlokkelijk

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2010 om 22:38

Sapperdeflap

Dan zeker geen Garnier.

Tirza

Rembrand

Rembrand

29-09-2010 om 09:44

Locobase repair.

Het werkt als een trein, maar het smeert niet fijn. Ik denk dus dat deze optie voor je gaat afvallen.
( is trouwens ook niet goedkoop, maar wellicht een optie voor de hele droge plekjes ?).
M.

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2010 om 12:07

Precies

Te dik. En niet geschikt voor grote oppervlaktes. Er wordt hier ook wel ijverig met lansinoh gesmeerd, maar ja, dat is ook zulke bagger. Dat blijft zo lang afgeven en daar smeer je toch ook niet echt hele ledematen mee in
Het ís al een jarenlange zoektocht en nou waren we zo blij en dan nemen ze het uit de handel. BOEHOE.

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-09-2010 om 16:02

Uitproberen

Vaseline/minerale olie is goed spul maar op zich is het niet hydraterend; het helpt om al aanwezig vocht vast te houden. Dit itt Urea. Hier hebben we ook al dan niet op doktersrecept van alles geprobeerd maar die dikke, vettige, slecht uitsmeerbare cremes zijn niet fijn om te gebruiken, zeker niet dagelijks. Je wilt gewoon opdoen, uitsmeren, klaar. De dunste lotions werken vaak het beste door hun speciale samenstelling en specifieke ingredienten maar die zijn moeilijk te verkrijgen helaas of uit de handel genomen Of je vindt iets en dan kan je weer niet tegen een ander ingredient. Het is een kwestie van zoeken en uitproberen...

Puck

Puck

30-09-2010 om 11:57

Eucerin al geprobeerd

Heb je de bodylotion van Eucerin al geprobeerd? Dat werkt hier bijna net zo goed als locobase maar smeert veel lekkerder. En is ook met pompje verkrijgbaar

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2010 om 19:54

Pompiedom

Eucerin heeft nu twee stemmen en een pompje. Hij staat nu bovenaan mijn shoppinglist. Dank jullie wel!

Tirza

Elisa Gemani

Elisa Gemani

01-10-2010 om 00:17

Tirza

De "gewone" Eucerin PH5-bodylotion heeft idd een pompje maar die met Urea niet. Ook die reguliere versie is een redelijk prettige bodylotion maar nogmaals, niet voldoende voor een zeer droge, gevoelige atopische huid. Als jij echt een vervanger zoekt voor Dermalex Care moet je dus iets hebben met Urea.
Ik kan drie keer per dag smeren met een standaard bodylotion voor de droge huid en dan nog eindig ik met een droge, schilferige huid itt tot een keer per dag of zelfs maar een keer per twee dagen met Urea met als resultaat een gladde, soepele huid zonder schilfers, bultjes etc. Idem zoonlief. Uiteindelijk ben je dan zelfs met die relatief duurdere Urea-lotions goedkoper uit dan met de standaard lotions.
Ik heb bij de apotheek een paar proefmonsters gekregen van Eucerin en de waslotion met 5% Urea is ook erg fijn; kan ik je ook aanraden. Vraag anders eerst bij een drogist/apotheek die Eucerin verkoopt of je wat proefjes mag? Kan je eea eerst rustig uitproberen.
Ik hoop dat je wat vindt! Laat je het nog even weten?

Puck

Puck

01-10-2010 om 09:04

Elisa

In ons geval werkt de gewone Eucerin wel heel goed met bij een ultra droog eczeemhuidje. Van de gewone bodylotion zijn van die vakantieverpakkingen verkrijgbaar volgens mij, dat is dan prima om het uit te proberen. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van Tirza.

soepstengel

soepstengel

01-10-2010 om 12:57

Ik heb m een poosgeleden gekocht bij de action!

heb je die in de buurt? Misschien hebben die nog wat staan?
Ik vind m ook erg fijn.
Vroeger kreeg ik ook zalf met ureum voor mijn eczeem benen maar ik weet nog van toen dat dat zoooo zeer deed!! Deze doet helemaal niet zeer.

Bastet

Bastet

01-10-2010 om 13:17

Ja,action

Ja,dat is een goeie,Action,die hebben vaak restpartijen.
Bastet

En hier

ook eerst stevig gebaald dat het uit het assortiment was. Schoonouders hebben een drogisterij, maar kunnen er ook echt niet meer aankomen. Vervolgens op zoek naar vervanging.... Wij zijn uitgekomen bij Bepanthen.
http://www.bepanthen.nl/producten/bepanthen-intensief-lotion
Het is een lotion, maar niet dun. Erg prettig spul en het houdt de huid van mijn zoon in prima conditie!

Tirza G.

Tirza G.

01-10-2010 om 20:29

Action

gaat op het lijstje (is niet hier vlakbij).
Bepanten kunnen we niet tegen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2010 om 15:52

O trouwens

Ik wil er met alle plezier op terug komen, maar dat gaat nog even duren. Want we kijken eerst wat het effect is he, we gaanne niet over een nachie ijs

Tirza

Bastet

Bastet

03-10-2010 om 15:53

Tirza

Ik ben morgen in de buurt van action,ik zal kijken voor je.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2010 om 22:33

Lief!

Dank je wel! De fles is wit met blauwe opdruk en een pompje. Als ik weet dat ze ze hebben bij de Action, kan ik er een reisje aan wagen

Tirza

De ene action is de andere niet

Tirza, ik weet niet of Bastet bij je in de buurt woont (ik krijg uit jouw postings altijd de indruk dat je bij *niemand* in de buurt woont ) maar dat ze iets bij de ene Action hebben wil niet per se zeggen dat ze hetzelfde bij een andere Action hebben, zoals wij onlangs hebben ondervonden.

Ik zou de Action dus maar even bellen.

Groeten,

Temet

Bastet

Bastet

04-10-2010 om 11:25

Klopt temet

Dus als het hier te koop is,overleg ik met tirza,en stuur desnoods een doosje op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.